HEINEKEN Hrvatska počinje koristiti sunčevu energiju za proizvodnju piva

In Ekologija
heineken

Kompanija HEINEKEN Hrvatska predstavila je svoj najnoviji doprinos održivom poslovanju i zaštiti okoliša. Na krovu zelenog skladišta u krugu pivovare u Karlovcu postavljeno je 1.380 solarnih panela koji će prema procjenama godišnje proizvoditi oko 395.000 kWh električne energije.

Ista brojka ujedno predstavlja godišnju uštedu jer će se za taj iznos smanjiti količina energije preuzeta iz javne mreže HEP-a. Iako se električna energija proizvedena pomoću solarnih panela troši za potrebe pivovare, radi se o integriranoj solarnoj elektrani kod koje je eventualni višak proizvedene energije moguće predati u javnu mrežu. Uz to, količina električne energije koju će proizvesti solarni paneli utjecat će na smanjenje emisije CO₂ od 118,5 tona na godišnjoj razini.

Projekt je završen u svega dva i pol mjeseca, a financiran je bez državnih poticaja. Panele je proizveo LUXOR SOLAR GmbH iz Njemačke, dok je za nabavu, postavljanje i tehničku izvedbu angažirana tvrtka relatio ES Adria iz Varaždina. Njen direktor Jurica Gregurić naglasio je da iako su paneli njemačke proizvodnje, elektrana sadrži 20% domaćih komponenti te da se očekuje da će se ova investicija u potpunosti isplatiti nakon sedam i pol godina, pod uvjetom da cijena električne energije na tržištu ostane jednaka.

Solarna elektrana zauzima površinu od 4.430 m2 ,a smještena je na krovu zelenog skladišta. Ovo skladište za gotove proizvode površine 5.100 m² predstavlja najveću lanjsku investiciju kompanije u iznosu 2,7 milijuna eura. Izgrađeno je prema principima zelene gradnje, što je pomoglo da se maksimalno smanji utjecaj na okoliš tijekom, ali i nakon izgradnje. Fokus je bio na energetskoj učinkovitosti, korištenju kvalitetnih, ekološki prihvatljivih materijala te smanjenju količine otpada pa je tako ono svrstano u energetski razred A+.

„U HEINEKENU Hrvatska neprestano se trudimo smanjiti štetan utjecaj na okoliš jer je jedna od ključnih strateških odrednica naše kompanije upravo ‘zeleno’ poslovanje. Ponosni smo na naše smanjenje ugljičnog otiska i uporabu vode, uspjehe na području upravljanja otpadom te na činjenicu da koristimo električnu energiju dobivenu iz 100% obnovljivih izvora. Ulaganjem u solarne panele još smo jednom dokazali da smo istinski prijatelji prirode, a osim očuvanja i zaštite okoliša, veliku pažnju posvećujemo i drugim područjima održivosti kao što je primjerice održiva nabava domaćih sirovina“, rekla je Valentina Belavić, direktorica Sektora lanca opskrbe u HEINEKENU Hrvatska.

Potvrdila je to i Sandra Tankosić, poslovna tajnica Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK koja je dodatno istaknula kako je kompanija jedna od najstarijih članica udruženja te definitivno jedna od najaktivnijih u implementaciji novih tehnologija koje pridonose zaštiti okoliša.

O značaju nove investicije govorili su i zamjenica karlovačkog gradonačelnika Andreja Navijalić i zamjenica župana Karlovačke županije Martina Furdek Hajdin koji su naglasili odličnu partnersku suradnju grada, županije i kompanije te istaknuli važnost projekta za lokalnu sredinu i očuvanje prirode i okoliša.

Državna tajnica u Ministarstvu poljoprivrede Marija Vučković, uz pohvale projektu korištenja solarnih panela, pozdravila je napore kompanije da pri proizvodnji svojih proizvoda prednost daje domaćim sirovinama, primjerice hrvatskom ječmu koji se koristi za proizvodnju Karlovačkog piva.

Predsjednik Uprave kompanije HEINEKEN Hrvatska Boris Miloushev poručio je da će kompanija i dalje poslovati prirodno, održivo i pošteno te da će njen put naprijed obilježiti proizvodi od prirodnih sastojaka, proizvedeni uz pomoć sunca te uz brigu o okolišu.

You may also read!

Fitch-Ratings

REJTING Fitch zadržao hrvatski kreditni rejting na BB+ i pozitivne izglede

Agencija Fitch u petak je zadržala hrvatski kreditni rejting na 'BB+', a izglede pozitivnima, istaknuvši da to odražava ravnotežu

Read More...
kupac

50 mjeseci kontinuiranoga rasta maloprodajnoga prometa

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo u listopadu ove godine bio, prema

Read More...
turisti

U listopadu u Hrvatskoj 12,4 posto više noćenja turista

U listopadu je u hrvatske komercijalne smještajne objekte došlo 963 tisuće turista, što je 13,3 posto više nego godinu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.