Je li TV oglašavanje imalo utjecaj na posjećenost dućana u vrijeme krize?

In Istraživanja
tv

Sektor maloprodaje doživio je mnoge promjene od veljače 2020. godine, kada je Hrvatsku zahvatila pandemija COVIDa-19. AdScanner i GfK proveli su istraživanje nad šest najuspješnijih oglašivača u Lijepoj Našoj: Konzum Plus, Lidl, Kaufland, Spar, Plodine i Tommy, i utvrdili kako su se prilagodili novonastaloj situaciji, jesu li iskoristili pojačanu konzumaciju medija i nastavili s redovnim marketinškim aktivnostima ili su zaustavili svoje kampanje s obzirom na opći rast prodaje. Istraživanje je provedeno u periodu od 24. veljače do 26. travnja 2020.

Budući da je izrazito velik broj ljudi ostajao kod kuće, dolazi do očekivanog porasta televizijske gledanosti, što je naročito izraženo u 12. i 13. tjednu, početkom lock downa, kao i u dane neposredno nakon potresa u Zagrebu. U prosjeku, gotovo 30% PayTV kućanstava u Republici Hrvatskoj gledalo je televiziju u tjednu nakon zagrebačkog potresa, odnosno u razdoblju od 23. do 29. ožujka 2020.

Pojačan je interes i za informativnim sadržajem što pokazuje i porast gledanosti kanala HRT4. S prosječnim tjednim udjelom u gledanosti od 1,6% u siječnju i veljači, HRT4 penje se na 7,5% u najgledanijem tjednu. Početkom „Škole na 3.“ značajnije raste i gledanost kanala HRT3. Najveće skokove u promatranom periodu, na cijelom danu, zabilježili su kanali HRTa.

Dok televizija bilježi skok u rastu gledanosti, istovremeno se naglo režu budžeti za oglašavanje u mnogim sektorima. Isti trend prate i hipermarketi – supermarketi: s prosječno 2200 emitiranih spotova tjedno, količina prikaza se smanjuje na oko 1300 emitiranja u 12. tjednu, što posljedično utječe na razinu isporučenih XRPa.

Valja napomenuti i kako, usprkos početnim rezovima, oglašivači kasnije pojačavaju aktivnosti što je, s obzirom na podatke, bila dobra odluka.

Udio kućanstava koja su posjetila pojedini trgovački lanac i marketinške aktivnosti pojedinog lanca u pozitivnoj su korelaciji od 60%. Posjećeniji su bili upravo trgovački lanci koji su imali više marketinških aktivnosti u proteklom periodu. S povećanjem količine marketinških aktivnosti, posjećenost svih trgovina poprima oblik uzlazne krivulje.

U razdoblju od 24. veljače do 26. travnja 2020. ukupno tržište hipermarketa i supermarketa raslo je 16% vrijednosno u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveći je rast u 11. tjednu (51%), a slijede 12. i 17. tjedan s gotovo 40% rasta.

Istraživanje je fokusirano na šest najvećih trgovačkih lanaca prema rezultatima reklamnih kampanja i posjećenosti od strane kupaca: Konzum Plus, Lidl, Kaufland, Spar, Plodine i Tommy. Svi su trgovci u analiziranom razdoblju suočeni s padom penetracije u odnosu na standardne brojeve, uslijed smanjene frekvencije odlaska kupaca u trgovine. Rezultati pokazuju kako je 76% kućanstava svoju kupovinu obavilo u Konzum Plusu, 70% u Lidlu, 51% u Sparu, 50% u Plodinama, 44% u Kauflandu i 17% u Tommyju.

Frekvencija kupovine, kao i ukupan broj košarica doživjeli su pad od 15%, dok je ukupna vrijednost košarice rasla za 36%. Pad frekvencije kupovine različit je među trgovcima kao i ukupan broj košarica, dok je rast vrijednosti košarica kod svih ujednačen.

Zaključno, iako svi obuhvaćeni lanci bilježe rast u vrijednosti košarica u odnosu na isto razdoblje prošle godine, neki će trgovci u fazi normalizacije biti suočeni s problemom broja kupaca u svojim trgovinama. Neke navike usvojene u posljednja 2 mjeseca, neće se u potpunosti promijeniti i vratiti na staro. Trgovci koji imaju relativno veći pad penetracije kupaca imat će veći problem održavanja dugoročnog rasta. Stabilizacija krize uzrokovane koronavirusom i vraćanje na „novo normalno“ trebala bi dovesti do povratka marketinških aktivnosti, no one će morati biti dobro promišljene, planirane i prilagođene situaciji uz stalno praćenje i analiziranje ponašanja kupaca.

You may also read!

atlantic

Strategija Atlantic Grupe otporna na krizu

Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tijekom prvih devet mjeseci 2020. godine visoku razinu stabilnosti, unatoč gospodarskim poremećajima uzrokovanim pandemijom

Read More...
1-Martina Brajdić Manojlović, ravnateljica Doma za odgoj djece i mladeži Karlovac

PBZ Grupa donirala oko 300.000 kuna Domu za odgoj djece i mladeži Karlovac

PBZ Grupa, dio Intesa Sanpaolo Grupe, najnovijom je donacijom u sklopu svog projekta „Činim dobro svaki dan“ pomogla Domu

Read More...
laguna

Vina Laguna osvojila tri zlata na prestižnom natjecanju u Italiji

Castello Festigia 2017 proglašeno je najboljim vinom iz Hrvatske (Premio della stampa) I ove su se godine vina istarske Agrolagune

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.