Novi snažan pad spremnosti tvrtki da investiraju u Hrvatsku

In Istraživanja
Novi snažan pad spremnosti tvrtki da investiraju u Hrvatsku

Hrvatska unatoč tome i dalje atraktivnija za investiranje od okolnih zemalja

Gotovo polovica tvrtki koje posluju u Hrvatskoj ne bi ponovno izabralo Hrvatsku kao poslovnu lokaciju. Rezultati su to najnovijega gospodarskog istraživanja Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, najveće bilateralne gospodarske organizacije u Hrvatskoj, koje je provedeno u veljači ove godine među 150 tvrtki članica Komore te nekima od vodećih tvrtki u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno istodobno s 15 drugih njemačkih vanjskotrgovinskih komora (AHK) u zemljama Srednje i Istočne Europe.

Udio poduzeća koja bi ponovno investirala u Hrvatsku pao je sa prošlogodišnjih 68% na 54%. Pritom je ova brojka do 2017. godinama iznosila visokih 80%, a ovogodišnji pad spremnosti za reinvesticije Hrvatsku je svrstao znatno ispod prosjeka zemalja Srednje i Istočne Europe koji iznosi 79%. Kao glavne razloge svog nezadovoljstva ispitane tvrtke navode nedovoljnu borbu protiv korupcije i kriminala, visoko porezno opterećenje i porezni sustav, neučinkovitu javnu upravu te nedostatak pravne sigurnosti.

I ovogodišnje prognoze rasta hrvatskog gospodarstva lošije su u odnosu na 2018. – samo 19% ispitanika očekuje poboljšanje gospodarske situacije, za razliku od prošlogodišnjih 33%. Udio poduzetnika koji trenutačnu gospodarsku situaciju u Hrvatskoj ocjenjuju kao negativnu također je naglo porastao u odnosu na prošlu godinu – s 39% na 61%. Kada je riječ o percepciji gospodarske situacije, zemlje Srednje i Istočne Europe u prosjeku je u 37% slučajeva ocjenjuju kao dobru, a u 20% slučajeva kao lošu.

Nešto pozitivnije od gospodarske situacije i prognoze njezinoga razvoja ispitana su poduzeća ocijenila svoju vlastitu poslovnu situaciju – 26% njih opisuje ju kao dobru, 60% kao nepromijenjenu i 14% kao lošu. 42% poduzeća smatra kako će gospodarska situacija krenuti nabolje, no ta brojka svejeno predstavlja pad od 15% u odnosu na 2018. Slične prognoze razvoja vlastite poslovne situacije imaju poduzeća u zemljama Srednje i Istočne Europe, međutim ona svoju trenutačnu poslovnu situaciju vrednuju u prosjeku znatno bolje – 56% tvrtki ocjenjuje je kao dobru, a samo 6% kao lošu.

Unatoč svemu, Hrvatska je s 8. mjestom od 20 zemalja Srednje i Istočne Europe i dalje relativno atraktivna te, uz iznimku Slovenije (5. mjesto) atraktivnija od svojih susjeda i konkurencije na jugoistoku Europe (Mađarska 9, Srbija 11, Bosna i Hercegovina 18, Rumunjska 10, Bugarska 12). Kao najveće prednosti Hrvatske kao poslovne lokacije tvrtke ističu članstvo u Europskoj uniji, kvalificiranost zaposlenika, akademsko obrazovanje, produktivnost i motivaciju zaposlenika te infrastrukturu.

Kada je riječ o digitalizaciji, pola ispitanih poduzeća smatra se vrlo ili potpuno digitaliziranima. Više od 80% ih ima pozitivan stav prema digitalizaciji, no od toga 30% priznaje kako im nedostaju odgovarajuće kompetencije. Tri četvrtine tvrtki zbog digitalizacijskih procesa očekuju značajne promjene svog poslovanja u narednim godinama, dok 80% kaže kako digitalizacija na njih utječe djelomično ili snažno.

Najvećima prednostima digitalizacije poduzeća smatraju povećanje učinkovitosti i produktivnosti, bolje planiranje i kontolu, smanjenje troškova te analizu i korištenju podataka. Kao najveće prepreke i rizike digitalizacije ističu neadekvatnu kvalifikaciju i kompetentnost zaposlenika, visoke troškove investiranja, manjak standardizacije i certifikacije, informatičku sigurnost te nejasne ekonomske prednosti. Potrebu za političkim djelovanjem vide u poreznim poticajima za digitalizaciju, poticanjem odgovarajućeg obrazovanja i educiranja te izgradnji visokokvalitetne širokopojasne mreže.

Rezultate dvaju istraživanja danas su na konferenciji za medije predstavili predsjednik Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore dr. Thomas Sichla (direktor Zagrebačkih otpadnih voda), članica uprave Komore Medeja Lončar (direktorica Siemensa za Hrvatsku i Sloveniju) te direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Sven Thorsten Potthoff.

You may also read!

kaufland

Kaufland svečano otvorio prvi Solar Carport – nadstrešnice za automobile s ugrađenim solarnim panelima

Kaufland je na lokaciji svoje poslovnice Blato u Zagrebu službeno obilježio puštanje solarnih panela u pogon. Ovaj projekt pametnih

Read More...
nekretnine

Zagreb privlači pažnju svih sudionika na tržištu nekretnina

Cushman & Wakefield, vodeća svjetska tvrtka za pružanje usluga na tržištu nekretnina koja je prošli tjedan priopćila da je

Read More...
jagode

Vrgorac počastio Zagrepčane jagodama

Na zagrebačkom Cvjetnom trgu protekle je subote mirisalo po jagodama, pršutu i vinu, prepoznatljivim aromama i mirisima vrgorskog kraja

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.