Gospodarska očekivanja za 2022.: nagomilana štednja rezultirat će rastom svjetskog BDP-a, a najveći rizik su nove varijante virusa

In Istraživanja
maloprodaja

Pet faktora koji će oblikovati ekonomiju tijekom sljedeće godine su: štednja i potrošnja, oporavak lanaca opskrbe, ubrzavanje digitalizacije, rast putovanja i sve veći broj ekonomskih rizika.

Ususret drugoj godini od pojave pandemije, Mastercard Economics Institute objavio je Economy 2022, globalni izvještaj s projekcijama za nadolazeću godinu koji se temelji na trendovima promotrenima kroz prizmu potrošača. Izvještaj pokazuje kako će pet temeljnih faktora  štednja i potrošnja, oporavak lanaca opskrbe, ubrzavanje digitalizacije, rast putovanja i sve veći broj ekonomskih rizika  oblikovati svjetsku ekonomiju tijekom sljedeće godine.

Najveća promjena dogoditi će se u štednji kućanstava i potencijalnom utjecaju tog novca na potrošnju. Kućanstva su štedjela gotovo dvostruko više nego prije. Neki su vratili dugove, neki su taj novac uložili u posao, a treći ga drže u banci. Kako će se i koliko brzo taj novac trošiti, odrediti će i dinamiku svjetske ekonomije u sljedećoj godini. Mastercard Economics Institute predviđa da će potrošnja nagomilane ušteđevine rezultirati rastom svjetskog BDP-a od dodatna tri postotna boda, a ako se ušteđevine kućanstava budu trošile brže, rast globalnog BDP-a mogao bi dosegnuti 4,5 postotnih bodova. Uz to, očekuje se da će gospodarski rast usporiti u 2022. nakon povratnog rasta u 2021. jer vladini poticaji blijede, a inflacija raste, osobito u naprednim gospodarstvima.

Spremnost na digitalizaciju poslovanja presudna za uspjeh tvrtki
Prema ovoj analizi provedenoj na 32 tržišta diljem svijeta, pandemija je značajno utjecala na porast potrošnje robe u odnosu na korištenje usluga te je potrošnja dobara s 39% narasla na 47% uzdrmavši sektor usluga i opteretivši lance opskrbe. Kako se tijekom sljedeće godine granice budu više otvarale, potrošnja na robu i potrošnja na usluge će se uravnotežiti.

Istovremeno, predviđa se da će 20% pomaka prema e-commerceu u maloprodaji ostati kao trajan trend te nastaviti oblikovati kako i što kupujemo. Uz to, u 88% zemalja obuhvaćenih izvještajem dogodio rast u uslugama online pretplate, poput tjedne dostave namirnica, u usporedbi s godinom prije. Taksiji, virtualni partneri za tjelovježbu, iznajmljivanje bicikala i usluge vezane uz kućne ljubimce su među subjektima koji koriste ovaj model.

Povratak putovanjima 2021. bio je u potpunosti vidljiv na cestama i u zračnim lukama, ali nastavak rasta ovisi o novim varijantama virusa koje mogu dovesti do zabrane putovanja. Vidljiv je oporavak u domaćim i kratkim putovanjima (manje od 1000 km), dok putovanja na srednjim udaljenostima (1000-3000 km) podliježu strožim ograničenjima, kao i daleka putovanja. U 2022., s obzirom da će rizik od novih varijanti virusa COVID-19 ostati visok, predviđa se da će vlade odgovoriti sigurnosnim mjerama, kao što su obavezno cijepljenje, umjesto zatvaranja putnih koridora.

I dalje postoje rizici koji mogu poremetiti globalnu ekonomiju. Nove varijante virusa poput Omicrona predstavljaju najveći neposredni rizik, ali tu su i drugi rizici koje treba držati pod kontrolom kako ne bi poremetili oporavak, kao što su porast cijena stanova, skok cijene nafte i međunarodni tarifni ratovi.

Zaključak istraživanja je da nas ova godina nije vratila u normalu, no ipak, ostvaren je napredak. Rast gospodarstava, sve veća dostupnost cjepiva i posvemašnja digitalizacija doprinijeli su oporavku poslovanja. Bez obzira na jasne i očite rizike, upravo u tom kontekstu očekuje se da će digitalna poduzeća procvjetati, potražnja potrošača i potrošačka moć rasti, a ekonomija iskustva ponovno se pojaviti.

You may also read!

nafta

Cijene nafte potonule na najniže razine od veljače

Na svjetskim tržištima prošloga tjedna cijene nafte oštro su pale, spustivši se na razine od veljače ove godine pod

Read More...
vito

Nova pravila EU za radne uvjete

Početkom ovog mjeseca navršio se rok do kojeg su države članice EU-a trebale prenijeti Direktivu o transparentnim i predvidivim

Read More...
industrija

Pad narudžbi njemačkim tvornicama u lipnju blaži od očekivanog

Narudžbe njemačkim tvornicama smanjile su se u lipnju manje nego se očekivalo jer su veće domaće narudžbe djelomično neutralizirale

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design