Burilović: Njemačka je motor Europe i ključni gospodarski partner Hrvatskoj

In Konferencije / savjetovanja
Burilović, Altmaier i Horvat

„Njemačka je četvrto najveće gospodarstvo u svijetu i naš ključni vanjskotrgovinski partner. Stoga ne iznenađuje da pomno pratimo svaki pomak u zemlji koja je poznata kao motor Europe, kao i mjere koje planiraju kako bi se neutralizirao bilo kakav negativan utjecaj. Trenutna europska i svjetska ekonomska kretanja nisu utjecala na potražnju za hrvatskim proizvodima u Njemačkoj. Bilježimo porast izvoza od 6,8 posto, dok nam je uvoz rastao za 5,9 posto. No, to nije jedini razlog zašto nam je njemačko gospodarstvo od presudnoga značaja. Velik broj Hrvata živi i radi ondje. Procjenjuje se da oni preko banaka ili izravnim prijenosom godišnje u Hrvatsku unesu oko 1 milijardu eura“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na otvaranju Hrvatsko-njemačkog gospodarskog foruma čija je glavna tema bila digitalna transformacija gospodarstva.

Naglasio je da je digitalno doba donijelo temeljite disrupcije praktički svih poslovnih procesa, ali i društvenih odnosa. „U tim promjenama ključna je brzina, ali isto tako i strateški pristup. Ovo je igra za brze i spretne igrače, zato me veseli što danas imamo priliku naučiti još pokoji potez od naših prijatelja i partnera, predvodnika Industrije 4.0“, poručio je Burilović.

Ministar gospodarstva i energetike Savezne Republike Njemačke Peter Altmaier je poručio da Njemačka i Hrvatska imaju sjajne odnose. „Njemačka je prva priznala Hrvatsku i na tim temeljima smo ostvarili mnogo u zadnjih 30 godina. Nalazimo se u digitalnoj epohi s mnogo transformacija, političkih, tehnoloških i gospodarskih. Na krilima digitalizacije tržišno gospodarstvo nastavlja se razvijati, a kako mi prodajemo naše proizvode globalno ne možemo spavati na lovorikama, već moramo ozbiljno raditi da zadržimo vodeću poziciju. Trenutno nas malo muči stanje svjetskog gospodarstva, Njemačka to osjeti jer mnogo izvozimo i zato se svima nudimo kao partner i investiramo diljem svijeta. Moramo paziti da Europa zadrži tehnološku suverenost i lidersku poziciju. Stojimo tek na početku vala digitalnog rasta koji trebamo do kraja iskoristiti“, kazao je Altmaier i naglasio da će Hrvatska i Njemačka usko surađivati tijekom predsjedanja Unijom iduće godine te tako dodatno ojačati međusobno gospodarsku suradnju.

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Republike Hrvatske Darko Horvat je rekao da nas do većeg rasta gospodarstva neće dovesti politika, već poduzetništvo, ali da politika mora stvoriti kvalitetne uvjete za to. „Da bismo osigurali veći gospodarski rast i konkurentnost Hrvatske i Njemačke, moramo biti dio istog koncepta, imati iste strategije i biti stvarni dionici jedinstvenog tržišta – regulativa mora biti ista i u Berlinu i u Zagrebu. Samo konsenzusom možemo doći do toga da u nekoliko sljedećih godina naše ekonomije rastu više od okruženja“, izjavio je Horvat, dodavši da rast od 3 posto koji Hrvatska bilježi zadnjih par godina nije dovoljan.

„Želimo investicije u pet tematskih područja koja će ulaganja u R&D dignuti na europski prosjek od 2,9 posto. Put kojim idemo u privlačenju ulaganja je dobar, ali nismo zadovoljni brzinom implementacije rješenja. Bez umrežavanja poduzetnika, države i akademske zajednice rezultata biti neće“, zaključio je Horvat.

U sklopu Foruma održana je i panel rasprava pod naslovom „Utjecaj digitalizacije na hrvatsko gospodarstvo“ u kojoj su sudjelovali Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju i energetiku, Mark Vasić iz Hrvatskog Telekoma, Volker Treier, član Uprave i voditelj međunarodnog odjela Udruženja njemačkih industrijskih i trgovinskih komora (DIHK), Matija Kopić, glavni izvršni direktor tvrtke Gideon Brothers i Sergio Galošić, direktor tvrtke Klimaoprema.

Radoš je kazao da svim tvrtkama treba kvalitetna i pravovremena informacija kako bi razvijali poslovanje. „Da bismo im to omogućili pokrenuli smo projekt Digitalna komora, kako bi kroz transformaciju naše institucije pokrenuli transformaciju drugih“, poručio je Radoš.

Kopić je rekao da Gideon Brothers ima jedan od najjačih R&D timova za autonomne robote u Europi. „U našem svemiru kompanije dijelimo na pametne i glupe, a isto bi mogli reći i za države. Pametne kompanije i države mogu biti i male i velike, ali u svakom slučaju brinu o svojim najboljim ljudima i jasno im je da svijet i ekonomija počiva na ljudima koji stvaraju, a ne onima koji konzumiraju. Time se vodimo u našoj tvrtki, ne želimo da naša zemlja bude konzument stranih tehnologija već je želimo prodavati svijetu“, istaknuo je.

Galošić je naglasio da surađuju s obrazovnim sektorom i kupuju strojeve prilagodljive IoT-u. „To je put koji smo izabrali, želimo biti tehnološki predvodnici u našoj branši u cijeloj Europi“, izjavio je, uz napomenu da u Hrvatskoj moramo staviti naglasak na obrazovanje kvalitetnog kadra koji barata digitalnim vještinama.

Treier je rekao da Njemačka ima vodeću ulogu oko industrije 4.0 iako i kod njih postoje sumnje o tom konceptu. „Naša poduzeća proizvode konkretne stvari i ključno nam da je beremo plodove te proizvodnje. Važan nam je kontakt s klijentima i ne smijemo dopustiti stvaranje jaza između Europe i Kine ili SAD-a. Danas se sve vrti oko podataka, a sve što ja govorim znaju u Silicijskoj dolini. Ako to iskoriste, mi u Europi gubimo u proizvodnom lancu. Zato moramo imati stručnjake za zaštitu podataka i imati zajedničku politiku koja će definirati kvalitetne okvire upravljanja podacima.

Vasić je rekao da Deutsche Telekom i Hrvatski Telekom mogu mnogo pridonijeti razvoju hrvatske ekonomije. „Tri glavne poluge digitalne transformacije: dobra povezivost zbog koje stalno investiramo u digitalnu infrastrukturu, tijesna suradnja s lokalnim startupima i implementacija njihovih znanja u našem međunarodnom poslovanju te regionalni dijalog u koji nastojimo uključiti što više dionika“, elaborirao je Vasić.

Na B2B razgovorima koji su se održali uoči Foruma sudjelovali su predstavnici oko 60 hrvatskih i njemačkih tvrtki.

You may also read!

Hrvatski izvoznici moraju agresivnije nastupati u Rusiji

Hrvatski izvoznici moraju agresivnije nastupati u Rusiji

„HGK već godinama podržava širenje poslovanja naših članica u Rusiju upoznavajući ih s poslovnim specifičnostima pojedinih regija. Novosibirska oblast

Read More...
kava

Zagrebački ugostitelji zadovoljni nižim PDV-om za jelo, no žele i za kavu i pića

Zagrebački ugostitelji zadovoljni su smanjenjem stope PDV-a za jelo na 13 posto od početka iduće godine, no smatraju da

Read More...
inovacije

Inovacije srž poduzetništva temeljenog na znanju

„Inovativnost je temelj globalne konkurentnosti, a inovacije su nužne ako želimo izvoziti i biti uspješni. Zato moramo stvoriti sustav

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.