Europa mora udružiti snage na proizvodnji baterija za električne automobile

auto-el

Europa mora proizvoditi vlastite baterije za električne automobile kako u utrci u području e-mobilnosti ne bi izgubila korak sa SAD-om i Kinom, upozorio je u ponedjeljak potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za energetiku Maroš Šefčovič.

“Moramo priznati da SAD i Kina na području električne mobilnosti napreduju znatno brže od nas”, izjavio je Maroš Šefčovič za njemački list Sueddeutsche Zeitung.

Kao i u 1970-ima, kada su proizvođači zrakoplova iz cijele Europe udružili snage kako bi uspješnije parirali američkom konkurentu Boeingu, tako i danas “trebamo Airbus u segmentu baterija’, naglasio je.

Europske tvrtke trenutno uvoze litij-ionske baterije iz Azije, budući da im je to znatno jeftinije nego da ih same masovno proizvode.

“Ta tehnologija je prevažna da bismo je uvozili”, smatra Šefčovič.

Europski proizvođači automobila prošlog su tjedna na međunarodnom automobilskom sajmu IAA u Frankfurtu najavili da će sljedećih godina lansirati niz novih modela električnih automobila.

Trenutno se električni i hibridni automobili prilično slabo prodaju jer javnost sporo prihvaća novu tehnologiju a ključna infrastruktura, kao što su stanice za punjenje, slabo je razvijena.

“Naš je cilj u što kraćem roku dovesti na prometnice velik broj automobila na alternativni pogon”, naglasio je potpredsjednik EK, kazavši da će po potrebi tvrtke iz europskih fondova dobiti do dvije milijarde eura za istraživanje i razvoj te izgradnju potrebne infrastrukture.

Osim poticaja, nacrt europske direktive o prijevozu mogao bi obuhvatiti i obvezni udio električnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača, što bi bio “signal” tim kompanijama, te energetskim tvrtkama i cjelokupnoj javnosti, tvrdi Šefčovič.

Time bi EU slijedio primjer Kine koja se trenutno spori s inozemnim proizvođačima automobila oko udjela i početka uvođenja sličnih kvota.

Očekuje se da će Peking u novim kvotama za električna vozila koje će stupiti na snagu već iduće godine odrediti da udio električnih i hibridnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača mora iznositi minimalno osam posto, da bi 2019. godine taj udio porastao na 10 a 2020. godine na 12 posto. (H)

Pročitajte još vijesti!

dm Deset najbrzih natjecateljica

Najveća dm ženska utrka do sada okupila 7.880 sudionika

Prikupljeno više od 115.000 kuna za udrugu Europa Donna U subotu, 16. lipnja, sedma dm ženska utrka okupila je

Read More...
burza

U nesigurnom trgovanju većina svjetskih burzi porasla

Na većini svjetskih burzi cijene su dionica prošloga tjedna porasle, no vladala je nesigurnost zbog povećanja kamata američkog Feda,

Read More...
benza

Cijene nafte pale nadomak 75 dolara, u fokusu mogućnost povećanja ponude

Cijene nafte pale su u petak na međunarodnim tržištima nadomak 75 dolara uoči sastanka Organizacije zemalja-izvoznica nafte (OPEC) u

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Skoči do alatne trake