Hrvatska marijanska svetišta očekuju više stotina tisuća posjetitelja za Veliku Gospu

ZAGREB, 14. kolovoza 2017. – Više od 20 najpoznatijih marijanskih svetišta u Hrvatskoj za blagdan Velike Gospe i ove godine očekuje više stotina tisuća posjetitelja, većinom domaćih, a tradicionalno najviše očekuje ih se u najvećim svetištima Mariji Bistrici, Sinju, na Trsatu, u Aljmašu, Pleternici, Ninu i Remetama.

Zadnjih nekoliko godina, prema procjenama iz turističkih zajednica pojedinih mjesta gdje se nalaze svetišta i iz samih svetišta, dolazilo se do brojki od više od pola milijuna posjetitelja-hodočasnika u svetištima za blagdan Velike Gospe. I ove se godine očekuje slično, po nekima i više, pogotovo što u neka od tih mjesta, poput Marije Bistrice, svake godine sve više vjernika stiže par dana prije blagdana, pa i ostaju dulje, ostvarujući noćenja.
Iako je većina posjetitelja u svetištima za Veliku Gospu hrvatskih građana, mnogo je i stranih posjetitelja, pogotovo u svetištima na Jadranu te mjestima blizu obale. S druge strane, u Hrvatskoj postoji i tradicija da domaći hodočasnici povodom tog blagdana putuju i u europska marijanska svetišta, poput Fatime, Lourdesa te u susjedne zemlje poput Italije, BiH (Plehan kod Dervente, Međugorje) i drugih.

Vjerski turizam – segment kojem treba više pažnje

Na nedavno održanoj Međunarodnoj konferenciji o vjerskom turizmu u Italiji, jednoj od vodećih svjetskih zemalja hodočasničkog turizma, ukazano je na nove potrebe putnika koji putuju iz duhovnih i vjerskih motiva, očekujući u destinacijama povezivanje i s lokalnim stanovništvom i očuvanim vjerskim i baštinskim vrijednostima.

“Na toj je konferenciji ukazano i na potrebu veće pažnje prema vjerskom turizmu u brojnim zemljama, pa i u Hrvatskoj, koja je označena zemljom velikog potencijala za taj segment zbog svoje sakralne baštine i tradicije te razvijene turističke infrastrukture”, ističe za Hinu glavna tajnica Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) Vlasta Klarić, koja je bila među stotinjak sudionika iz 15-ak zemalja na toj konferenciji.

Dodajući kako se dosta članica UNPAH-a bavi vjerskim turizmom, organizirajući putovanja na tu temu po Hrvatskoj i izvan nje, Klarić iznosi procjene da je tržište vjerskog turizma u Europi vrijedno oko 18 milijardi eura te da svake godine pomalo raste.
Smatra da bi taj segment turizma trebao imati više mjesta u turističkoj promociji zemlje i strateški se više koristiti, jer se taj vid putovanja veže s kulturom, eno-gastronomijom i drugom ponudom, podrazumijevajući otkrivanje duhovnog življenja kroz obilaske samostana, katedrala, svetišta i drugih sakralnih objekata.

“Pri bavljenju vjerskim turizmom treba imati na umu da se tu radi o vrlo kompleksnoj odgovornosti organiziranja putovanja, pri čemu je korisnicima nužno pružiti pouzdanu organizaciju i uslugu, ne zanemarujući njihov osnovni motiv putovanja, duhovnost, vjeru, ali i odgovorni odnos prema odredištima i održivost sakralne baštine. Potrebno je i objediniti marketing s idejom održivosti nematerijalne baštine lokalnih zajednica, jer se kroz vjerska putovanja dijele zajedničke duhovne vrijednosti i cilj je ne isključiti nikoga”, prenosi Klarić poruke s konferencije.

Klarić iznosi podatke iz istraživanja Nacionalni talijanskog instituta za turizam da vjerski turizam u tu zemlju godišnje privuče više od 5,6 milijuna posjetitelja, od čega 3,3 milijuna inozemnih turista, pri čemu se 44,4 posto tih posjetitelja oslanja na organizaciju putovanja preko posrednika, touroperatora i putničkih agencija, dok ih oko 33 posto više voli putovati s partnerom, a 20 posto bira organizirane ture. (H)

Pročitajte još vijesti!

podravka

Akcija “Kupujmo hrvatsko” slavi 20 rođendan

Na zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića i Europskom trgu u četvrtak i petak se održava akcija Hrvatske gospodarske komore

Read More...
ppk

Ministar Tolušić obišao novi pogon PPK karlovačke mesne industrije

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić sa svojim suradnicima te župan Karlovačke županije Damir Jelić i gradonačelnik Karlovca Damir Mandić danas

Read More...
expo

Na Jadranskom sajmu u Budvi dodijeljene nagrade EXPO TROPHY

AD Jadranski sajam u cilju poticanja tržišnog komuniciranja, edukacije potrošača, marketinškog i propagandnog prezentiranja proizvoda, dodjeljuje najuspješnijim izlagačima priznanje

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!