Publikacija “20 top arheoloških destinacija Hrvatske” za čvršću suradnju turizma i arheologije

arheologija

Hrvatska treba više i kvalitetnije promovirati svoje povijesno-kulturno-arheološke lokalitete, jer time može postići još bolju prepoznatljivost i ojačati turistički promet, poručeno je u ponedjeljak s predstavljanja prve publikacije nastale suradnjom sektora turizma i arheologije – “20 top arheoloških destinacija Hrvatske”.

Publikaciju je na hrvatskom i engleskom jeziku, u 1.000 primjeraka, u suradnji s Arheološkim muzejom u Zagrebu i stručnjacima, izdalo Ministarstvo turizma na inicijativu autorica Vlaste Klarić i Dore Kušan Špalj, a na više od stotinu stranica prikazuje arheološke destinacije u priobalnom i kontinentalnom dijelu zemlje te UNESCO-ova odredišta.

U publikaciji su prikazani u obalnom dijelu Pula, NP Brijuni, Kvarner – Rijeka i Krk te Lošinj i Cres, Zadar, Nin, Solin i Vid, na kontinentu Krapina, Zagreb-Ščitarjevo (Velika Gorica), Varaždinske Toplice, Sisak, Vinkovci i Vukovar, a među UNESCO-ovim odredištima Poreč, Šibenik, Trogir, Split, Hvar i Dubrovnik. Osim opisa i zanimljivosti, uz njih su navedene i lokacijske oznake te mogućnosti kako doći do njih, s preporukama za manifestacije, turističke agencije i kulturne ustanove u kojima se posjetitelji mogu detaljnije informirati.

“Riječ je o publikaciji u formi svojevrsnog vodiča pomno odabranih 20 lokacija, koje uz svoju povijesno-kulturnu i znanstvenu važnost mogu privući puno turista zainteresiranih za kulturnu ponudu i zbog svojih atrakcijskih potencijala”, istaknuo je na predstavljanju publikacije u zagrebačkom Arheološkom muzeju njegov ravnatelj Sanjin Mihelić, ocjenjujući da je tako nešto nedostajalo za stvaranje kvalitetnog partnerstva arheologije i turizma u čemu vidi još jako puno prostora za suradnju.

Vjeruje da to može potaknuti pred i posezonska događanja temeljena na baštini, kulturi i arheologiji, kao i da je takvo izdanje korisno svakome tko želi upoznati najvrijednije u baštini što Hrvatska ima.

“Nadamo se da ovime počinje jača suradnja turizma i arheološke struke, koji su zapravo prirodni saveznici, kao i da će publikacija biti i poticaj turističkim agencijama za razradu arheološko-turističkih programa, jer put od potencijala do proizvoda je često dug, traži viziju i investicije, no one su nedvojbeno isplative, za što je odličan primjer i ulaganje u muzej Vučedola, što je također jedna od šest kontinentalnih lokacija od ukupnih 20 u publikaciji”, naglasio je Mihelić.

Naglasivši da je publikacija prilog razvoju kulturnog turizma, koji je u turističkoj strategiji do 2020. označen jednim od 10 ključnih proizvoda u hrvatskom turizmu, glavni tajnik Ministarstva turizma Ivo Bašić iznio je procjene da u svijetu oko 50 posto turista putuje motivirano kulturom.

“Odabrati top 20 destinacija za ovu publikaciju sigurno nije bio lako, ali neka to bude put za daljnja istraživanja i jačanje svijesti o potrebi čuvanja i kvalitetnog upravljanja baštinom kao iznimno vrijednim i turističkim resursom”, poručio je Bašić ističući i da je “u kulturnom turizmu u zadnji desetak godina učinjeno dosta, ali i da ima još jako puno prostora za nove inicijative i poslove”.

Jedna od autorica publikacije i njezina inicijatorica Vlasta Klarić naglasila je kako je svrha publikacije ukazati na najbolje arheološke lokalitete otvorene turističkoj javnosti i stvoriti učinkoviti alat za poslovne korisnike, turističke agencije i touroperatore te proširiti volumen poslovnih korisnika arheoloških resursa za inovativne programe i vremenski raspon posjeta destinacija. (H)

Pročitajte još vijesti!

podravka

Akcija “Kupujmo hrvatsko” slavi 20 rođendan

Na zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića i Europskom trgu u četvrtak i petak se održava akcija Hrvatske gospodarske komore

Read More...
ppk

Ministar Tolušić obišao novi pogon PPK karlovačke mesne industrije

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić sa svojim suradnicima te župan Karlovačke županije Damir Jelić i gradonačelnik Karlovca Damir Mandić danas

Read More...
expo

Na Jadranskom sajmu u Budvi dodijeljene nagrade EXPO TROPHY

AD Jadranski sajam u cilju poticanja tržišnog komuniciranja, edukacije potrošača, marketinškog i propagandnog prezentiranja proizvoda, dodjeljuje najuspješnijim izlagačima priznanje

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Prijavite se na naš newsletter!