Održana konferencija žena poduzetnica – Izazovi i prilike

Žensko poduzetništvo – ekonomski mainstream

Žensko poduzetništvo – ekonomski mainstream

U dvorani hotela Westin održana je konferencija Uloga poduzetništva u jugoistočnoj Europi te oduševila sudionike brojnim inspirativnim govorima i primjerima iz prakse predavača i panelista. Na konferenciji se moglo čuti kakva je poduzetnička klima, ne samo u Hrvatskoj, već i u susjednim zemljama s naglaskom na poduzetništvo žena.

Konferencija su zajednički organizirali: Međunarodna mreža poslovnih žena, Zaklada Konrad Adenauer, Hrvatska gospodarska komora i Europska poduzetnička mreža.

Konferenciji je prethodilo predstavljanje knjige autorica Ivane Radić i Mirjane Petković, „Bez problema do rješenja“, motivacijskim priručnikom za hrabrost i okretanjem nove stranice u životu.

U Hrvatskoj je situacija sa ženskim poduzetništvom nešto bolja nego u regiji jugoistočne Europe, ali je to još loše jer žene i dalje nemaju dovoljnu potporu niti od institucija niti od obitelji, a za što je potrebna promjena svijesti u društvu, ocjena je predsjednice Međunarodne mreže poslovnih žena RH Ivane Radić koja je danas okupila oko 200 sudionika.

Konferenciju je službeno otvorila gđa Ana Mandac, pomoćnica ministra Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta koja je govorila o potpori i jačanju gospodarstva u Hrvatskoj te što sve čini snage hrvatskog poduzetništva. Ministarstvo je u 2017. godini započelo s osiguranjem financijskih sredstava za mala i srednja poduzeća, a nastavila se i u 2018. godini.

Cilj konferencije je pokazati da su poduzetnici jako važni svakome društvu jer, kako je kazala Radić, u većini zemalja svijeta ostvaruju oko 90 posto ukupnih prihoda neke države.

“U tome su važne i žene, koje su dokazano u poslu ponekad i uspješnije nego muškarci, a u svakom slučaju imaju cjelovitiji pogleda na svijet i život. Uključivanje u poslovne poduhvate njima može biti i teže nego muškarcima, i ne samo zbog slabe potpore okoline, nego i što se često bore i s vlastitim i predrasudama okoline. Stoga svijest o ženskom poduzetništvu treba stalno poticati i jačati, jer su bitan faktor pa i u situacijama kada se čini da nema izlaza one ga nađu, a kada to primjene u poslu može biti vrlo uspješno”, naglasila je Ivana Radić, koja vjeruje da bi se žensko poduzetništvo u Hrvatskoj moglo i brže i jače razvijati.

I ona i drugi sugovornici na konferenciji istaknuli su više puta da će se žene teško odlučiti na bavljenje poduzetništvom i uopće uključiti u neke samostalne privatne poslovne poduhvate ako nemaju potporu institucija, pogotovo obitelji, bez čega neće ni počinjati. U tome im mogu pomoći razna udruženja pa tako i Međunarodna mreža poslovnih žena.

Direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Sven Thorsten Potthoff. “Nema još dovoljno žena uključenih u biznis nigdje u svijetu pa ni u Europi niti u Njemačkoj, iako se svi po tom pitanju nastoje što više truditi. Iako su trendovi spori, ipak su i pozitivni, pogotovo pri udruživanju i suradnji žena kroz različite mreže i udruženja.”, poručio je Potthoff.

Dr. sc. Michael Lange iz zaklade Konrad-Adenauer – Stiftung je istaknuo kako se podiže svjesnost oko poduzetništva žena u Hrvatskoj, ali ne onoliko koliko bi trebalo.

Vesna Torbarina, Europske poduzetničke mreže, te je istaknula kako je za razvoj poduzetništva važno stvaranje obrazovnog društva i radne snage, te da je Hrvatska gospodarska komora prepoznala važnost ulaganja u obrazovanje pa su prošle godine u suradnji s partnerima započeli projekt u kojem se promiču vrijednosti i učenja dualnog obrazovanja u koji su uključili veliki broj malih i srednjih poduzeća.

Ivan Gadže, predsjednik Uprave tvrtke Tokić d.o.o., govorio je o razlici između „razmišljanja“ i „osjećaja“ i načinima na koji odlučuju muškarci i žene te potrebu borbe protiv stereotipa.

Vrlo inspirativno predavanje imale su i Jadranka Primorac, članica Uprave specijalne bolnice Sv.Katarina koja je pokazala da u Hrvatskoj imamo svjetski priznatu specijalnu bolnicu, dok je Anita Letica, generalna direktorica društva Phillip Morris predstavila velike promjene u toj kompaniji u načinu pristupa svojim korisnicima i nužnosti promjene „mindseta“.

Što se tiče regije i predsjednica Udruženja poslovnih žena Srbije dr.sc. Sanja Popović Pantić i predsjednica Regionalne Asocijacije Poduzetnica Poslovna Žena, BiH Dženita Zirdum, složile su se da je situacija u obje države nije dobra, ali da postoje pomaci na bolje. Popović je istaknula da bi bilo sjajno kada bi žene imale bolji pristup Europskim fondovima u većoj mjeri nego što imaju do sada. Zirdum je dodala da „Samo umrežene možemo sve, zajedno moramo raditi na podizanju svijesti o ženskom poduzetništvu“. Pojasnila je kako trebamo poticati žene da izađu u javnost i ispričaju svoju priču te da na taj način radimo značajne promjene u društvu i u svijetu žena poduzetništva.

Konferencija je završena potpisivanjem Sporazuma o suradnji između Međunarodne mreže poslovnih žena i Regionalne Asocijacije Poduzetnica Poslovna Žena te Asocijacije poslovnih žena Crne Gore.

Pročitajte još vijesti!

doc

Novosti iz Designer Outlet Croatia

Uskoro otvaranje novih trgovina, a za kraj ljeta stižu primamljive ponude svjetski poznatih brandova Svi koji do 31. kolovoza

Read More...
omis

HGK – Bez upravljanja obalnim područjem nema plavoga gospodarstva

Prema posljednjem izvješću Europske komisije iz lipnja ove godine plava ekonomija bilježi kontinuirani rast. S prometom od 566 milijardi

Read More...
hpb

HPB najpovoljnija: 2,90% za subvencionirane stambene kredite

HPB ponudila jednake kamatne stope od 2,90% za kredite u kunama i eurima, bez ograničenja za iznos kredita i

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.

Skoči do alatne trake