Informacijski sustav START – pokretanje poslovanja u nekoliko dana i jednim digitalnim obrascem

In Korisno
horvat

Ministarstvo gospodarstva i Financijska agencija (Fina) u ponedjeljak su predstavili informacijski sustav START, koji omogućava pokretanje poslovanja za trgovačko društvo i obrt na daljinu i bez punomoćnika, unutar nekoliko dana te putem samo jednog elektroničkog postupka.

Cilj je START-a, kako je istaknuto, pozadinski integrirati sve poslovne registre i postupke kako bi se olakšao ulazak u poduzetništvo, a administrativno rasteretili poduzetnici za više od 30 posto.

“Ovdje više nema odlaska na šalter, nema obilaska ureda, ovdje više nema neposrednog kontakta sa službenicima i dužnosnicima, sve se automatiziralo, sve se digitaliziralo i to je naš doprinos odnosno iskorak, uz pojednostavljenje procesa, prema smanjivanju eventualnih inicijalnih koruptivnih radnji koje bi se mogle dogoditi u trenutku kada se želi pokrenuti poslovanje”, rekao je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Darko Horvat.

Ističe kako je veliku ulogu odigrala i međuresorna suradnja, jer je desetak različitih institucija povezano u jedan funkcionalan sustav koji će budućim poduzetnicima uvelike olakšati i pojednostaviti početak poslovanja.

Naime, uz resorna ministarstva gospodarstva i pravosuđa u realizaciji projekta START sudjelovale su i brojne druge institucije poput trgovačkih sudova, Porezne uprave, Državnog zavoda za statistiku, HZMO-a, HZZ-a, HZZO-a, Hrvatske udruge banaka, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i drugih.

“Proces koji je do sada trajao i do mjesec dana svodimo na tek nekoliko dana. Sedam različitih koraka koje je bilo potrebno poduzeti sada svodimo na jedan. Na taj način ujedno budućim poduzetnicima, koje i na ovaj način želimo potaknuti na ulaz u poduzetništvo, dodatno rasterećujemo različitih nameta, naknada, administrativnih troškova i vremena potrebnog kako bi se obišli svi šalteri”, rekao je Horvat.

Kao prednost sustava START ističe se uspostava jedne točke za komunikaciju i razmjenu podataka, prikupljanje podataka po načelu “samo jednom” i njihova automatska razmjena između institucija i banaka.

Sam projekt je realizirala Fina, a usluga je dostupna preko sustava e-Građani. Osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili Finin certifikat.

Za sada su dostupne usluge elektroničkog osnivanja društava s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) ili jednostavnih društava s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.), ili obrta, otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci, registraciju društva ili obrta u registar obveznika PDV-a i/ili dodjelu PDV ID broja (Porezna uprava), registraciju u sustav HZMO te elektroničko plaćanje temeljnog kapitala i sudskih odnosno upravnih pristojbi.

Po podacima s Finine internet stranice, u postupku registracije putem sustava START građani će za osnivanje d.o.o.-a plaćati jedinstveni iznos od 200 kuna, odnosno 30 kuna za j.d.o.o. Za obrte koji će se osnivati putem START-a korisnici će imati trošak od 250 kuna za upravnu pristojbu.

Za sada će osnivanje društava i obrta putem novog servisa biti dostupno domaćim osnivačima, a iz Ministarstva i Fine, koja je operativno uspostavila sustav i pružat će podršku korisnicima usluga, najavljuju da će u drugoj fazi biti dostupno elektroničko pokretanje poslovanja društva i obrta s jednim i više inozemnih osnivača.

Usluga će se, kako je najavljeno, širiti i unaprjeđivati prema već prepoznatim potrebama poduzetnika, ali i temeljem njihovih prijedloga nakon korištenja usluga dostupnih u prvim fazama. Kada se za to steknu preduvjeti, sustav START će se povezivati s drugim sustavima koji mogu unaprijediti elektroničko pokretanje poslovanja.

Uslugu u idućem razdoblju planiramo dodatno unaprijediti te na kraju omogućiti i zatvaranje tvrtke, odnosno “startu dodati stop”, najavio je ministar Horvat. (H)

You may also read!

Poduzetnicima dodijeljeno 54 milijuna kuna u sklopu poziva IKT – faza II

Poduzetnicima dodijeljeno 54 milijuna kuna u sklopu poziva IKT – faza II

Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat dodijelio je danas 168 Odluka o financiranju u sklopu Poziva „Poboljšanje konkurentnosti

Read More...
igre

Više od 50% prodaje igračaka odvija se u studenom i prosincu

Rezultati poslovanja poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u razdoblju od 2008. do 2018. godine. Više od

Read More...
Pevec

Isplata božićnice za sve Pevecove zaposlenike

Pevec, prvi hrvatski trgovački lanac, nakon jedne od najuspješnijih godina svojim će zaposlenicima osim već isplaćenih regresa i uskrsnice,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.