Cijene u poljoprivredi krajem 2017. porasle 9,7 posto

In Statistika
traktor

Prosječne proizvođačke cijene poljoprivrednih proizvoda u četvrtom tromjesečju prošle godine porasle su za 9,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2016., pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Pritom su cijene biljnih proizvoda porasle za 14,1 posto, a cijene stoke, peradi i stočnih proizvoda za 1,5 posto.

Na porast cijena biljnih proizvoda, kako navode statističari, utjecale su cijene proizvoda gotovo u svim skupinama, osim u skupinama krmiva i vina. Porast cijena biljnih proizvoda uglavnom je uvjetovan manjim prirodima koji su posljedica loših vremenskih uvjeta.

Tako su primjerice cijene žitarica povećane 18,5 posto, cijene voća 36,4 posto, cijene povrća 3,2 posto, maslinovog ulja 3,8 posto, a cijene krumpira, uključujući sjemenski, 42,7 posto.

Cijene krmiva su istodobno smanjene 11,7 posto, a cijene vina 6,2 posto.

Podaci DZS-a pokazuju da su cijene stoke, peradi i stočnih proizvoda u četvrtom tromjesečju lani porasle za 1,5 posto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine.

Tako su cijene stočnih proizvoda porasle 6,5 posto, cijene mlijeka 7,2 posto, cijene konzumnih jaja 4,9 posto, dok su pale cijene svinja, za 2,3 posto, a ovaca i koza 4,9 posto.

Cijene dobara i usluga za tekuću uporabu u četvrtom su tromjesečju 2017. u usporedbi s istim tromjesečjem 2016. porasle za 4,3 posto, na što je najviše utjecao rast cijena sjemena i sadnog materijala, za 14,6 posto.

Cijene gnojiva u tom su razdoblju porasle 7,7 posto, cijene energije i maziva za 6,3 posto, veterinarskih usluga tri posto i stočne hrane za 0,7 posto. (H)

You may also read!

plava-laguna

Plava Laguna snažno investira i u 2019.

Plava Laguna ove je godine ostvarila najveći kapitalni budžet u svojoj povijesti od pola milijarde kuna, a i u

Read More...
Nestle

Nestle ukida 380 radnih mjesta u Njemačkoj

Švicarski prehrambeni div hrane Nestle najavio je u ponedjeljak da će ukinuti oko 380 radnih mjesta u Njemačkoj zbog

Read More...
Lidi-Srbija

Lidl u Srbiji za dva mjeseca osvojio oko četiri posto tržišta

Njemački trgovinski lanac Lidl je, dva mjeseca nakon ulaska u Srbiju, uzdrmao tržište maloprodaje, preuzevši od konkurencije tri do

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.