Mladi najbolje znali kako se zaštiti u online kupnji

In Obrazovna rješenja
online

Na edukativan e-natječaj i program „ Online plaćanja“ koji je trajao tri tjedna, od 5. do 26. ožujka 2017. educirano je 2240 mladih u dobi od 16 do 24 godine iz cijele Hrvatske.

Riječ je o programu kojeg je organizirao Štedopis, Institut za financijskog obrazovanje u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka, u mjesecu kada se obilježava Europski tjedan novca.

Srednjoškolci i studenti su nakon online edukacije o odgovornoj potrošnji, internetskoj kupnji, novcu na internetu i plaćanjima putem interneta, provjerili svoje znanje kroz kviz s 10 pitanja.

Više od polovice sudionika točno je odgovorilo na svih 10, odnosno 9 pitanja, dok je 4% polaznika odgovorilo točno na 5 i manje pitanja. Najviše polaznika dolazi iz Zagreba, a program su polagale više žene nego muškarci.

Na temelju točnih odgovora vidljivo je da su mladi kroz program najviše naučili kako razlikovati lažne od sigurnih stranica na internetu, kako prepoznati lažne online ponude i oglase, kako se zaštiti od prijevara i rizika pri online plaćanju te koja su njihova potrošačka prava u online trgovini.

Istovremeno, prema netočnim odgovorima, mladima su još uvijek nedovoljno jasni osnovni financijski proizvodi kao što su debitna kartica i dopušteno prekoračenje na tekućem računu. Nije im u najvećoj mjeri ni jasna razlika između potreba i mogućnosti, što je osnova za odgovorno upravljanje svojim novcem.

Primjerice, kod 59% netočnih odgovora, mladi nisu znali da se za korištenje dopuštenog prekoračenja na tekućem računu banci plaća kamata, a 37% netočnih odgovora odnosilo se na pitanje što je debitna kartica, odnosno da se novac prilikom plaćanja s debitnom karticom odmah skida s njihovog tekućeg računa. Trećina ne zna razlikovati potrebu od želje, nužnu od luksuzne potrošnje, a 30% ne zna kojoj se instituciji obratiti za zaštitu svojih potrošačkih prava (iako su bili ponuđeni i točni odgovori).

U odgovorima na pitanje što bi još htjeli naučiti, mladi polaznici su posebno izdvojili utjecaj oglašivačke industrije na potrošnju, mogućnosti štednje za mlade, ulaganja u dionice te da više nauče o porezima.

Podsjetimo, tijekom protekla tri tjedna svi polaznici s najviše osvojenih bodova kvalificirali su se za osvajanje dnevnih i tjednih nagrada, a ovo su neki od komentara dobitnika:

“Saznala sam da moram paziti je li stranica započinje s http ili https. Kad je u pitanju novac, htjela bih naučiti kako pravilno ulagati novac, isplati li se više ulagati u nekretnine ili kupovati dionice?“ (Dora, studentica)

„Naučila sam svoja prava u online trgovini i kako se najbolje zaštititi od mogućih rizika. Voljela bih naučiti još više o utjecaju marketinga na mlade potrošače“. (Tatjana, srednjoškolka)

„Nisam znala razliku između charge i revolving kartica, a naučila sam i kako se zaštiti od njihove zlouporabe!“ (Vlatka, studentica)

„Shvatio sam da moram biti odgovorniji kad je potrošnja u pitanju – lova ne pada s neba, kako moja mama zna reći“ (Lovro, srednjoškolac)

You may also read!

Fortenova grupa

Fortenova grupa pozvala odabrane ponuđače na nastavak sudjelovanja u procesu potencijalne prodaje poslovnog područja poljoprivrede

Nakon što je primila niz neobvezujućih ponuda za preuzimanje poslovnog područja poljoprivrede i obavila dodatne razgovore s ponuđačima, Fortenova

Read More...
Donacijom PBZ grupe preuređena i opremljena igraonica za mališane osječkog Centra za pružanje usluga u zajednici Klasje

Donacijom PBZ grupe preuređena i opremljena igraonica za mališane osječkog Centra za pružanje usluga u zajednici Klasje

Centar za pružanje usluga u zajednici Klasje iz Osijeka dobio je donaciju u iznosu od 25.745,99 eura kojom je

Read More...
Marina Livorno

Azimut|Benetti Group i D-Marin započinju izgradnju Marine u Livornu

Azimut|Benetti Group, prva globalno vodeća privatna grupacija u sektoru brodogradnje i jahtinga, i D–Marin, premium marine, započinju radove na

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | h1 design