Prihod od turizma ove godine približno 12 milijardi eura; težimo kvalitetnom turizmu

In Iz zemlje
capelli

Prihodi od turizma ove bi se godine mogli približiti 12 milijardi eura, što je oko milijardu više nego u rekordnoj 2017., što, kao i dosadašnji rezultati ove turističke godine, nije razlog za nezadovoljstvo, istaknuo je u ponedjeljak ministar turizma Gari Cappelli, poručivši i da Hrvatska teži kvalitetnom turizmu.

Ministar je to uz ostalo kazao novinarima nakon sjednice Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ), na kojoj se raspravljalo o stanju u hrvatskom turizma te prijedlozima i planovima za iduću godinu.

“Računamo da će se prihodi od domaćih i od stranih turista ove godine približiti 12 milijardi eura i ne mislimo da će tome naštetiti snižavanje cijena u ljetu, jer su ukupni prihodi za prvu polovicu godine već bili veći nego lani. Već su krenule i intenzivne pripreme sektora za 2019., s naglaskom na sinergiju javnog i privatnog sektora, kvalitetu, cijene i promociju, koja mora biti dvostruko bolja i jača nego za ovu godina, s obzirom na trendove potražnje i stanje u konkurentskim zemljama”, najavio je Cappelli.

U vezi ovogodišnje turističke sezone i rezultata, rekao je kako se najviše brojkama dolazaka i noćenja turista pokušavalo reći je li bila dobra ili loša, dok se o kvaliteti govorilo manje, a upravo su najkvalitetniji objekti sa četiri i pet zvjezdica bili najbolje popunjeni.

Na sjednici Turističkog vijeća, kako je izvijestio, dan je rok od oko tri tjedna za pripremu rasprave o ovogodišnjoj sezoni, a kako bi se mogle poslije pripremiti smjernice za proračun HTZ-a za 2019.

“Svi smo se složili da je predsezona bila iznad očekivanja, s turističkim porastima primjerice u svibnju od 40, ponegdje i od 60 posto u odnosu na lanjski svibanj, kao i da moramo više razgovarati o kvaliteti i cijenama i jesu li one ove godine dobro pogođene i jesu li turisti dobili pravi omjer cijene i kvalitete. Ipak, kada sagledamo rezultate nekih od naših konkurenata na Mediteranu, poput određenog pada u Španjolskoj, pa i velikog ‘buma’ Turske, čiji turizam snažno podupire država, ne možemo biti nezadovoljni ovom godinom, pogotovo što smo se ‘takmičili’ i s našom lanjskom rekordnom godinom”, rekao je Cappelli.

Zbog svega toga smatra i da je Hrvatska još uvijek hit destinacija, pogotovo što odlične najave i porasti stižu s dalekih tržišta, poput SAD-a, Kine i drugih, a očekuje se i da će u 2019. dobre rezultate dati i jača izdvajanja nego ove godine kroz udruženo oglašavanje HTZ-a i partnera za avio promet te više nego ove za autobusere i brodare, pogotovo za linije s Italijom. O tome se načelno razgovaralo i na sjednici Vijeća, kao i da se u udruženo oglašavanje uvrsti i nautika.

Cappelli je izvijestio da turistički sektor i za iduću godinu najavljuje dosta investicija, kao i da od vladinih mjera očekuju rješenja za nedostatak radne snage te porezna rasterećenja. Pritom je za smanjenje PDV-a u turizmu kazao da je “i to u bubnju, do 2020.”.

Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić je rekao da je turistički rujan za sada sličan prošlogodišnjem, ali je još rano za usporedbe jer je tek početak mjeseca, kao i da su najave i buking za posezonu također na lanjskoj razini.

Najavio je da će HTZ u budućnosti provesti nekoliko javnih poziva za suradnju kroz udruženo oglašavanje te da će se razmotriti potpore za top događanja i projekt “Sportska Hrvatska”, koji su već počeli ove godine s ciljem jače promocije Hrvatske kroz sport i uspješne sportaše, no da za sada još nema konkretno određenih iznosa.

Na pitanje novinara što misli o stabilnosti odnosno nestabilnosti Vlade, Cappelli je rekao da će “odgovoriti s osmjehom, da Vlada radi i kvalitetno donosi odluke”.

(H)

You may also read!

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je kampanju za nautički turizam koju će provoditi do kraja godine na devet europskih

Read More...
JYSK

JYSK u Hrvatskoj ostvario 535,4 milijuna kuna prometa

Maloprodajni lanac JYSK u Hrvatskoj je u svojoj fiskalnoj godini, koja traje od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza

Read More...
Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

„Međuresorno povezivanje i komunikacija preduvjet su za uspješan spoj kulture i turizma. Napori oko Akcijskog plana za razvoj kulturnog

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.