Socijalni partneri podržavaju Valamarov program za očuvanje radnih mjesta „Pauza, Restart“

In Zaposlenost / plaće
Valamar

Socijalni partneri Valamar Riviere, na čelu sa Sindikatom turizma i usluga Hrvatske te Sindikatom Istre, Kvarnera i Dalmacije, dali su podršku programu očuvanja radnih mjesta i kontinuiteta poslovanja pod nazivom „Pauza, Restart“ koji se u Valamaru primjenjuje za sve djelatnike počevši od 1. travnja 2020. godine do 30. ožujka 2021. godine kada se očekuje normalizacija poslovanja.

Sporazum između Valamar Riviere i socijalnih partnera potpisan je na godinu dana te obje strane očekuju da će i mjere Vlade kojima se podupire očuvanje radnih mjesta biti produžene na isti period. Produženje mjera Vlade ključno je da bi se poslodavcima pomoglo u zadržavanju radnika tijekom jeseni i zime te sačuvala stabilnost turističkog sustava koji može imati najznačajniji utjecaj na brzi restart hrvatskog gospodarstva.

U sklopu programa „Pauza, Restart“ djelatnicima i menadžmentu Valamara koji su na čekanju ili pauzi zbog novonastalih uvjeta poslovanja u kojima je turistički promet obustavljen, osigurana je naknada plaće od 60% redovnih primanja što se financira iz zadržane dobiti kompanije i subvencija države. Ostalim djelatnicima koji rade za vrijeme pauze isplaćuje se redovna puna plaća, dok je menadžmentu plaća smanjena do 30% u periodu dok se svi djelatnici ne vrate na posao. Program „Pauza, Restart“ se jednako primjenjuje za djelatnike i menadžment te se svaki mjesec s obzirom na mogućnosti upošljavanja određuju djelatnici koji će ići na posao te oni koji će primati naknadu za čekanje na posao.

Ines Damjanić Šturman, direktorica sektora ljudskih potencijala u Valamar Rivieri istaknula je: „Drago nam je što naši socijalni partneri podržavaju Valamarov program „Pauza, Restart“ jer se svi trebamo voditi istim zajedničkim ciljem, a to je svakako očuvanje radnih mjesta. Ovo je jedinstvena situacija u kojoj većina djelatnika neće uspjeti ostvariti godišnji fond sati rada zbog nemogućnosti poslovanja, pa će se kriza upošljavanja u turizmu protegnuti do Uskrsa 2021. godine. Valamar intenzivno radi na pripremama za ponovno otvaranje svojih kampova i hotela tijekom svibnja i lipnja međutim otvaranje turističkih objekata prvenstveno ovisi o otvaranju granica i stvaranju preduvjeta da gosti mogu doputovati u željenu destinaciju.”

Eduard Andrić, predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske, izjavio je: „Zakoračili smo u mjesec svibanj u kojemu je i najvećim optimistima postala jasna slika stvarnog stanja u djelatnosti hrvatskog turizma i ugostiteljstva, s posebnim naglaskom na teško stanje u hotelijerstvu. Bez obzira na otvaranje granica i najavu započinjanja rada hotela, realno je za očekivati da rezultati ove turističke sezone teško mogu doseći 25% lanjskih financijskih rezultata. Znamo što po pitanju zapošljavanja znači Valamar grupacija i koliki je broj zaposlenih s ugovorima na neodređeno vrijeme. Nije ni zanemariv broj radnika sezonaca i stalnih sezonaca koji godinama sezonu odrađuju u Valamarovim objektima. Cilj Sporazuma sklopljenog s poslodavcem je sačuvati radna mjesta do turističke sezone 2021. godine. Socijalni dijalog s Valamarom uvijek se odvijao uz međusobno uvažavanje i pregovaranje u dobroj vjeri, pa je spomenuti Sporazum upravo rezultat takvih odnosa sindikata i poslodavca. Zajednički nastupamo i u odnosu na Vladu RH od koje očekujemo da ovoj djelatnosti omogući zacrtani cilj zadržavanja radnih mjesta kroz odobrenje dodatnih mjera potpore. Trenutna situacija i taj zajednički cilj zahtijevaju od radnika i određena odricanja u odnosu na ugovorena prava kolektivnim ugovorom, ali koliko god ta odricanja za svakog pojedinca nisu laka, ona osiguravaju sačuvanje radnog mjesta uz nadu u bolju i sigurniju budućnost.“

Marina Cvitić, predsjednica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije ističe: „Nalazimo se u izuzetno teškom, neizvjesnom i nepredvidljivom razdoblju, u kojem nam je zajednički i prvenstveni cilj sačuvati radna mjesta. Svjesni smo činjenica da je svako smanjivanje materijalnih prava radnika nepopularno, međutim radi se o izvanrednim okolnostima, koje zahtijevaju i izvanredne mjere. Na ovaj način pokazujemo odgovornost i prema poslodavcu i prema radnicima. Socijalni dijalog, otvoren i transparentan potreban nam je više nego ikada, te se nadamo da će se u skoro vrijeme stvoriti uvjeti za početak rada svih radnika. Međutim, isto tako smo svjesni da će posljedice za ovu djelatnost biti velike, da nakon ovogodišnje kratke sezone slijedi dugi period u kojem se radi smanjenim obimom, čak i u „normalnim“ okolnostima. Valamar Riviera d.d. do sada je bio odgovorni poslodavac posebno u odnosu na svoje radnike, pa vjerujemo da ćemo zajednički, kroz socijalni dijalog, uz međusobno razumijevanje i uvažavanje, pronaći način zadržavanja svih dosadašnjih radnika i osiguranja njihove egzistencije. Uvjerena sam da i Vlada RH prepoznaje značaj ovog sektora, koji iako je najviše pogođen krizom, najbrže može pokrenuti restart ukupnog hrvatskog gospodarstva, te da će upravo zbog toga donijeti daljnje mjere koje će olakšati ovom sektoru i turističkim radnicima”.

Valamar Riviera kao najveće turističko poduzeće u Hrvatskoj od početka globalne pandemije aktivno prati situaciju te kontinuirano poduzima potrebne mjere za očuvanje zdravlja djelatnika i radnih mjesta. Valamar je u ožujku pauzirao poslovanje te pokrenuo strateške akcijske planove prvenstveno s ciljem očuvanja likvidnosti i radnih mjesta, a paralelno je u proteklih 60 dana intenzivno radio na planiranju i pripremi restarta poslovanja.

You may also read!

duhan

Hrvatski duhani nagradili najbolje proizvođače duhana iz berbe 2019.

Hrvatski duhani nagradili su najbolje proizvođače iz berbe 2019. i dodijelili Duhance za najveću proizvedenu količinu, najbolju kvalitetu i

Read More...
Pevex

Pevex proveo anketu među kupcima o zaštitnim mjerama protiv zaraze

Nakon što je ispitao zadovoljstvo kupaca zaštitnim mjerama od pandemije u njegovim trgovačkim centrima, prvi hrvatski trgovački lanac Pevex

Read More...
Ford

Novosti u ovlaštenoj Ford prodajno-servisnoj mreži u Hrvatskoj

U cilju unapređenja razine usluga za Ford kupce i korisnike usluga te optimizacije rada ovlaštene Ford mreže partnera u

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.