Istraživanje – Potrošači bi zbog Ubera i Lyfta mogli kupovati manje automobila

DETROIT, 11. kolovoza 2017. – Potrošači na područjima na kojima usluge prijevoza pružaju kompanije poput Ubera i Lyfta mogli bi kupovati manje automobila i manje putovati, pokazala je najnovija studija nekoliko američkih sveučilišta.

Istraživači sveučilišta u američkim saveznim državama Michigan, Texas i Columbia anketirali su više od 1.200 građana Austina kako bi saznali na koji su se način njihove navike promijenile nakon što su Uber i Lyft zbog promjene lokalnih propisa povukli vozače iz tog grada.

Promjenu su u svibnju prošle godine izborili sami građani, inzistirajući na neovisnoj provjeri vozača.
U istraživačkom su fokusu bile promjene u izboru načina prijevoza, učestalosti putovanja i u vlasništvu nad vozilom. Istraživači su pitali građane o iskustvima s Uberom i Lyftom neposredno prije obustave usluga, te kakvu su zamjenu našli.
Interesiralo ih je također u kojoj su se mjeri ispitanici našli u teškoćama zbog obustave usluge.

Istraživanje je pokazalo da je 41 posto ispitanika posegnulo za vlastitim vozilom kako bi osigurali prijevoz, a devet posto njih kupilo je još jedno vozilo. Tri posto ispitanika poslužilo se javnim prijevozom, a 42 posto odlučilo se za manje prijevoznike.
Nakon glasanja o promjeni propisa pojavile su se nove neformalne inicijative u lokalnoj zajednici i na tržištu se pojavilo 12 novih kompanija za usluge prijevoza bazirane na aplikacijama. Mnoge su bile kratkog daha, ali neke još posluju.

Statistička analiza pokazala je također 23 puta veće šanse za češća putovanja kod ispitanika koji su posegnuli za osobnim automobilom nego kod onih koji su se odlučili za drugog prijevoznika.  
Nakon Uberova i Lyftova odlaska iz Austina ukupni je broj mjesečnih putovanja smanjen u prosjeku za 68 posto –  s prosječnih 5,65 na 2,01.

Istraživače je ujedno iznenadilo što su šanse da će kupiti vozilo nakon obustave usluge bile veće kod kućanstava s godišnjim primanjima manjim od 100 tisuća dolara nego kod bogatijih ispitanika. Nagađaju da je razlog taj što oni s većim primanjima vjerojatno već imaju ‘vozilo viška’.

“Naše istraživanje pokazuje da kompanije za dijeljenje usluge prijevoza zaista mijenjaju ponašanje (potrošača)”, konstatirao je profesor sveučilišta u Michiganu i vodeći autor istraživanja Robert Hampshire.
Naglašava kako nove usluge prijevoza po narudžbi putem Interneta imaju potencijala smanjiti potrošnju energije i emisiju štetnih plinova, ublažiti problem prometnih gužvi i povećati dostupnost i cjenovnu prihvatljivost prijevoza.
“Zasada ipak nismo dobili empirijsku potvrdu tih prednosti u istraživačkoj literaturi”, poručuje Hampshire. (H)

Pročitajte još vijesti!

zastita

Zaštita na radu važna je za sve

Otvoren EU tjedan ZNR Europski tjedan zaštite na radu otvoren je 23. listopada 2017. u Prodajnom centru „Pevec“ u

Read More...
kristof

Hrvatska lani ostvarila deficit od 0,9 posto BDP-a, pao i javni dug

Deficit hrvatskog državnog proračuna u 2016. godini iznosio je 3,15 milijardi kuna, što čini 0,9 posto BDP-a, dok je

Read More...
krk

“Kulturno nasljeđe otoka Krka” najbolji inovativni projekt u turizmu

Projekt “Kulturno nasljeđe otoka Krka”, koji je Turistička zajednica otoka Krka osmislila u suradnji s Centrom za industrijsku baštinu

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!