ADRIA HOTEL FORUM: Investicije u hotelskoj industriji

adria

Danas je svečano otvoren peti ADRIA HOTEL FORUM: “Investicije u hotelskoj industriji”, jedna od vodećih hotelsko-investicijskih konferencija u Europi koja iz godine u godinu prati i propituje relevantne pojave u hotelskoj industriji, a ove se godine bavi pitanjem razvoja u središnjoj temi „DEVELOPMENT AND BEYOND“ / „Razvoj i više od toga“.

Konferenciju su pozdravnim govorima otvorili ministar turizma Republike Hrvatske Gari Capelli, izaslanik Predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića; britanski ambasador u Zagrebu, g.Andrew Dalgleish, g. Zdravko Počivalšek, ministar za gospodarski razvoj i tehnologiju Slovenije te izaslanica gradonačelnika Zagreba, gđa Ana Pandža Kunčević, voditeljica Odjela za turizam Grada Zagreba.

U pozdravnom govoru direktorica AHF-a Marina Franolić istaknula je da se promjene u svijetu uzrokovane terorističkim napadima odražavaju i na tržište hotelske industrije, no ujedno se tim procesima otvaraju i prilike da se naša regija pokaže u najboljem svjetlu.

Ministar turizma Gari Capelli istaknuo je da će se ove godine u Hrvatskoj uložiti više od 800 milijuna eura u turizam, da u budućnosti turističke zajednice moraju postati most između investitora i turizma, ali i da je, pored sezonalnosti, ostao problem konkurentnosti jer Hrvatska prema indeksu konkurentnosti zauzima tek 12. mjesto među zemljama južne i jugositočnoj Europi.

Prvu prezentaciju „Pogled u budućnost“ održala je dr.sc. Sanja Čižmar, iz Hotelskog i destinacijskog savjetovanja. „Suočeni smo s velikom brzinom promjena koje utječu ne samo na hotelsku industriju i možemo govoriti o digitalnom darvinizmu, evoluciji u digitalnoj sferi kojoj se treba prilagoditi i anticipirati ju“, naglasila je Čižmar. Hotelske kompanije moraju postati otvorenije, inovativnije, kao što su to učinile one iz „ekonomije dijeljenja“ i čija je budućnost u transformaciji u industriju „na zahtjev“ koja je u direktnom kontaktu s potrošačem – milenijalcem kojem je više nego ikad u fokusu doživljaj i iskustvo, uz kvalitetan proizvod.

Istraživanja pokazuju da je 2016. na europskom tržištu zabilježen pad transakcija kupoprodaje hotela, geopolitička nestabilnost, deflacija, usporavanje ekonomskog rasta te povećani troškovi rada što je rezultiralo sa više od 1 bilijunom nenaplativih kredita koji postoje u europskim bankama za hotelske investicije. Predviđanja za investicije su prvenstveno u budget hotele.  „Svijet se mijenja, a i mi s njime“, zaključila je Čižmar.

Prvi panel danas „Pogled iz perspektive investitora“ moderirao je Željko Kardum, a sudjelovali su Ivana Hatvalić (Prosperus –invest), Keith Evans (Starwood Capital Europe), Frank Reul (AccorHotels/Orbis), Ömer Müftüler (Odien Group/Odien Hotels NV), Ivan Bušljeta (Papaya grupa).

Moderator je svim panelistima postavio pitanja: Gdje su danas Hrvatska i zemlje iz regije? Odbijamo li investicije? Koji je glavni strah investitora? Kakva je budućnost održive turističke industrije?

Keith Evans govorio je o zainteresiranosti ulaganja u Istru, Split i Hvar, no istaknuo je postojeći rizik zbog geopolitičkih problema, kao i nedostatak transparentnosti kod postojećih kompanija, a buduće investicije nije konkretizirao.
Frank Reul istaknuo je da su zainteresirani ulagati u Zagreb i Beograd, budući da žele biti prisutni u svim glavnim gradovima Europe.

Hotel Korčula investicija je Prosperus-investa, tvrtke koju predstavlja Ivana Hatvalić. Ovi domaći investitori zainteresirani su i dalje ulagati na Korčuli, u brownfield investicije u kompanije koje su bile u vlasništvu države i u smjeru podizanja kvalitete, uglavnom s 3 na 4 zvjezdice.

Na panelu se govorilo o razvijanju investicije, prema procjeni Keitha Evansa, potrebno je 5-7 godina, dok je Ivana Hatvalić mišljenja da je potrebno i do 10 godina, kad se uzmu u obzir procesi prostornog planiranja.

Ömer Müftüler predstavlja tvrtku američko-turskog kapitala sa sjedištem u Pragu (Odien Group/Odien Hotels NV), koja je kupila Hotel Lav u Splitu. Mišljenja je da je sada pravo vrijeme biti prisutan u Hrvatskoj, a Hrvatska, kao i Bugarska primjerice, profitira zadnjih godina zbog nesigurnosti u okruženju. Njihova je tvrtka u potrazi za investicijama, zainteresirani su za greenfield investicije, posebno za grad Zagreb.

Ivan Bušljeta iz Papaya grupe koja niže uspješne turističke projekte za mlade (Zrće, Ultra festival u Splitu), govorio je o Obonjan Rivieri, projektu koji donosi novi koncept luksuznog turizma u vidu luxury campinga na otoku Obonjanu. Taj ekološko održivi resort predviđen je za 500 gostiju iz europskih glavnih gradova, a investitore za projekt privukli su dobrim poslovnim planom i podrškom banke, kaže Bušljeta. Za početak veličina investicije bila je 20 milijuna eura, a za 15 godina porast će na 100 milijuna eura. Planira se razvoj kampinga, nautičkog turizma i vila, ali ostanak u malom mjerilu, s maksimalnim kapacitetom od 2000 gostiju i s naglaskom na održivost.

Moderator Željko Kardum postavio je gostima završno pitanje – u što bi investirali na Jadranu, da raspolažu sa 100 milijuna eura? Panelisti su u prilično konzervativnim odgovorima zadržali stav svojih tvrtki – daljnje investicije u Korčulu, u vile, a Ömer Müftüler je najavio nastavak investicija u hotel Lav – koji će unutar budžeta od 12 milijuna eura dobiti marinu, upgrade soba, nove restorane…a najavio je i početak greenfield projekata, no nije htio specificirati hoće li oni biti u Zagrebu ili Splitu.

Za kraj, moderator je istaknuo da je i hrvatska kulinarska scena, s dobivenom prvom Michelinovom zvjezdicom, tržište koje treba targetirati, s čime su se svi panelisti složili.

Pročitajte još vijesti!

SUDIONICI HRUSKO FORUM

5. HrUSKo Forum okupio korisnike SAP-a u Hrvatskoj

Nedavno je u hotelu Antunović održan peti po redu HrUSKo Forum okupivši više od 160 korisnika i partnera SAP-a

Read More...
1-Premium trajne salam

Premium trajne salame Croatica ujedinjuju najbolje okuse Hrvatske

Sve miriše na blagdane, obiteljska druženja i tradicionalne specijalitete. Blagdanska trpeza već dobiva svoje obrise i samo se čeka

Read More...
naff

Predstavljen brand kućanskih uređaja Neff

Gdje su nestala vrata? U showroom-u BSH kućanski uređaji d.o.o., predstavljen je nedavno brand kućanskih uređaja Neff pod spretnom

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!