Stručnjaci koji stoje iza omiljene šalice kave iz Francka

In Istraživanja
Franck

Franck je samo u ovoj godini razvio ukupno 23 nova proizvoda uključujući i inovacije poput Franck Coffee&GO u praktičnom stick pakiranju koje omogućuje bogatstvo okusa turske kave bilo kada i bilo gdje. Tu su i novi napitci s kavom Smart, Protein i Energy coffee uz dodatke funkcionalnih sastojaka proteina, vitamina i minerala kojima odgovara rastućem trendu zdrave prehrane i općenito brige o zdravom načinu života.

Svi Franckovi proizvodi nastaju iz vrhunskih sirovina što čini temelj kvalitete u kojoj uživaju generacije potrošača već 127 godina, a iza toga stoji strateško usmjerenje na inovacije i dobro uhodani tim stručnjaka iz istraživanja, razvoja i nabave kave te proizvodnje.

Svaki dan u pogonima Francka u zagrebačkoj Vodovodnoj ulici istovaruju se kamioni sirove kave s oko 26 tona kave po kamionu, primarno u jutenim vrećama od po 60 kg. Biraju se isključivo vrhunske sirovine s maksimalno izraženim pozitivnim svojstvima kako bi se dobile kave poput Superiore, Franck 125 Years Edition i Stretto espressa ili single-origin kava poput Guatemale i Columbije.

Kava do Francka dolazi preko raznih europskih luka iz 70-ak zemalja uzgoja u području oko ekvatora. Nakon što se odabere neki uzorak, pošiljka se cijelo vrijeme prati – tijekom skladištenja, prije utovara u kamione u luci te prije zaprimanja u Franckove silose za sirovu kavu. S obzirom na potpuno automatizirani sustav proizvodnje, sve su te rigorozne pretkontrole nužne kako bi se osigurala jednaka, nepromijenjena kvaliteta kave tijekom cijeloga puta.

Sirova kava kupuje se na temelju uzorka, a Master Cupperi odnosno kušači zaduženi su za provjeru njene kvalitete.

„Naša su osjetila još uvijek nezamjenjiva, unatoč svim mjernim instrumentima koja su nam na raspolaganju. Ako Master Cupper osjeti da određeni uzorak kave u šalici ima negativne karakteristike ili ako pak nema punoću, aromatičnost i bogatstvo okusa koje treba imati, taj se uzorak odbija čak i ako su rezultati prethodnih analiza u skladu sa standardima. Odgovornost Master Cuppera i cijelog razvojnog tima je vrlo velika jer na temelju uzorka od svega 300 do 500 grama trebaju donijeti odluku o kupnji vrlo velike količine kave, čak i preko 50 tona“, pojašnjava Vesna Mihatov, direktorica Istraživanja, razvoja i Nabave kave u Francku.

Sirova kava, koja je prethodno prošla sva testiranja istovaruje se na pomičnu traku u prostoru za prijem, a kapacitet prijemne linije je 10 tona/h. Nakon toga slijedi čišćenje te se pročišćena zrna prebacuju u silose ukupnog kapaciteta 1100 tona iz kojih se, prema planu proizvodnje i zadanoj recepturi, uzimaju određene količine, prže i usmjeravaju na strojeve za pakiranje ili pak na mlinove, ovisno o finalnom proizvodu.

Iznimno važnu ulogu u proizvodnji kave imaju majstori pržari, jer je prženje umjetnost za sebe o čemu svjedoče Bruno Kos i Željko Korman koji su u Francku za ovaj ključni dio posla zaduženi već 10, odnosno punih 20 godina.

Kako kažu, svaka vrsta kave je specifična i zahtijeva posebno prilagođen proces prženja kako bi se dobilo ono najbolje što zrno skriva. Ovaj proces prženja je izuzetno kompleksan i podrazumijeva prilagodbu i podešavanje različitih parametara koji utječu na konačni proizvod u šalici, ali i veliku koncentraciju jer su odgovorni za prženje serija od po 200 kg kave.

„Tijekom cijelog procesa proizvodnje, u kontrolnoj sobi se kontinuirano nadzire kvaliteta, provjerava se stupanj prženja, boja i finoća mljevenja, dok je za procese pakiranja i paletiziranja osiguran visok stupanj automatizacije. Naime, korištenjem robota i primjenom sustava označavanja značajno podižemo učinkovitost u procesima skladištenja i isporuke finalnih proizvoda“, ističe Zoran Škevin, izvršni direktor lanca opskrbe u Francku.

Gotovi proizvodi skladište se u potpuno automatiziranom visoko regalnom skladištu, s 5000 paletnih mjesta raspoređenih na 14 katova. U ovaj dio radnici uopće ne ulaze, već sve zadatke obavljaju roboti, odnosno automatizirani viličari u potpunosti zaduženi za upravljanje robom što olakšava i ubrzava logistiku i distribuciju.

Potrošači u Hrvatskoj preferiraju tzv. tamne arome kave, u kojima dominiraju okusi čokolade, lješnjaka i badema, a potrošnja kave po glavi stanovnika kod nas se kreće od oko 5,2 do 6 kilograma, dok je prosjek zemalja EU-a 5,8 kilograma.

You may also read!

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

HTZ promovira nautički turizam na devet europskih tržišta

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) počela je kampanju za nautički turizam koju će provoditi do kraja godine na devet europskih

Read More...
JYSK

JYSK u Hrvatskoj ostvario 535,4 milijuna kuna prometa

Maloprodajni lanac JYSK u Hrvatskoj je u svojoj fiskalnoj godini, koja traje od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza

Read More...
Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

Spoj hrvatske kulture i turizma sve atraktivniji svjetskom tržištu

„Međuresorno povezivanje i komunikacija preduvjet su za uspješan spoj kulture i turizma. Napori oko Akcijskog plana za razvoj kulturnog

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.