Hrvatska treba iskoristiti domaće izvore alternativnih goriva

In Logistika
alternativna-goriva

„U tranzicijskom razdoblju Hrvatska treba iskoristiti svoje domaće izvore alternativnih goriva poput autoplina i prirodnog plina. Kako to ne činimo, već je iz Bruxellesa došlo upozorenje da bi zbog slabije tranzicije prema nisko-ugljičnom prometu mogla doći i prva kazna“, istaknuo je potpredsjednik Zajednice za UNP HGK Josip Kelemen na stručno-edukativnom skupu „Alternativna plinovita goriva u prometu“.

Poručio je kako nas očekuju fiskalne promjene u odnosu prema onečišćujućim gorivima koje proizlaze iz Nacionalnog okvira politike i Zakona o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva. „Dizelska goriva više neće moći biti u povlaštenom položaju. Hrvatska u skladu s preuzetim obvezama iz EU mora početi poticati alternativna goriva posebice ona koja ima iz vlastitih izvora poput autoplina i stlačenog prirodnog plina, odnosno uskoro i ukapljenog prirodnog plina. To pred gospodarstvenike stavlja novi izazov, financijska opterećenja te promjenu razmišljanja i odnosa prema gorivu“, naglasio je Kelemen, dodavši kako to neće biti moguće sprovesti bez pomoći države.

Igor Grozdanić iz Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK istaknuo je važnost uloge ekološke osviještenosti i smanjenja troškova eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima kao glavne motivacijske čimbenike zbog kojeg su mnoge autobusne flote, komunalna poduzeća, dostavna poduzeća i ostali subjekti odlučili uvesti SPP vozila u njihove vozne parkove.

„Veće korištenje SPP-a potaknut će i planovi EU da do 2020. udio plina u prometu bude 10 posto, a to gorivo se prihvaća kao karika između klasičnih i hibridnih vozila na struju“, pojasnio je Grozdanić, dodavši kako će digitalizacija sektora promijeniti dobavljače energije i njihovu strukturu, kao i sam način poslovanja na tržištima energije i na prometnom tržištu automobila.

„Prirodni plin i bio-metan može zamijeniti tradicionalna tekuća goriva u gotovo svim vrstama prijevoza i izvan-cestovnim primjenama. Udio alternativnih goriva (biogoriva, autoplina i prirodnog plina) u ukupnoj potrošnji motornih goriva u Hrvatskoj iznosi približno 3 posto pa stoga postoji značajan prostor za daljnji razvoj uporabe alternativnih goriva u cjelini“, istaknuo je hrvatski predstavnik u IGU Davor Matić.

Igor Marjanović iz Centra za vozila Hrvatske govorio je o važnosti Pravilnika o uređajima, opremi i sustavima za pogon motornih vozila plinom te je predstavio rezultate digitalizacije rada tog nadzornog tijela javne vlasti s područja cestovnog prometa.

„Informatizacijom, digitalizacijom i jedinstvenim elektroničkim sustavom izdavanja Izjava servisera, omogućila se bolja podrška te brži, točniji i sigurniji te lako dostupan pristup svim zainteresiranim stranama i institucijama. Također bi se ubrzao cjelokupan postupak ispitivanja i odobravanja vozila te se olakšalo vođenje evidencije vozila pregrađenih na pogon plinom“, zaključio je Marjanović.

You may also read!

IMR

Hrvatska je pristupanjem EU profitirala, ali nedovoljno

„Hrvatska je danas, šest godina nakon pristupanja EU, gospodarski znatno snažnija zemlja. O tome svjedoče svi pokazatelji, od povećane

Read More...
Zaher: Cijene nekretnina neprimjereno visoke

Zaher: Cijene nekretnina neprimjereno visoke

„Tržište nekretnina u Hrvatskoj raste, ali je visoko segmentirano, ponajprije prema lokaciji, a potom i prema vrstama i kvaliteti

Read More...
kupujmo hrv

Akcija Kupujmo hrvatsko u Splitu

Hrvatska gospodarska komora obilježit će 22. rođendan akcije Kupujmo hrvatsko, u Splitu gdje će 21. i 22. svibnja domaći

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.