U Hrvatskoj 2,7 kartica po stanovniku

Mastercard_shopping_1

U Hrvatskoj se bilježi 2,7 kartica po stanovniku, pri čemu 92 posto anketiranih građana posjeduje barem jednu karticu, dok ih 50 posto ima tri ili više kartica, a istraživanje Mastercarda pokazalo je i da raste online kupnja, kao i broj transakcija mobilnog plaćanja.

Najnovije istraživanje “MasterIndex” o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj i stavu prema platnim karticama, provela je u rujnu kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta na uzorku od 1.020 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Upotreba kartica, pokazalo je istraživanje, raste sa stupnjem obrazovanja i platežne moći, a najčešće ih koriste ispitanici iznad 40 godina te češće muškarci. Na prodajnim mjestima 95 posto ispitanika kartice koristi redovito, odnosno 84 posto korisnika kartica to čini barem jednom tjedno, a njih čak 28 posto svakodnevno.

Kod korisnika kreditnih kartica ili kartica s odgodom plaćanja ovi brojevi rastu, pa ih 90 posto karticu na prodajnom mjestu koristi barem jednom tjedno.

Anketa je pokazala i da je korištenje beskontaktnih plaćanja doživjelo veliki skok: 68 posto ispitanika danas plaća beskontaktno za razliku od 53 posto u listopadu 2016. i 36 posto u listopadu 2015.

Na internetu, nadalje, kupuje čak 84 posto korisnika kartica, u usporedbi s 81 posto iz listopada 2016. Pritom ih to 34 posto čini više puta mjesečno, što ukazuje na rast popularnosti kupnje online među Hrvatima.

Najaktivniji online ‘shopperi’ su ispitanici iz dobne skupine od 30 do 39 godina, s visokim stupnjem obrazovanja. Kad je riječ o korisnicima kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja, među njima je tek 10 posto onih koji nikad ili gotovo nikad ne kupuju putem interneta, dok je u listopadu 2016. takvih bilo 15 posto.

Online se najčešće kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (67 posto), potrošačka elektronika (48 posto), predmeti za kućanstvo (32 posto), kozmetika i parfemi (28 posto) te ulaznice za kulturna događanja (26 posto). Visoko na popisu su i usluge turističkih agencija, igračke i oprema za bebe, knjige i glazba te softver i zrakoplovne karte.

Također, korištenje kreditnih kartica pri kupnji na internetu raste s godinama starosti i prihodima, a najpopularnije je u Zagrebu i Lici, Kordunu i Banovini. Internetsko bankarstvo za kupnju online koristi 6 posto online kupaca, a debitne kartice 23 posto, najčešće najmlađih ispitanika.

Isto tako 39 posto online kupaca preferira inozemne e-trgovine, 13 posto domaće, dok 49 posto njih podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu.

Račune online plaća 75 posto anketiranih, za razliku od 68 posto u svibnju 2017.

Nadalje, 57 posto online kupaca račune plaća preko internetskog bankarstva, 32 posto koristi mobilno bankarstvo, a samo 21 posto njih ističe da račune uvijek plaća u poslovnicama.

Pritom su m-banking plaćanja porasla sa 44 na 47 posto, kupnja putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom sa 16 na 21 posto, te naplata preko računa za mobilne usluge sa 18 na 23 posto. S druge strane, i dalje su najpopularnija SMS plaćanja koja je koristilo 74 posto ispitanika, u usporedbi sa 71 posto iz svibnja 2017.

Struka, inače, predviđa da će do 2022. u Europi biti više bezgotovinskih transakcija od onih koje podrazumijevaju gotovinu, a ovi europski trendovi zaživjeli su i na našem tržištu.

“Želja potrošača za jednostavnim, sigurnim, brzim i digitalnim rješenjima u segmentu plaćanja raste. Naime, evolucija tehnologije odgovorna je i za evoluciju u plaćanju – današnji povezani potrošači preferiraju bezgotovinske transakcije, a povezani uređaji za koje se očekuje da će ih do 2020. u svijetu biti 30 milijardi donose nove prilike za trgovinu i bezgotovinsko plaćanje“, istaknula je direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj Sanja Žigić. (H)

Pročitajte još vijesti!

posao

Eurostat: Rast stope slobodnih radnih mjesta u prvom kvartalu u EU i Hrvatskoj

Stopa slobodnih radnih mjesta u prvom je ovogodišnjem kvartalu u Europskoj uniji i eurozoni uvećana prema tromjesečju ranije i

Read More...
Čedomir Momčilović, Udruga trgovaca Sjever Plus i Marko Malić, Velpro

Velpro potpisao ugovor o suradnji s Udrugom trgovaca Sjever Plus

Suradnja između najveće hrvatske veleprodajne mreže i udruge malih trgovaca donosi obostrane pogodnosti i predstavlja korak dalje u nastavku

Read More...
JDcom

Google investira 550 milijuna dolara u kineskog diva e-trgovine JD.com

Google će investirati više od pola milijarde dolara u kinesku tvrtku za e-trgovinu JD.com u sklopu nastojanja širenja maloprodajnih

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Skoči do alatne trake