Beč potiče gradnju zelenih oaza na ulicama

beč

Mala zelena oaza pred kućnim vratima, mjesto za odmor na svježem zraku, mjesto sastajanja, ispijanja kave i igranja karata – sve to Bečani mogu sebi priuštiti tzv. parkletom koji je sve češća pojava u austrijskoj metropoli.

Parklet (engleska kovanica riječi park i let) prema definiciji označava improviziranu zelenu površinu koja se s pločnika proširuje na kolnik te tako zauzima nekoliko parkirališnih mjesta i stvara više mjesta za ljude. Upravo u gradskim četvrtima u kojima su široke zelene površine prije iznimka nego pravilo, parkleti ispunjavaju važnu funkciju: osim što pozivaju na druženje predstavljaju i javni prostor dostupan svima.

U Beču je 2016. bilo već 15 parkleta koji su susjedima oplemenjivali život, ove godine ih je niknulo još toliko, a Grad Beč ih želi još više te poziva sve zainteresirane da svoje projekte osmišljavanja parkleta pošalju na adresu Magistratskog odjela za održavanje i gradnju ulica ili Odjela za organizaciju prometa. Program gradskih četvrti pod imenom „Grätzloase“ tj. „kvartovska oaza“ potiče te financijski i organizacijsku podržava osobe ili grupe koje pred kućim pragom žele urediti svoj parklet.

Ideja o pretvaranju parkirališta u javni prostor rodila se u San Franciscu 2005. kada je umjetnički kolektiv Rebar kupio parkirališnu kartu na nekoliko sati, ali je umjesto da parkiralište iskoristi za auto, prolaznike pozvao na druženje. Nakon te akcije uslijedile su mnoge druge, a danas je koncept prepoznat u mnogi gradovima diljem svijeta.

Pročitajte još vijesti!

jana

Jamnica lani s gubitkom od 3,5 milijardi kuna, Ledo 2,8 milijardi kuna

Jamnica za prošlu godinu iskazuje gubitak prije oporezivanja od 3,5 milijardi kuna, Ledo 2,8 milijardi kuna, a Zvijezda 694

Read More...
avioni

U svibnju u zračnim lukama 16,3 posto putnika više nego lani

Kroz hrvatske zračne luke u svibnju je prošlo ukupno 1,044 milijuna putnika ili 16,3 posto više nego u istom

Read More...
alternativna-goriva

Hrvatska treba iskoristiti domaće izvore alternativnih goriva

„U tranzicijskom razdoblju Hrvatska treba iskoristiti svoje domaće izvore alternativnih goriva poput autoplina i prirodnog plina. Kako to ne

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Skoči do alatne trake