Brak tehnologije i marketinga sve je veći izazov za regulatore

In Konferencije / savjetovanja
Brak tehnologije

Odjel za obrazovanje Hrvatske gospodarske komore organizirao je besplatnu online radionicu Intelektualno vlasništvo u marketingu s posebnim osvrtom na novosti koje donosi Prijedlog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima.

Voditeljica Samostalne službe za komunikacije i odnose s javnošću HGK i poslovna tajnica komorskog Udruženja marketinga, Martina Sokač Saraga, uvodno je istaknula da su neke od najvećih tehnoloških kompanija današnjice, poput Googlea i Facebooka, zapravo marketinške kompanije i da upravo taj sudar, odnosno brak, tehnologije i marketinga postaje sve aktualnija tema, i u društvu, i kod regulatora.

„Evidentno je da se moraju urediti pravila igre. Mi smo kroz rad ovog Udruženja odavno prepoznali tu problematiku i aktivno se uključili u donošenje novog Zakona koji ćemo danas detaljno predstaviti. Dva članka su izmijenjena na našu intervenciju za vrijeme e-savjetovanja, a paralelno s tim, u suradnji s HURA-om donijeli smo i Kodeks oglašavanja i marketinškog komuniciranja ICC-a koji uključuje preporuke za nove tipove digitalnih sadržaja i nove igrače na tržištu, poput influencera i vlogera. To pokazuje da domaća marketinška industrija prati globalne trendove i sama formira budućnost sektora“, naglasila je Sokač Saraga, poručivši kako je Udruženje marketinga HGK idealna platforma da struka i dalje pravovremeno artikulira svoje interese prema nadležnim institucijama i tako nastavi sama krojiti svoju sudbinu.

Dopredsjednik Udruženja marketinga HGK Petar Pavić koji je bio i stalni član radne skupine za izradu novog Zakona, kazao je da je suradnja struke i regulatora na novoj regulativi odličan primjer dobre prakse. „Pri donošenju ovog novog pravnog okvira čuli su se problemi i izazovi s terena, a shodno tome su preneseni i u propise. U široj priči digitalne tranzicije nije moguće napraviti savršeni zakon jer se promjene događaju prebrzo, ali ovo je svakako kvalitetan prvi korak prema nečemu što će se ubuduće dorađivati i razvijati“, rekao je Pavić, dodavši kako smo se, u odnosu na druge zemlje, prilično brzo prilagodili novim europskim direktivama.

Detalje regulative i njen utjecaj na marketing elaborirala je Romana Matanovac Vučković, izvanredna profesorica Pravnog fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i stručna voditeljica radne skupine za izradu novog Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima.

„U marketinškoj industriji koriste se intelektualne tvorevine koje se štite raznim pravima intelektualnog vlasništva: autorskim pravom, žigom i industrijskim dizajnom. Sami proizvodi oglašivačke industrije, poput reklamnih vizualnih i audiovizualnih materijala često su i sami autorska djela. Zato u marketingu treba znati strateški upravljati tim aspektima intelektualnog vlasništva, ovisno o namjeni i tržištu za koja ih koristite“, izjavila je Matanovac Vučković, osvrnuvši se potom na neke specifičnosti Zakona za marketinšku struku.

„Prikriveno oglašivanje nije etično ni dopušteno, a tu trebate posebnu pažnju obratiti i na propise o medijima. Ambush marketing ili marketing ‘iz zasjede’ koji se obično veže uz velike događaje poput sportskih manifestacija također nije etičan i narušava dobre poslovne običaje, kao i ugovore o sponzorstvu i slične aranžmane. Što se tiče zavaravajućeg i komparativnog oglašavanja, ono nosi građansku i prekršajnu odgovornost, a može predstavljati i povredu žiga“, pojasnila je Matanovac Vučković, zaključivši kako, uz autorska prava, treba regulirati i druge aspekte gospodarstva koji trenutno ne idu na ruku domaćoj oglašivačkoj industriji.

You may also read!

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Ella Dvornik, Nevena Rendeli i Saša Lozar prošetali neobičnom šumom u Super Konzumu Radnička Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“

Read More...
Kaufland

Sjedište Kauflanda trajno na Donjim Sveticama, preko puta grade trgovinu

Kupovinom zgrade u kojoj ima sjedište i izgradnjom velike trgovine odmah nasuprot, Kaufland planira aktivno sudjelovati u pozitivnom razvoju

Read More...
Juicy

Stanić Beverages uložio 10 598 000 kuna u tvornicu Juicy sokova

Gordan Grlić Radman i Dragan Čović posjetili nove pogone u tvornici Juicy sokova i s odobravanjem prihvatili nove investicije. Hrvatska

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.