DZS: Inflacija u Hrvatskoj u travnju ubrzala na 1,4 posto

kune

U Hrvatskoj su u travnju potrošačke cijene porasle za 1,4 posto na godišnjoj razini, što predstavlja nešto višu inflaciju nego mjesec dana ranije, pri čemu su najviše porasle cijene prijevoza te cijene u restoranima i hotelima.

U srijedu objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) potvrđuju da Hrvatska nakon tri godine izlazi iz razdoblja deflacije, s obzirom da su u travnju potrošačke cijene porasle peti mjesec zaredom.

Pritom je rast u travnju, od 1,4 posto, bio nešto viši u odnosu na 1,1 posto iz ožujka, te istovjeran rastu iz veljače, što su najviše stope inflacije u Hrvatskoj od kolovoza 2013. godine.

“Više stope rasta potrošačkih cijena ponajviše su rezultat jačanja uvezenih inflatornih pritisaka koje, za razliku od prethodne tri godine, sada donose pritisak na rast cijena na domaćem tržištu. Blagi poticaj višim cijenama dolazit će i u nastavku godine od jačanja uvoznih inflacijskih pritisaka, prije svega s robnih tržišta sirove nafte i prehrambenih sirovina, a dijelom bi mogao proizići iz učinaka porezne reforme – rasta PDV-a na određene usluge i trošarina – te učinka baznog razdoblja”, ističu analitičari Raiffeisenbank Austria.

Dodaju pritom da će manjim dijelom poticaj rastu cijena potrošačkih dobara i usluga dolaziti i od rasta domaće potražnje.

Najviše rasle cijene odjeće i obuće

Službena statistika pokazuje da su u travnju na godišnjoj razini najviše, za 4,4 posto, porasle cijene prijevoza, a unutar prijevoza najveći se godišnji rast, od 9,7 posto, bilježi kod cijena goriva i maziva za osobna prijevozna sredstva.

S rastom od 3,9 posto slijede cijene u restoranima i hotelima, i to ponajprije cijene ugostiteljskih usluga u restoranima i kafićima, koje su povećane za 4,6 posto, dok su cijene smještaja pale za 0,6 posto.

Cijene hrane i bezalkoholnih pića zabilježile godišnji porast od 3,5 posto, uz najviši rast cijena mlijeka, sira i jaja, za 7,8 posto, te mesa, za 5 posto.

Istodobno su za 2,7 posto povećane i cijene alkoholnih pića i duhana, pri čemu predvodi duhan, s rastom cijena za 3 posto.

Cijene u sektoru zdravlja su u travnju na godišnjoj razini povećane za 2,1 posto, cijene odjeće i obuće rasle su za 1,4 posto, a u sektoru obrazovanja za 1,1 posto.

Porasle su i cijene u sektoru rekreacije i kulture, za 0,8 posto, potom cijene raznih dobara i usluga, za 0,7 posto, kao i cijene pokućstva, opreme za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,4 posto,

Ukupni rast cijena na godišnjoj razini ublažile su, pak, cijene komunikacija, koje su u travnju ove godine bile 3,2 posto niže nego godinu dana ranije, kao i cijene stanovanja, vode, električne energije, plina i ostalih goriva, koje su na godišnjoj razini smanjene za 2,7 posto.

Cijene porasle i na mjesečnoj razini

U travnju su potrošačke cijene porasle i na mjesečnoj razini, u odnosu na ožujak, i to za 0,5 posto. Pritom su najviše, za 4,9 posto, porasle cijene odjeće i obuće zbog novih kolekcija u ponudi, a s rastom od 0,9 posto slijede cijene usluga u restoranima i hotelima.

S druge strane, najviše su pale cijene komunikacija, za 0,6 posto, kao i hrane i bezalkoholnih pića te u sektoru rekreacije i kulture, za 0,2 posto.

U prva četiri mjeseca ove godine potrošačke su cijene ukupno porasle za 1,2 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Ostvare li se prognoze o rastu u cijena i u idućim mjesecima, 2017. bi mogla biti prva godina s inflacijom nakon tri godine deflacije.

Lani su, naime, potrošačke cijene pale za 1,1 posto, znatno više nego u prethodne dvije godine. U 2015. su cijene u prosjeku pale za 0,5, a u 2014. godini za 0,2 posto. (H)

Pročitajte još vijesti!

SUDIONICI HRUSKO FORUM

5. HrUSKo Forum okupio korisnike SAP-a u Hrvatskoj

Nedavno je u hotelu Antunović održan peti po redu HrUSKo Forum okupivši više od 160 korisnika i partnera SAP-a

Read More...
1-Premium trajne salam

Premium trajne salame Croatica ujedinjuju najbolje okuse Hrvatske

Sve miriše na blagdane, obiteljska druženja i tradicionalne specijalitete. Blagdanska trpeza već dobiva svoje obrise i samo se čeka

Read More...
naff

Predstavljen brand kućanskih uređaja Neff

Gdje su nestala vrata? U showroom-u BSH kućanski uređaji d.o.o., predstavljen je nedavno brand kućanskih uređaja Neff pod spretnom

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!