Abramović: Marketing ima ogromnu moć, ali s njom dolazi i velika odgovornost

In Istraživanja
hgk

„Marketing je jedna od branši koja se najbrže preselila u digitalni svijet. To ne čudi ako uzmemo u obzir da je gotovo 60 svjetske populacije online i da velika većina njih prati omiljene brendove i kupuje preko interneta. No, doseg marketinga je odavno nadrastao samo biznis. Statistike kažu da svatko od nas u prosjeku vidi i do 5000 oglasa dnevno. Ti oglasi su često usmjereni na najmlađe i formiraju njihove potrošačke navike odmalena. Uvjerili smo se da marketing može biti prevaga u političkim kampanjama pa i tim putem utjecati na sve društvene procese. Dakle, oglašavanje dopire praktički do svake pore društva i to mu daje ogromnu moć“, istaknuo je Predsjednik Udruženja marketinga HGK Božidar Abramović na otvaranju konferencije Izazovi odgovornog marketinga i oglašavanja u digitalnoj eri koju su organizirali Međunarodna trgovačka komora (ICC) Hrvatska i Udruženje marketinga Hrvatske gospodarske komore u suradnji s Podravkom.

„Znamo da s velikom moći dolazi i velika odgovornost. Zato HGK kroz svoje Udruženje marketinga podržava donošenje ICC-jevog Kodeks oglašavanja i marketinškog komuniciranja“, poručio je Abramović.

Glavna tajnica ICC-a Hrvatska Sunčanica Skupnjak Kapić je kazala kako Kodeks već 80 godina donosi globalne smjernice i niz novosti u području marketinga i oglašavanja. „Svrha ovog 10. izdanja Kodeksa je osigurati društvenu odgovornost industrije, zaštitu potrošača i jačanje njihova povjerenja, i to promicanjem visokih etičkih načela u marketinškoj komunikaciji i oglašavanju. Ovo revidirano izdanje usklađeno je s promjenama koje proizlaze iz digitalne transformacije i postavlja zlatni standard ponašanja industrije“, naglasila je Skupnjak Kapić, uz napomenu da je posebna pozornost usmjerena je na zaštitu djece i privatnosti potrošača.

Generalni direktor European Advertising Standards Alliance-a (EASA) Lucas Boudet, je upozorio da povjerenje potrošača u marketing drastično opada i da je stoga iznimno bitno uspostaviti pravila koja će se baviti izazovima odgovornog oglašavanja. „Udio digitalnog oglašavanja raste i za dvije godine će uzimati više od pola globalnog marketinškog kolača. Stoga moramo razgovarati o influencerima, društvenim mrežama, umjetnoj inteligenciji i velikim tehnološkim kompanijama“, izjavio je Boudet i dodao da samoregulacija marketinga podrazumijeva brzu prilagodbu na tržišne promjene. „Zato smo nadogradili Kodeks koji sad još više stremi transparentnosti“, rekao je Boudet. Osvrnuo se i na skoro predsjedanje Hrvatske Europskom unijom poručivši da se nada da ćemo biti dobri promotori nove digitalne ere marketinga.

Konkretne promjene koje donosi Kodeks prezentirala je Raelene Martin iz Komisija ICC-ja za marketing i oglašavanje. „Naglasak smo stavili na novi marketinški ekosustav koji se razvio paralelno s digitalnim tehnologijama. Fokusirali smo se na zaštitu djece i mladih od neprikladnih sadržaja, transparentnost i iskrenost u oglašavanju. Želimo da reklame koje zavaravaju kupce tvrdeći da su se ljudi pomladili zbog nekakve kreme, a ne photoshopa, postanu stvar prošlosti. Time vraćamo povjerenje kupaca i marketing budućnosti usmjeravamo u zdravom pravac“, naglasila je Martin.

U sklopu konferencije su održane i dvije panel rasprave na kojima su vodeći hrvatski marketinški stručnjaci raspravljali o ulozi digitalnog i utjecajnog marketinga u poslovanju, pravu na zaborav u oglašavanu, odnosu regulative i kreativnosti, ali i brojnim drugim aktualnim temama.

You may also read!

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je kampanju za nautički turizam koju će provoditi do kraja godine na devet europskih

Read More...
JYSK

JYSK u Hrvatskoj ostvario 535,4 milijuna kuna prometa

Maloprodajni lanac JYSK u Hrvatskoj je u svojoj fiskalnoj godini, koja traje od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza

Read More...
Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

„Međuresorno povezivanje i komunikacija preduvjet su za uspješan spoj kulture i turizma. Napori oko Akcijskog plana za razvoj kulturnog

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.