Prihod od turizma ove godine približno 12 milijardi eura; težimo kvalitetnom turizmu

In Iz zemlje
capelli

Prihodi od turizma ove bi se godine mogli približiti 12 milijardi eura, što je oko milijardu više nego u rekordnoj 2017., što, kao i dosadašnji rezultati ove turističke godine, nije razlog za nezadovoljstvo, istaknuo je u ponedjeljak ministar turizma Gari Cappelli, poručivši i da Hrvatska teži kvalitetnom turizmu.

Ministar je to uz ostalo kazao novinarima nakon sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ), na kojoj se raspravljalo o stanju u hrvatskom turizma te prijedlozima i planovima za iduću godinu.

“Računamo da će se prihodi od domaćih i od stranih turista ove godine približiti 12 milijardi eura i ne mislimo da će tome naštetiti snižavanje cijena u ljetu, jer su ukupni prihodi za prvu polovicu godine već bili veći nego lani. Već su krenule i intenzivne pripreme sektora za 2019., s naglaskom na sinergiju javnog i privatnog sektora, kvalitetu, cijene i promociju, koja mora biti dvostruko bolja i jača nego za ovu godina, s obzirom na trendove potražnje i stanje u konkurentskim zemljama”, najavio je Cappelli.

U vezi ovogodišnje turističke sezone i rezultata, rekao je kako se najviše brojkama dolazaka i noćenja turista pokušavalo reći je li bila dobra ili loša, dok se o kvaliteti govorilo manje, a upravo su najkvalitetniji objekti sa četiri i pet zvjezdica bili najbolje popunjeni.

Na sjednici Turističkog vijeća, kako je izvijestio, dan je rok od oko tri tjedna za pripremu rasprave o ovogodišnjoj sezoni, a kako bi se mogle poslije pripremiti smjernice za proračun HTZ-a za 2019.

“Svi smo se složili da je predsezona bila iznad očekivanja, s turističkim porastima primjerice u svibnju od 40, ponegdje i od 60 posto u odnosu na lanjski svibanj, kao i da moramo više razgovarati o kvaliteti i cijenama i jesu li one ove godine dobro pogođene i jesu li turisti dobili pravi omjer cijene i kvalitete. Ipak, kada sagledamo rezultate nekih od naših konkurenata na Mediteranu, poput određenog pada u Španjolskoj, pa i velikog ‘buma’ Turske, čiji turizam snažno podupire država, ne možemo biti nezadovoljni ovom godinom, pogotovo što smo se ‘takmičili’ i s našom lanjskom rekordnom godinom”, rekao je Cappelli.

Zbog svega toga smatra i da je Hrvatska još uvijek hit destinacija, pogotovo što odlične najave i porasti stižu s dalekih tržišta, poput SAD-a, Kine i drugih, a očekuje se i da će u 2019. dobre rezultate dati i jača izdvajanja nego ove godine kroz udruženo oglašavanje HTZ-a i partnera za avio promet te više nego ove za autobusere i brodare, pogotovo za linije s Italijom. O tome se načelno razgovaralo i na sjednici Vijeća, kao i da se u udruženo oglašavanje uvrsti i nautika.

Cappelli je izvijestio da turistički sektor i za iduću godinu najavljuje dosta investicija, kao i da od vladinih mjera očekuju rješenja za nedostatak radne snage te porezna rasterećenja. Pritom je za smanjenje PDV-a u turizmu kazao da je “i to u bubnju, do 2020.”.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić je rekao da je turistički rujan za sada sličan prošlogodišnjem, ali je još rano za usporedbe jer je tek početak mjeseca, kao i da su najave i buking za posezonu također na lanjskoj razini.

Najavio je da će HTZ u budućnosti provesti nekoliko javnih poziva za suradnju kroz udruženo oglašavanje te da će se razmotriti potpore za top događanja i projekt “Sportska Hrvatska”, koji su već počeli ove godine s ciljem jače promocije Hrvatske kroz sport i uspješne sportaše, no da za sada još nema konkretno određenih iznosa.

Na pitanje novinara što misli o stabilnosti odnosno nestabilnosti Vlade, Cappelli je rekao da će “odgovoriti s osmjehom, da Vlada radi i kvalitetno donosi odluke”.

(H)

You may also read!

Horvat_Altmaier

Ministar Horvat primio njemačkog ministra gospodarstva: „Vrijeme je da vratimo povjerenje njemačkih investitora“

U službenom posjetu Republici Hrvatskoj boravi savezni ministar gospodarstva i energetike Savezne Republike Njemačke Peter Altmaier, u pratnji širokog

Read More...
bura

Zdravstveni turizam će u nacionalnoj turističkoj strategiji biti visoko pozicioniran

Zdravstveni turizam će u novoj nacionalnoj turističkoj strategiji biti visoko pozicioniran, među prva tri razvojna proizvoda, jer osim zdravstvu

Read More...
Burilović, Altmaier i Horvat

Burilović: Njemačka je motor Europe i ključni gospodarski partner Hrvatskoj

„Njemačka je četvrto najveće gospodarstvo u svijetu i naš ključni vanjskotrgovinski partner. Stoga ne iznenađuje da pomno pratimo svaki

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.