Izvoz jaja porastao za 24 posto

In Izvoz
jaja

Prema statističkim podacima DZS-a, pandemija koronavirusa imala je izrazito pozitivan utjecaj na našu vanjskotrgovinsku razmjenu jaja. Tako je izvoz domaćih jaja u prošloj godini porastao za više od pola milijuna eura (rast od 24 posto u odnosu na 2019.), dok je istovremeno uvoz pao za više od 340 tisuća eura (-7,5 posto).

U 2020. smo izvezli jaja u vrijednosti od 2,9 milijuna eura, daleko najviše na tržište Austrije (2,3 milijuna eura), te u Sloveniju (330.000 eura) i Italiju (130.000 eura). S druge strane, od 4,1 milijun eura uvoza, standardno najviše uvozimo iz Poljske (2,5 milijuna eura), a slijede Slovačka (370.000 eura) i Albanija (338.000 eura).

Prema dostupnim podacima DZS-a, i proizvodnja kokošjih jaja nam je u porastu pa je tako na preko 260 registriranih hrvatskih farmi u 2019. godini proizvedeno preko 600 milijuna jaja, dok je u 2018. proizvodnja iznosila 589 milijuna.

Od te ukupne brojke, preko 50 milijuna jaja godišnje proizvede se na farmama tvrtke Gala iz Bjelovara čiji direktor i predsjednik HGK ŽK Bjelovar Jakov Ćorić upozorava kako domaće proizvođače, unatoč dobrim statističkim pokazateljima, i dalje muče strukturni problemi poput niske cijene jaja u odnosu na okolne zemlje i uvoza po dumping cijenama. „Veliki igrači subvencioniraju proizvodnju i štite svoja tržišta, a viškove plasiraju vani po dumping cijenama. Mi najviše uvozimo u turističkoj sezoni, dok domaća jaja idu u preradu po cijeni 50 posto nižoj od proizvođačke“, upozorava Ćorić i dodaje kako proizvođačima na ruku ne ide ni stalan rast cijena žitarica.

No, unatoč tome, sve se više malih farmi odlučuje na proizvodnju jaja iz slobodnog uzgoja. Pandemija je i njima poremetila računicu po pitanju prodaje hotelijerima zbog lošije sezone, ali je trgovačke lance i druge kupce natjerala da se okrenu lokalnim prodavačima i provjereno kvalitetnim proizvodima, bez obzira na nešto višu cijenu. Snagu im daje i udruživanje u klastere, a preko fondova EU-a za ruralni razvoj dostupna su im i pozamašna sredstva za ulaganje u modernizaciju proizvodnje.

Inače, globalna proizvodnja jaja porasla je za četvrtinu u zadnjih desetak godina, na preko 82 milijuna tona u 2019. godini, odnosno preko 1,3 bilijuna komada. Više od trećine svjetske proizvodnje otpada na Kinu (34 posto), dok najviše jaja po glavi stanovnika konzumiraju Meksikanci s 368 komada godišnje, odnosno preko 22 kilograma po stanovniku. Prosječan Hrvat, prema statistici DZS-a iz 2017., konzumira dvostruko manje, oko 11 kilograma jaja godišnje.

You may also read!

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Ella Dvornik, Nevena Rendeli i Saša Lozar prošetali neobičnom šumom u Super Konzumu Radnička Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“

Read More...
Kaufland

Sjedište Kauflanda trajno na Donjim Sveticama, preko puta grade trgovinu

Kupovinom zgrade u kojoj ima sjedište i izgradnjom velike trgovine odmah nasuprot, Kaufland planira aktivno sudjelovati u pozitivnom razvoju

Read More...
Juicy

Stanić Beverages uložio 10 598 000 kuna u tvornicu Juicy sokova

Gordan Grlić Radman i Dragan Čović posjetili nove pogone u tvornici Juicy sokova i s odobravanjem prihvatili nove investicije. Hrvatska

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.