Adris grupa: Sve tvrtke uspješne, rast naturalnih pokazatelja, prihoda i neto dobiti

adris

Vlahović: Ostvareni rezultati najbolja su potvrda da je Adris uspješno dovršio transformaciju tvrtke. Stvorili smo rastuće i dugoročno održive poslove te sačuvali respektabilan investicijski potencijal

Adris grupa u 2016. godini ostvarila je ukupni prihod u iznosu od 5,55 milijardi kuna, dok je poslovni prihod iznosio 5,11 milijardi kuna. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 3,97 milijardi kuna. Na domaćem tržištu ostvareno je 2,81 milijardi kuna, a na inozemnim tržištima 1,16 milijardi kuna. Neto dobit iznosi 501 milijun kuna, što je u usporedbi s prošlogodišnjim razdobljem povećanje od 27 posto. Ako se isključe jednokratni učinci izvanredne neto dobiti ostvarene transakcijom duhanskog dijela poslovanja, neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 446 milijuna kuna, što je za 19 posto više od prošlogodišnje dobiti.

Maistra nastavlja investicijski ciklus uz rast svih ključnih pokazatelja poslovanja

Maistra je i u 2016. godini nastavila s rastom svih ključnih pokazatelja poslovanja. Nastavljen je i proces investiranja u najviše segmente hotelske ponude. U 2016. godini uloženo je gotovo 500 milijuna kuna. Najveća investicija, vrijedna više od 300 milijuna kuna, obiteljski je hotel Amarin. Riječ je o inovativnom hotelskom proizvodu i najvećoj investiciji u istarskom turizmu u 2016. godini. Također, u tijeku je izgradnja novog hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju. Osim ulaganja u podizanje kvalitete vlastitih sadržaja, Maistra je usmjerena i na povećanje prepoznatljivosti i ponude cijele destinacije. Tako je, primjerice, u svibnju 2016. godine Maistra bila organizator atraktivnog sportskog događaja, prestižnog turnira Beach Polo Cup.

Maistra je u 2016. godini ostvarila 3,13 milijuna noćenja, što u usporedbi s prošlom godinom predstavlja rast od tri posto. I ove je godine najveći porast noćenja zabilježen u luksuznom hotelskom segmentu, prosječno jedanaest posto. U promatranom izvještajnom razdoblju na razini tvrtke zabilježen je i rast cijena noćenja od šest posto. Ulaganje u destinaciju, investicije u vrhunske proizvode kao i daljnji rast udjela izravnih kanala prodaje pozitivno su utjecali na prihodovnu stranu. Maistra je u 2016. godini ostvarila poslovni prihod od 950 milijuna kuna, što je za deset posto više od prošlogodišnjeg prihoda. Ostvarena je operativna dobit iz poslovanja od 221 milijun kuna ili devet posto više od ostvarenja u 2015. godini. Neto dobit iznosi 131 milijun kuna, što predstavlja rast od 28 posto.

Hotel Hilton u Dubrovniku, čija je akvizicija obavljena 2014. godine, zabilježio je rast svih ključnih pokazatelja. Noćenja su u 2016. godini porasla četiri posto, cijene jedan, a prihodi od smještaja pet posto. Ostvarena je operativna dobit od 16 milijuna kuna, što predstavlja rast od 22 posto. Neto dobit iznosi 12 milijuna kuna ili 53 posto više od dobiti ostvarene u 2015. godini.

Do 2020. godine Maistra će uložiti dodatnih dvije milijarde kuna, čime će 95 posto hotelskih kapaciteta biti na najvišoj razini ponude. Trenutna zaduženost na razini odnosa duga i EBITDA od 2,8 omogućava Maistri samostalno financiranje spomenutog investicijskog ciklusa.

Cromaris – daljnji rast prodaje

Cromaris se natječe na tržištu orada i brancina, koje je najbrže rastući tržišni segment u Europi. U posljednjih petnaestak godina raste prosječno pet posto godišnje. Najveće europsko tržište orada i brancina jest talijansko, na kojem Cromaris zbog vrhunske kvalitete postiže dvadesetak posto više cijene u usporedbi s tržišnim prosjekom. Upravo svježina i vrhunska kvaliteta proizvoda omogućavaju prisutnost Cromarisa na europskim tržištima. Cromaris više od 76 posto prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima. Visok stupanj internacionalizacije i premiumizacije elementi su održivosti tvrtke.

U 2016. godini Cromaris je ostvario prodaju od 6.889 tona, što u usporedbi s prethodnom godinom predstavlja količinski rast od pet posto. Poslovni prihodi iznosili su 362 milijuna kuna ili šest posto više od ostvarenja u 2015. godini.

Adris je u posao zdrave hrane ušao 2009. godine. U razdoblju od 2009. do 2016. ostvaren je prosječni godišnji količinski rast prodaje od 26 posto. U istom razdoblju prosječni godišnji rast cijene ribe iznosio je šest posto. Taj rast podržan je investicijskim ciklusom vrijednim 745 milijuna kuna. U 2018. godini očekuje se proizvodnja od 10.000 tona, što će omogućiti dostizanje ekonomije obujma. Cromaris već danas raspolaže s 10.000 tona proizvodnih koncesija, a planira se i dodatnih dvije do tri tisuće tona. Novo mrijestilište, završeno krajem 2015. godine, te ulaganja u predrast omogućit će snižavanje troškova proizvodnje skraćivanjem proizvodnog ciklusa i povećanjem stope preživljavanja. U sljedećih pet godina tvrtka će dodatno uložiti gotovo 400 milijuna kuna.

Cromaris je u 2016. godini ostvario neto dobit od 13,1 milijuna kuna, što je dvostruko više u usporedbi sa 6,5 milijuna kuna ostvarenih u 2015. godini.

Rezultati Croatia osiguranja pokazuju pozitivne učinke procesa restrukturiranja

Croatia osiguranje u razdoblju od 2014. godine prolazi kroz transformacijski proces. Na početku je obavljeno financijsko restrukturiranje i dokapitalizacija vrijedna 840 milijuna kuna, čime se dostigla snažna kapitalna adekvatnost koja za maticu iznosi 247 posto. Financijsko restrukturiranje uključivalo je otpise i umanjenja imovine u razdoblju od 2014. do 2016. vrijedne više od 900 milijuna kuna. Organizacijsko restrukturiranje započelo je u situaciji kada je svega 23 posto zaposlenih radilo u prodaji. Krajem 2016. godine 62 posto zaposlenika radi u prodaji. Proces se nastavlja i dalje kako bi se u sljedećim godinama došlo do najmanje sedamdesetak posto zaposlenih u tržišnim službama izravno orijentiranih klijentu. Istodobno se radi i na promjeni organizacijske kulture i vrijednosti koje stvaraju pozitivno ozračje za kreativnost, inovacije i, u konačnici, poslovnu izvrsnost u svakom segmentu poslovanja.

U 2016. godini Grupa Croatia osiguranje ostvarila je zaračunatu bruto premiju u iznosu od 3,02 milijarde kuna, što predstavlja rast od dva posto u usporedbi s prethodnom godinom. Na hrvatskom tržištu Croatia osiguranje, zajedno s Croatia zdravstvenim osiguranjem, bilježi rast zaračunate premije od 27 milijuna kuna, što predstavlja rast od 0,1 posto. Nakon dugogodišnjeg trenda pada drugu godinu zaredom ostvaren je blagi rast tržišnog udjela. Tržišni udio iznosi 29,1 posto ili 0,1 postotni bod više u usporedbi s ostvarenjem u prethodnoj godini. Pritom Croatia osiguranje u dijelu neživotnog osiguranja i nadalje drži vodeću poziciju s 34,6 posto tržišnog udjela. U segmentu životnog osiguranja u 2016. godini Croatia osiguranje dostiglo je 18,1 posto tržišnog udjela, što predstavlja rast od 0,6 postotnih bodova. Stabilizacija tržišnog udjela rezultat je znatno veće tržišne orijentacije tvrtke. Prodajni dio organizacije preustrojen je smanjenjem broja organizacijskih razina, a čitava je struktura prilagođena posebnostima tržišnih segmenata. Digitaliziran je i ubrzan prodajni proces. Razvijen je i unaprijeđen velik broj proizvoda kao i sustav upravljanja cijenama. Centralizacija i automatizacija u procesu obrade šteta donijele su vidljive pomake. Prvi put ostvaren je kombinirani razmjer iz poslovanja niži od 100, točnije iznosio je 99,5, što je četiri postotna boda bolje od rezultata za 2015. godinu, ali još uvijek nedovoljno.

Analizirajući cjelogodišnje poslovanje, Grupa CO u 2016. godini ostvarila je konsolidiranu neto dobit od 175 milijuna kuna, što predstavlja rast od 54 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Tvrtka nastavlja s kontinuiranim poboljšanjem u svim segmentima poslovanja s ciljem jačanja vodeće pozicije na hrvatskom tržištu. U sljedećem razdoblju cilj je prenijeti najbolju praksu operativne izvrsnosti na podružnice u regiji.

Izjava predsjednika Uprave Adris grupe, mr. sc. Ante Vlahovića
Ostvareni rezultati najbolja su potvrda da je Adris uspješno dovršio transformaciju tvrtke. Stvorili smo rastuće i dugoročno održive poslove te sačuvali respektabilan investicijski potencijal. Danas smo izloženi novim poslovnim izazovima, ali naše korporativne vrijednosti: usredotočenost na postavljene ciljeve, otvorenost novim znanjima, suvremenim tehnologijama te najboljim korporativnim i organizacijskim praksama, uz prepoznatljivu privrženost naših zaposlenika i dioničara tvrtki, jamstvo su našega daljnjeg jačanja. Adris ustraje u uspjehu!

Pročitajte još vijesti!

SUDIONICI HRUSKO FORUM

5. HrUSKo Forum okupio korisnike SAP-a u Hrvatskoj

Nedavno je u hotelu Antunović održan peti po redu HrUSKo Forum okupivši više od 160 korisnika i partnera SAP-a

Read More...
1-Premium trajne salam

Premium trajne salame Croatica ujedinjuju najbolje okuse Hrvatske

Sve miriše na blagdane, obiteljska druženja i tradicionalne specijalitete. Blagdanska trpeza već dobiva svoje obrise i samo se čeka

Read More...
naff

Predstavljen brand kućanskih uređaja Neff

Gdje su nestala vrata? U showroom-u BSH kućanski uređaji d.o.o., predstavljen je nedavno brand kućanskih uređaja Neff pod spretnom

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!