Abramović: Marketing ima ogromnu moć, ali s njom dolazi i velika odgovornost

In Istraživanja
hgk

„Marketing je jedna od branši koja se najbrže preselila u digitalni svijet. To ne čudi ako uzmemo u obzir da je gotovo 60 svjetske populacije online i da velika većina njih prati omiljene brendove i kupuje preko interneta. No, doseg marketinga je odavno nadrastao samo biznis. Statistike kažu da svatko od nas u prosjeku vidi i do 5000 oglasa dnevno. Ti oglasi su često usmjereni na najmlađe i formiraju njihove potrošačke navike odmalena. Uvjerili smo se da marketing može biti prevaga u političkim kampanjama pa i tim putem utjecati na sve društvene procese. Dakle, oglašavanje dopire praktički do svake pore društva i to mu daje ogromnu moć“, istaknuo je Predsjednik Udruženja marketinga HGK Božidar Abramović na otvaranju konferencije Izazovi odgovornog marketinga i oglašavanja u digitalnoj eri koju su organizirali Međunarodna trgovačka komora (ICC) Hrvatska i Udruženje marketinga Hrvatske gospodarske komore u suradnji s Podravkom.

„Znamo da s velikom moći dolazi i velika odgovornost. Zato HGK kroz svoje Udruženje marketinga podržava donošenje ICC-jevog Kodeks oglašavanja i marketinškog komuniciranja“, poručio je Abramović.

Glavna tajnica ICC-a Hrvatska Sunčanica Skupnjak Kapić je kazala kako Kodeks već 80 godina donosi globalne smjernice i niz novosti u području marketinga i oglašavanja. „Svrha ovog 10. izdanja Kodeksa je osigurati društvenu odgovornost industrije, zaštitu potrošača i jačanje njihova povjerenja, i to promicanjem visokih etičkih načela u marketinškoj komunikaciji i oglašavanju. Ovo revidirano izdanje usklađeno je s promjenama koje proizlaze iz digitalne transformacije i postavlja zlatni standard ponašanja industrije“, naglasila je Skupnjak Kapić, uz napomenu da je posebna pozornost usmjerena je na zaštitu djece i privatnosti potrošača.

Generalni direktor European Advertising Standards Alliance-a (EASA) Lucas Boudet, je upozorio da povjerenje potrošača u marketing drastično opada i da je stoga iznimno bitno uspostaviti pravila koja će se baviti izazovima odgovornog oglašavanja. „Udio digitalnog oglašavanja raste i za dvije godine će uzimati više od pola globalnog marketinškog kolača. Stoga moramo razgovarati o influencerima, društvenim mrežama, umjetnoj inteligenciji i velikim tehnološkim kompanijama“, izjavio je Boudet i dodao da samoregulacija marketinga podrazumijeva brzu prilagodbu na tržišne promjene. „Zato smo nadogradili Kodeks koji sad još više stremi transparentnosti“, rekao je Boudet. Osvrnuo se i na skoro predsjedanje Hrvatske Europskom unijom poručivši da se nada da ćemo biti dobri promotori nove digitalne ere marketinga.

Konkretne promjene koje donosi Kodeks prezentirala je Raelene Martin iz Komisija ICC-ja za marketing i oglašavanje. „Naglasak smo stavili na novi marketinški ekosustav koji se razvio paralelno s digitalnim tehnologijama. Fokusirali smo se na zaštitu djece i mladih od neprikladnih sadržaja, transparentnost i iskrenost u oglašavanju. Želimo da reklame koje zavaravaju kupce tvrdeći da su se ljudi pomladili zbog nekakve kreme, a ne photoshopa, postanu stvar prošlosti. Time vraćamo povjerenje kupaca i marketing budućnosti usmjeravamo u zdravom pravac“, naglasila je Martin.

U sklopu konferencije su održane i dvije panel rasprave na kojima su vodeći hrvatski marketinški stručnjaci raspravljali o ulozi digitalnog i utjecajnog marketinga u poslovanju, pravu na zaborav u oglašavanu, odnosu regulative i kreativnosti, ali i brojnim drugim aktualnim temama.

You may also read!

1-Tele2_PBZCard_Fiskalka

Inovacija iz Tele2 za digitalizaciju malih i srednjih poduzetnika

Digitalizacija poslovnih procesa malih i srednjih poduzetnika (MSP) osnova je njihova uspješnijeg poslovanja, a time i ukupnog gospodarskog rasta,

Read More...
Blaženka Divjak

Google pokrenuo drugi krug financiranja namijenjen promicanju razvoja digitalnog društva u Hrvatskoj

Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) primio je drugu financijsku potporu tvrtke Google u iznosu od 400 tisuća

Read More...
galko

Vrhunske kožne torbe u nježnim nijansama idealan su modni dodatak za proljeće

U korak s trendovima: Hrvatski modni brand Galko predstavio kolekciju proljeće/ljeto 2020 Uzbuđenje zbog povratka toplijeg vremena i sunčanih dana

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.