Iter Vitis konferencija u Motovunu – turizam i vino ne idu jedan bez drugoga

In Sajmovi i izložbe
Iter Vitis konferencija u Motovunu - turizam i vino ne idu jedan bez drugoga

Turizam i vino ne idu jedan bez drugoga, zaključeno je na međunarodnoj konferenciji europske kulturne rute Iter Vitis – Od baštine do brenda, koja se od 14. do 16. studenoga održavala u Motovunu, u sklopu Generalne skupštine europske kulturne rute Iter Vitis, priopćili su u subotu organizatori.

Više od 200 stručnjaka, turističkih djelatnika, vinara, predstavnika institucija iz 11 zemalja okupilo se u Istri, koja vrhunskim vinima i atraktivnim vinarijama može stati uz bok najpoznatijim svjetskim vinskim destinacijama.

„Kroz bogatu povijest Hrvatske ispreplele su se različite kulture pa se danas naša zemlja može pohvaliti iznimnim kulturnim nasljeđem. Među vodećim smo zemljama u svijetu po zaštićenim materijalnim i nematerijalnim kulturnim dobrima na UNESCO listi, a kroz našu zemlju trenutno prolazi 13 europskih kulturnih ruta, među kojima je i Iter Vitis”, istaknuo je Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma.

Naglasio je kako je vino oduvijek bilo neraskidivi dio naše tradicije, o čemu svjedoči njegova kvaliteta i veliki broj autohtonih sorti, a Hrvatska je bogata vinogorjima od Slavonije, Srijema i Baranje preko zagorskih brega, Istre, Kvarnera do Dalmacije i njezinog krajnjeg juga.

Enologija i gastronomija su nerazdvojne i jedan su od deset ključnih proizvoda na kojima temeljimo razvoj i budućnost hrvatskog turizma, dodao je državni tajnik Matušić.

Stella Arneri, pomoćnica ministra regionalnog razvoja i fondova EU osvrnula se na hrvatsko predsjedavanje Strategijom Europske unije za dunavsku regiju koje je počelo 1. studenoga pod odabranom temom „Dunavska strategija – deset godina poslije“.

„Tematski prioriteti nužni za održivu viziju razvoja u fokusu su Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, koje ima ulogu voditelja predsjedavanja. To su zaštita okoliša i ruralni turizam. Oni su dugoročni temelj za afirmaciju Hrvatske u europskom okruženju, kao zemlje koja pametnim, promišljenim i održivim korištenjem resursa osigurava višestruke razvojne pravce. U središtu te vizije bogata je kulturna baština, koja umrežena u kulturne rute dobiva dodatnu vidljivost, prepoznatljivost, ali i zaštitu“, rekla je Arneri.

Emanuela Panke, direktorica Iter Vitisa rekla je kako je vino oduvijek povezano s tradicijom, identitetom i životnim stilom, ali je i jedan od ključnih instrumenta interkulturnog dijaloga.

Podsjetila je kako je Iter Vitis ‘rođen u ovom kontekstu’ s jakom željom da sve to pretoči u kulturnu rutu.

Od ožujka Hrvatska članica europske kulturne rute Iter Vitis

Ova europska kulturna ruta, certificirana još 2009. pri Institutu za kulturne rute Vijeća Europe, u ovom trenutku prolazi kroz 20 država. Od ožujka nova članica i nositeljica Iter Vitisa je i Hrvatska udruga za turizam i ruralni razvoj „Klub članova Selo“.

Kulturna ruta Iter Vitis potiče razvoj vinskih destinacija i promovira primjere dobre prakse, a takvih je u Hrvatskoj uistinu mnogo, rekla je predsjednica Udruge Dijana Katica.

„Kulturne rute imaju veliki potencijal za razvoj ruralnih područja i cjelogodišnjeg turizma, a pristupanje vinskoj ruti u skladu je sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2020. i programom Vlade, koji su prepoznali vinski turizam kao turistički proizvod i motiv dolaska. Pristupanje Hrvatske Iter Vitis obitelji događa se u vrijeme značajnih događaja za Hrvatsku u ovoj i sljedećoj godini. Od 1. studenoga Hrvatska predsjedava Dunavskom strategijom, u prvih šest mjeseci sljedeće godine Vijećem EU, a 2020. Rijeka je europska prijestolnica kulture“, istaknula je Katica. (H)

You may also read!

METRO podržava lokalne proizvođače i razvoj domaće gastro ponude

METRO podržava lokalne proizvođače i razvoj domaće gastro ponude

METRO poziva hrvatske dobavljače da plasiraju svoje proizvode putem METRO-ovih prodajnih centara, U sklopu projekta „Stvoren za hrvatski meni“, METRO

Read More...
grcic

Održan sastanak s Udrugom slijepih Sisačko-moslavačke županije – Sisak na temu digitalne pristupačnosti

Digitalna pristupačnost bila je tema predstavnika Udruge slijepih Sisačko-moslavačke županije – Sisak, Instituta za integrirano-inkluzivne komunikacije jugoistočne Europe i

Read More...
Kaufland

Kaufland: Našim kupcima nudimo isključivo domaću lubenicu

Sezona lubenica u punom je jeku, a ovoj slatkoj i osvježavajućoj ljetnoj poslastici teško je odoljeti u vrućim ljetnim

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.