Potpisan Memorandum o razumijevanju o označavanju sastojaka i energetskih vrijednosti na alkoholnim pićima

In Korisno
1-SvečanoPotpisvanjeMemoranduma

Udruga „Europski pivari“ („Brewers of Europe“) zajedno sa svojim članovima u sklopu projekta „Brewer’s Ambition 2022“ potpisala je Memorandum o razumijevanju, prema kojem će do 2022. godine na svim pivskim bocama i limenkama obvezno biti istaknuti sastojci piva i njegova energetska vrijednost.

Ovu pohvalnu akciju, dogovorenu u suradnji s Europskom komisijom, u lipnju ove godine prihvatila je Glavna skupština „Europskih pivara“, a Memorandum o razumijevanju u četvrtak, 5. rujna u Bruxellesu je potpisalo 37 potpisnika, uključujući 25 nacionalnih udruga pivara.

Kao predstavnica hrvatskih pivara, Memorandum je u ime Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori potpisala Sandra Tankosić, viša stručna savjetnica i glavna nacionalna tajnica hrvatskih pivara u udruzi „Brewers of Europe“, koja je tom prigodom izjavila: Industrija piva u RH od 2015. godine sudjeluje u procesu samoregulacije/dobrovoljnog označavanja nutritivnih sastojaka i energije na etiketama piva s alkoholnom jakosti preko 1,2 % alkohola te smo postigli da 99 % piva u RH ima izraženu etiketu kalorijskih vrijednosti, a 54 % njih nosi izražen popis sastojaka. Iako to nije zakonom obvezujuće, pivska industrija smatra da na ovaj način, transparentnim označavanjem na etiketi, izravno i odgovorno informira potrošače te im osigurava izbor.

Svrha je Memoranduma o razumijevanju da kompanije preuzmu javnu odgovornost kad je riječ o isticanju sastojaka i energetskih vrijednosti na etiketama svojih proizvoda, dok trgovačka društva podržavaju te napore.

Memorandum je otvoren za tvrtke i udruge iz svih sektora alkoholnih pića, pod uvjetom da ga se potpisnici odgovorno pridržavaju. Ideja je ove akcije da potrošači uvijek imaju na uvid razumljive, prepoznatljive, usporedive i točne informacije na naljepnicama svih alkoholnih pića.

Svečanom potpisivanju Memoranduma prisustvovao je i europski povjerenik za zdravlje i sigurnost hrane Vytenis Andriukaitis, koji je tom prigodom rekao: Iznimno sam zadovoljan što mogu biti dio današnjeg događanja i ovu bih prigodu iskoristio da vam čestitam na odluci da se na alkoholnim pićima navedu i njihovi sastojci. Također, želim vas ohrabriti da i u širem spektru alkoholnih pića nastavite biti sudionici ovog projekta. Potrošači žele znati više, mnogi od njih žele više detalja o tome što pića koja konzumiraju sadržavaju i kako se ti pojedini sastojci odražavaju na njihovo zdravlje. Povratne poruke koje primamo u svim našim poslovima vezanima uz javno zdravstvo i sigurnost hrane pokazuju da svi žele jasne i transparentne informacije o proizvodu koji konzumiraju.“

Na europskoj razini i u potpunom skladu s Uredbom (EU) 1169/20111 Europskog parlamenta i Vijeća o informiranju potrošača o hrani, pivari su u posljednje četiri godine na svojim proizvodima dobrovoljno predstavili sastojke i energetske vrijednost. Kao što je to prikazano u izvješću o provedbi, u zemljama EU-a ostvarili su znatan napredak u boljem informiranju potrošača, pri čemu 60 posto piva već ima izraženu etiketu kalorijskih vrijednosti, a 80 posto njih nosi izražen popis sastojaka. Očekuje se da će zahvaljujući potpisima ključnih zemalja na Memorandumu o razumijevanju te brojke do sljedeće godine biti znatno povećane.

U sklopu događanja predstavljene su stotine pivarskih kompanija iz cijele Europe koje već udovoljavaju uvjetima označavanja na etiketama te pritom pokazuju širinu obveza i sve veću raznolikost europskog pivskog sektora, koji sada broji 9500 pivara.

Tijekom potpisivanja predsjednik udruge „Brewers of Europe“ Pavlos Photiades je izjavio: Posebno mi je drago da je povjerenik EU-a za zdravlje V. Andriukaitis prisustvovao potpisivanju Memoranduma o razumijevanju našeg projekta „Brewers’ Ambition 2022’“. Ovo je važan korak u procesu koji smo započeli prije četiri godine, pokazujući ambiciju naših članova da osiguraju isticanje svih sastojaka i kalorijskih vrijednosti na svojim naljepnicama. Izvršavajući ovu obvezu, europski sektor pivara ispunjava očekivanja potrošača kad je riječ o uvidu u informacije o sastojcima i kalorijskoj vrijednosti proizvoda.

You may also read!

Digitalna transformacija HGK mora biti primjer drugim institucijama

Digitalna transformacija HGK mora biti primjer drugim institucijama

„Ako je itko prije ove krize bio skeptičan o tome koliko je važna digitalizacija, ovi posljednji mjeseci sigurno su

Read More...
shop

U travnju veliki pad maloprodajnoga prometa EU27

Prema podacima statističkog ureda Eurostat, u travnju 2020. godine maloprodajni je promet EU27 (obuhvaća poduzetnike kojima je pretežita djelatnost

Read More...
podravka

Podravki čak 14 odličja Superior Taste Award

Zvijezde među nagrađenima su Lino Lada Gold i Žito heljdin kruh s orasima s 3 STA zvjezdice i kristalnom

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.