Ekonomija podataka temelj za gospodarski razvoj

In Konferencije / savjetovanja
konferencija

U svijetu se dnevno stvara 2,3 trilijuna gigabajta novih podataka, a znanje o tome kako iz njih stvarati vrijednost temelj je za razvoj nove ekonomije – ekonomije podataka, istaknuto je u srijedu na konferenciji Data Science Economy 2017 održanoj u centru inovacija HUB385.

Treba znati kako analizirati i monetizirati te podatke i na temelju njih donositi poslovne odluke, rečeno je.

Kako je istaknuo organizator konferencije, ekonomija temeljena na znanosti o podacima (data sience) predstavlja važan dio digitalne transformacije. Pri tome je ključno povezivanje ljudi i organizacija koje razmišljaju o utjecaju znanosti o podacima i stvaranju novih vrijednosti iz postojećih ili resursa koje tek treba stvoriti.

Europska unija snažno podržava razvoj tog područja, a kako pokazuju podaci Europske komisije, vrijednost ekonomije podataka na razini EU-a u 2015. godini procijenjena je na 272 milijarde eura uz godišnju stopu rasta od 5,6 posto te potencijal stvaranja 7,4 milijuna novih radnih mjesta do 2020. godine.

Direktor marketinga i digitalnog poslovanja The Economista Steve Lok kazao je da je u digitalnom marketingu najvažnije doći do podataka o potencijalnim kupcima odnosno, kako je pojasnio, ključno je povezivanje sadržaja s korisnikom pri čemu znanost o podacima doprinosi spoznaji o željama i preferencijama potencijalnog kupca nekog proizvoda ili usluge.

Svaki dan je prilika za doznati nešto novo o kupcu, a svaki klik na računalu predstavlja značajan input, kaže Lok.

Dmitry Turchyn iz Microsofta kaže kako su u današnjem umreženom svijetu podaci svugdje oko nas, a proces digitalizacije svepristuan. Istaknuo je da su nedavna istraživanja pokazala da će za tri godine 10 posto kompanija u svijetu imati posebne poslovne odjele zadužene za analizu i monetizaciju podataka kojima raspolažu.

Ratko Mutavdžić iz Microsofta kazao je da uporaba naprednih tehnologija u javnom sektoru u Hrvatskoj nije na zavidnoj razini, a kako je istaknuo, države općenito raspolažu s velikim količinama podataka.

Napominje da treba razmišljati o tome kako državi i lokalnoj samoupravi omogućiti donošenje i kontroliranje odluka, kao i kreiranje najboljih rješenja na temelju podataka, a ne osjećaja ili trenutnih zahtjeva.

Glavni direktor za transformaciju poslovanja u Vipnetu Ivan Skender je kazao kako je ta tvrtka spoznala nužnost transformacije iz mrežne u softversku kompaniju, s obzirom da su neke druge industrije na tržištu, poput Ubera, AirBnB-a ili Netflixa počele korisnicima nuditi optimiziran način korištenja usluga.

Mile Šikić iz Centra izvrsnosti za znanost o podacima pri FER-u ističe da za ljude koji se bave znanošću u Hrvatskoj nema dovoljno zanimljivih poslova, a kompanije ne iskazuju preveliku potrebu za znanstvenicima s doktoratima kao što nisu spremne ni platiti rad takvih stručnjaka, dok je, kako kaže, s inozemnim kompanijama obrnuto. (H)

You may also read!

Međimrski gospodarski forum

Međimurski Gospodarski Forum pokazao smjer daljnjeg razvoja Hrvatske

U prostorijama zgrade VMD Grupe u Zagrebu danas je održan prvi Međimurski Gospodarski Forum u organizaciji Zavičajnog društva Međimurje,

Read More...
Lidl Hrvatska_Global Gap

Svi Lidlovi dobavljači do kraja 2018. imat će certifikat Global G.A.P.

Samo najbolje voće i povrće certificiranih dobavljača Svi dobavljači voća i povrća trgovačkog lanca Lidl Hrvatska će do kraja 2018.

Read More...
katavicivica

Ivica Katavić novi predsjednik Udruženja trgovine HGK

Na sjednici predstavljena analiza trgovine na malo od 2007. do 2018. Udruženje trgovine Hrvatske gospodarske komore održalo je plenarnu sjednicu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.