67 mjeseci rasta maloprodajnoga prometa EU

In Trgovina na malo
potrosac

Prema podacima statističkog ureda Eurostat, u veljači 2019. godine maloprodajni je promet EU (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost registrirana u odjeljku G47 – trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima) realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,3% (u Hrvatskoj 11,4% veći) veći u odnosu na isti mjesec 2018. godine, čime je nastavljen trend godišnjega rasta, koji kontinuirano traje od kolovoza 2013. godine (u Hrvatskoj od prosinca 2016. godine uz jednu stagnaciju u veljači 2018. godine).

Spomenuta pozitivna kretanja prometa EU djelomično su rezultat povoljnijega trenda na tržištu rada te kretanja potrošačkog optimizma koji je, iako i dalje negativan, bio znatno povoljniji u odnosu na prethodno razdoblje (2008. – 2012.). Tako se od četvrtog tromjesečja 2013. godine (podaci dostupni zaključno do četvrtog kvartala 2018. godine) na razini EU bilježi kontinuirani trend godišnjega rasta broja zaposlenih, a od travnja 2013. godine do veljače 2016. godine kontinuirano je trajao trend godišnjega poboljšanja pouzdanja potrošača. Od rujna 2018. godine bilježi se kontinuirano godišnje pogoršanje pouzdanja potrošača, pri čemu se najveća pogoršanja bilježe kod ocjene potrošača kada je u pitanju općenita gospodarska situacija u posljednjih i budućih 12 mjeseci, što očito nije imalo toliki utjecaj na potrošnju da bi zaustavilo spomenuti uzlazni trend potrošnje u maloprodaji.

Godišnji je rast prometa u ovogodišnjem promatranome mjesecu na razini EU strukturno rezultat povećanja u gotovo svim zemalja EU, za koje su podaci dostupni (podaci za Češku, Grčku, Italiju, Cipar i Nizozemsku nisu dostupni) izuzev u Bugarskoj, gdje je zabilježena ista razina realnoga prometa. U prva je dva mjeseca 2019. godine maloprodajni promet EU u prosjeku bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, realno 3% veći u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, odnosno 9% veći u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.

Ovogodišnja kretanja maloprodajnoga prometa koji ostvaruju hrvatski poduzetnici kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost vrlo su slična onima na razini EU. Tako je u Hrvatskoj u prva dva mjeseca 2019. godine maloprodajni promet realno bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 8,2% veći u odnosu na isto razdoblje lani.

Razinom je taj promet 1,2% veći u odnosu na isto razdoblje 2008. godine. Da bi ova godina završila većom razinom prometa od one iz 2008. godine, potrebno je da dinamika rasta realnoga prometa na razini cijele godine iznosi najmanje 1,5%, a s obzirom na to da trenutna dinamika kumulativnoga rasta iznosi 8,2%, vrlo je izvjesno da će ovo biti prva godina koja će razinom realnoga prometa, poduzetnika kojima je trgovina na malo pretežita djelatnost, biti veća od one iz 2008. godine.

You may also read!

kaufland

Kaufland svečano otvorio prvi Solar Carport – nadstrešnice za automobile s ugrađenim solarnim panelima

Kaufland je na lokaciji svoje poslovnice Blato u Zagrebu službeno obilježio puštanje solarnih panela u pogon. Ovaj projekt pametnih

Read More...
nekretnine

Zagreb privlači pažnju svih sudionika na tržištu nekretnina

Cushman & Wakefield, vodeća svjetska tvrtka za pružanje usluga na tržištu nekretnina koja je prošli tjedan priopćila da je

Read More...
jagode

Vrgorac počastio Zagrepčane jagodama

Na zagrebačkom Cvjetnom trgu protekle je subote mirisalo po jagodama, pršutu i vinu, prepoznatljivim aromama i mirisima vrgorskog kraja

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.