Kako izgleda budućnost ekonomije dijeljenja?

1-Mastercard_online shopping

Studija kompanije Mastercard® pokazuje da su tehnološki napredak, korisničko iskustvo i regulacija ključni čimbenici za rast ekonomije dijeljenja, tržišta na kojem su u Europi između svibnja 2015. i svibnja 2016. provedene transakcije u vrijednosti 27,9 milijardi eura.

Na konferenciji Money20/20 Europe u Kopenhagenu Mastercard je predstavio izvješće koja se bavi izazovima i mogućnostima iz područja ekonomije dijeljenja. Dokument The Sharing Economy: Understanding the Opportunities for Growth istražuje specifičnosti socioekonomskog ekosustava koji omogućava ljudima da s drugima dijele smještaj, prijevoz, kupnju ili prodaju robe, profesionalne usluge na zahtjev te najam raznih dobara, a temelji se na istraživanju koje su proveli kompanija Mastercard i The Future Agenda.

Inače, na tržištu ekonomije dijeljenja su u Europi između svibnja 2015. i svibnja 2016. provedene transakcije u vrijednosti 27,9 milijardi eura, a procijenjeno je da je 191 milijun građana izvršio barem jednu transakciju . Istovremeno, prema prošlogodišnjem Eurobarometru Europske komisije, više od polovine Europljana zna za ekonomiju dijeljenja, a 1 od 3 odrasle osobe je koristi. S penetracijom većom od 20% u Europi, najpopularnije su kategorije u okviru segmenta ekonomije dijeljenja korišteni proizvodi, transport i smještaj, a više od 5% Europljana već nudi usluge i proizvode putem platformi za dijeljenje.

„Ekonomija dijeljenja doživljava veliki rast, pritom transformira temeljni način na koji funkcioniraju naše industrije i na koji ljudi doživljavaju usluge“, rekao je Mark Barnett, predsjednik za Ujedinjeno Kraljevstvo u kompaniji Mastercard. „Ovo izvješće pomaže nam razumjeti prilike i izazove te ostvariti potencijal ovog brzorastućeg fenomena. Tako ono pruža konkretna rješenja na izazove današnje ekonomije dijeljenja i daje naznake kako će izgledati budućnost ovog područja.“

Studija je identificirala međusobno povezane teme koje će utjecati na ekonomiju dijeljenja:
1. Povećano povjerenje i transparentnost
Povjerenje ostaje platforma za ekonomiju dijeljenja, a ono će prirodno rasti sa širenjem sektora i prilagodbom ljudi na veliki spektar proizvoda i usluga koje ekonomija dijeljenja obuhvaća. Povjerenje se može postići samo tehnološkim napretkom, unaprjeđenjem regulatornog okvira i kreiranjem sofisticiranijih sustava za peer-to-peer ocjenjivanje.

Kako se društvo prilagođava novim modelima trgovine, regulacija će morati djelovati proaktivno, a ne reaktivno. Propisi i uredbe će morati bolje zaštititi potrošače, pružatelje usluga, ali i platforme za dijeljenje. To će osigurati mrežu društvene sigurnosti te stvoriti veću vrijednost za sve sudionike.

2. Poboljšano iskustvo
Poboljšano korisničko iskustvo od ključne je važnosti za rast i širenje ekonomije dijeljenja, a to je ono što poslovni subjekti trebaju postići kako bi privukli potrošače, dalje se razvijali i zadržali legitimitet.

Kako bi se ovo postiglo, platforme moraju osluškivati potrebe korisnika, osigurati jednostavne i sigurne transakcije te imati kontrolu nad osobnim podacima kako bi korisnici imali veću kontrolu.

3. Pristup vrijednostima
Kako se pojavljuju novi načini pristupa, veća će biti vrijednost za potrošače i poslovne subjekte. Ovaj pristup bit će vođen tehnologijom koja generira novu vrijednost uslijed povećanja uporabe i smanjenja troškova. Primjeri uključuju Blokchain tehnologiju, internet stvari (IoT) i tehnologiju umjetne inteligencije – koje mogu, ako se u potpunosti iskoriste, potaknuti prebacivanje sa statičnog na aktivan sustav: kako je sve više subjekata i ljudi međusobno povezano, povećavaju se i mogućnost dijeljenja i korist od pristupa.

Izvješće zaključuje da su jamstvo povjerenja i dobre reputacije, poboljšanje korisničkog iskustva i stvaranje veće vrijednosti ključni čimbenici za rast ekonomije dijeljenja.

Mastercard nastoji osigurati da su svi proizvodi, rješenja i usluge koje nudi digitalni, u skladu s promjenama u navikama korištenja usluga ljudi diljem svijeta pa inovativnim i sigurnim načinima plaćanja kroz sve kanale i uređaje redefinira globalnu trgovinu.

Pročitajte još vijesti!

SUDIONICI HRUSKO FORUM

5. HrUSKo Forum okupio korisnike SAP-a u Hrvatskoj

Nedavno je u hotelu Antunović održan peti po redu HrUSKo Forum okupivši više od 160 korisnika i partnera SAP-a

Read More...
1-Premium trajne salam

Premium trajne salame Croatica ujedinjuju najbolje okuse Hrvatske

Sve miriše na blagdane, obiteljska druženja i tradicionalne specijalitete. Blagdanska trpeza već dobiva svoje obrise i samo se čeka

Read More...
naff

Predstavljen brand kućanskih uređaja Neff

Gdje su nestala vrata? U showroom-u BSH kućanski uređaji d.o.o., predstavljen je nedavno brand kućanskih uređaja Neff pod spretnom

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!