Beč će u Zagrebu predstaviti projekte održive mobilnost

In Iz svijeta
bic

Svaki Bečanin godišnje pješice, biciklom ili javnim prijevozom prevali 4.680 kilometara
Jedan od ciljeva novog bečkog Plana urbanističkog razvoja grada STEP 2025 usvojenog 2015. godine smanjenje je automobilskog prometa. Do 2025. godine Bečani bi tako 80 posto svojih dnevnih kretanja trebali savladavati javnim prijevozom tj. biciklima ili pješice. Udio motoriziranog individualnog prometa pri tom bi sa sadašnjih 28 trebao biti smanjen na 20 posto.

Koliko su mjere koje Grad Beč po tom pitanju sustavno provodi uspješne, pokazuje i činjenica da se Bečani se po pitanju broja kilometara koje svake godine prijeđu javnim prijevozom, biciklima ili pješice nalaze na prvom mjestu u Austriji.
U prosjeku se u Beču godišnje po glavi stanovnika na ovaj način prevali 4.680 kilometra, što Bečane čini jedinima u Austriji koji više hodaju, voze bicikl ili koriste sredstva javnog prijevoza, nego što sjede za volanom osobnog automobila.

Bez obzira na ove zadivljujuće rezultate, gradska uprava Beča vidi dodatne mogućnosti za poboljšanje jer je ipak svaka peta vožnja automobilom kraća od pet kilometara i 30 posto svih zaposlenih na radno mjesto odlazi automobilom.
Najveću mogućnosti za smanjenje automobilskog prometa odnosi se pri tom na osobe koje svaki dan iz okolice putuju u glavni austrijski grad na posao ili školovanje, a u automobilima najčešće sjedi samo po jedna osoba. Gradske vlasti svoj cilj namjeravaju postići uvođenjem većeg broja prigradskih vlakova i povoljnim cijenama javnog prijevoza te otvaranjem velikih Park & Ride garaža uz postaje podzemne željeznice na rubu grada, gdje dnevna parkirna karta iznosi svega 3,40 eura.

Grad Beč u protekloj je godini otvaranjem novih biciklističkih staza i parkirališta osim toga poboljšao svoju i ionako iznimno dobru biciklističku infrastrukturu. Biciklistima u Beču na raspolaganju stoji naime preko 1345 km biciklističkih staza te čak 41.000 javnih nenatkrivenih i natkrivenih biciklističkih parkirališta te takozvanih „bike and ride“ parkirališta koja biciklistima omogućuju jednostavno presjedanje na sredstva javnog prijevoza.

Osim toga u Beču se još 2003. godine na 121 postaji diljem grada može iznajmiti neki od ukupno 1.500 gradskih bicikala (Citybike). Prvi sat korištenja bicikla je besplatan, drugi košta 1 euro, treći 2, a od četvrtog svaki dodatni sat četiri eura.
U kolovozu 2017. u glavnom je austrijskom gradu s radom započeo i najveći svjetski iznajmljivač bicikala, kineski „ofo“. Tijekom ovog probnog razdoblja Bečani će 200 žutih ofo-bicikala moći koristiti potpuno besplatno. Za iznajmljivanje bicikla potrebno je instalirati besplatnu aplikaciju, nakon čega se uz pomoć GPS-navigacije prikazuju najbliža mjesta s raspoloživim biciklima za iznajmljivanje. Po završetku test-faze ofo-bicikli će se moći iznajmiti po cijeni od 50 centi za 30 minuta vožnje, a plaćanje će se provoditi pomoću kreditnih kartica.

Kako bi gradska uprava imala što bolji uvid u biciklistički promet i bila u stanju provesti što bolje mjere njegova unapređenja, u Beču su još davne 2002. godina na osam lokacijama postavljeni stalni automatski brojači za mjerenje biciklističkog prometa u gradu, koji su u lipnju ove godine zabilježili najveći broj biciklista do sada. Najfrekventnijom stazom pri tom se pokazala ona uz Opernring, gdje je u lipnju 2017. u prosjeku zabilježeno 8.564 biciklista dnevno. Time je ujedno srušen i rekord iz 2013 s 7.880 biciklista.

Urban mobility jedna je od tema konferencije koja će se u okviru Dana Beča održati u Zagrebu 29. i 30. studenog 2017. Ostale teme konferencije su planiranje grada s smart city aspekta, energetska sanacija zgrada pod spomeničkom zaštitom, start-upovi, turizam u doba ekonomije dijeljenja, PR-mjere u području gospodarenja otpadom i integracija izbjeglica.

You may also read!

Međimrski gospodarski forum

Međimurski Gospodarski Forum pokazao smjer daljnjeg razvoja Hrvatske

U prostorijama zgrade VMD Grupe u Zagrebu danas je održan prvi Međimurski Gospodarski Forum u organizaciji Zavičajnog društva Međimurje,

Read More...
Lidl Hrvatska_Global Gap

Svi Lidlovi dobavljači do kraja 2018. imat će certifikat Global G.A.P.

Samo najbolje voće i povrće certificiranih dobavljača Svi dobavljači voća i povrća trgovačkog lanca Lidl Hrvatska će do kraja 2018.

Read More...
katavicivica

Ivica Katavić novi predsjednik Udruženja trgovine HGK

Na sjednici predstavljena analiza trgovine na malo od 2007. do 2018. Udruženje trgovine Hrvatske gospodarske komore održalo je plenarnu sjednicu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.