Šef Facebooka na globalnoj razini signalizira ‘a la carte’ pristup europskim standardima zaštite podataka

In Društvene mreže
mark

Facebook priprema verziju europskog zakona o zaštiti osobnih podataka na Internetu koja bi proširila tek neka jamstva i na globalnu razinu, kazao je u razgovoru za Reuters šef američke društvene mreže Mark Zuckerberg.

Facebook se pokušava oporaviti od posljedica skandala koji je izbio nakon što se doznalo da je britanska tvrtka Cambridge Analytica prikupljala osobne podatke desetaka milijuna njegovih korisnika za potrebe političkih kampanja.

Od izbijanja skandala sredinom ožujka dionice društvene mreže pale su više od 15 posto a u Europskoj uniji u svibnju stupa novi zakon koji bi trebao zajamčiti bolju zaštitu osobnih podataka na Internetu.

Zakon predstavlja najveću izmjenu mehanizma zaštite podataka od pojave Interneta i Europljanima će osigurati pravo da budu obaviješteni koji se njihovi podaci spremaju na mreži i da zatraže njihovo brisanje, dodaje Reuters.

Korisnici će moći prebaciti svoje podatke na druge društvene mreže, a kompanije će također morati precizije pojašnjavati kako ih planiraju koristiti i bit će obvezne tražiti eksplicitnu dozvolu za njihovo korištenje.

Novi će propis vjerojatno smanjiti Facebookovu dobit jer bi mogao smanjiti vrijednost oglasa budući da kompanija neće smjeti koristiti osobne podatke bez ograničenja kao dosad. Također će povećati njihove troškove jer će morati zaposliti pravne stručnjake kako bi vodili računa o poštivanju novih standarda.

U telefonskom razgovoru za Reuters Zuckerberg je kazao da se “u duhu” slaže s novim europskim propisom, dodajući da u njegovoj kompaniji rade na verziji koja bi proširila određena europska jamstva i na globalnu razinu.

Nije želio odgovoriti na pitanje koja jamstva nisu spremni usvojiti na globalnoj razini.

“Još radimo na detaljima, ali po smjeru, u duhu, trebala bi biti cijela ta priča”, kazao je Zuckerberg. Nije želio ulaziti u detalje.

Njegov istup signalizira da bi Facebookovi korisnici u SAD-u mogli proći lošije od onih u Europi, napominje Reuters.

Skupina tehnoloških kompanija, uključujući Apple, poručila je da će građanima SAD-a i drugih zemalja osigurati iste mjere zaštite podataka i prava kakve će dobiti Europljani.

Zuckerberg pak tvrdi da su mnogi alati u europskom zakonu, poput prava na brisanje podataka, već dostupni korisnicima Facebooka.

“Mi već godinama svima u svijetu nudimo veliku većinu onoga što se ovdje traži”, kazao je šef Facebooka u razgovoru za Reuters.

Google i Facebook ostvaruju najveće prihode u svijetu od oglašavanja na Internetu. Obje kompanije imaju sjedište u američkoj saveznoj državi Kaliforniji i raspolažu ogromnom količinom podataka o milijardama korisnika.

U Googleu nisu željeli reći ništa o svojim planovima. (H)

You may also read!

plava-laguna

Plava Laguna snažno investira i u 2019.

Plava Laguna ove je godine ostvarila najveći kapitalni budžet u svojoj povijesti od pola milijarde kuna, a i u

Read More...
Nestle

Nestle ukida 380 radnih mjesta u Njemačkoj

Švicarski prehrambeni div hrane Nestle najavio je u ponedjeljak da će ukinuti oko 380 radnih mjesta u Njemačkoj zbog

Read More...
Lidi-Srbija

Lidl u Srbiji za dva mjeseca osvojio oko četiri posto tržišta

Njemački trgovinski lanac Lidl je, dva mjeseca nakon ulaska u Srbiju, uzdrmao tržište maloprodaje, preuzevši od konkurencije tri do

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.