Online trgovina porasla za 13,9 posto u prvoj polovici 2020.

In Trgovina na malo
Ravlić

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto u prvoj polovici 2020.

„U periodu od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača. „Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do 7 puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online“, kazala je Ravlić, dodavši kako je pandemija dovela do velikog zaokreta, jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online). Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.

You may also read!

Zdravko Marić i Luka Burilović

Marić: Naše glavne poruke su porezno rasterećenje i pogled prema naprijed

Na sastanku gospodarstvenika s ministrom financija Zdravkom Marićem održanom u Hrvatskoj gospodarskoj komori raspravljalo se o petom krugu porezne

Read More...
Lesnina

Kako odabrati idealni tepih

Ako unutar svoja četiri zida želimo uživati i osjećati se opušteno, bitno je da ambijent odgovara našim željama i

Read More...
Konzum

Preuređeni Super Konzum u Ivanić Gradu kupcima je otvorio svoja vrata

U novoobnovljenoj zgradi u centru grada uz Super Konzum nalazit će se i nekoliko međunarodnih brendova. Nedugo nakon otvorenja Konzuma

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.