U trgovini i prerađivačkoj industriji najviše poduzetnika, zaposlenih, ukupnih prihoda i dobiti

trgovac

Analiza godišnjih financijskih izvještaja koji su sastavljeni i obrađeni prema toj pretežitoj djelatnosti, pokazala je da u posljednjih dvadeset i više godina prema broju dominiraju poduzetnici u području djelatnosti trgovine. Od 120 081 poduzetnika u 2017. godini, njih 27 512 (22,9 %) ili skoro svaki četvrti, poslovao je u djelatnosti trgovine. Za usporedbu, 2002. godine udio poduzetnika u trgovini bio je 42,5 %.

U 2017. godini prema brojnosti slijede poduzetnici u stručnim, znanstvenim i tehničkim djelatnostima (19 218), što je udio od 16,0 %, prerađivačkoj industriji (13 563) s udjelom od 11,3 % i u građevinarstvu (13 378) s udjelom od 11,1 % u ukupnom broju poduzetnika. Kod 120 081 poduzetnika u 2017. godini bilo je 882 884 zaposlena na temelju sati rada.

Broj zaposlenih je u odnosu na 2016. godinu povećan za 48 667 ili 5,8 %. Najveći broj zaposlenih bio je, kao i ranijih godina, u prerađivačkoj industriji i trgovini. Prerađivačka industrija zapošljavala je 232 130 radnika (udio 26,3 %), a trgovina 173 390 (udio 19,6 %). Nominalno, broj zaposlenih najviše je porastao u prerađivačkoj industriji (9609), trgovini (9247), djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane (7669) i građevinarstvu (6042).

Najveći dio prihoda i rashoda ostvarili su poduzetnici u području trgovine (213,9 milijardi kuna prihoda i 207,5 milijardi kuna rashoda), u prerađivačkoj industriji (166,5 milijardi kuna prihoda i 159,7 milijarde kuna rashoda) te poduzetnici u djelatnosti građevinarstva (45,5 milijardi kuna prihoda i 44,7 milijardi kuna rashoda). Prema neto dobiti najbolji su poduzetnici u trgovini sa 6,0 milijardi kuna, što je povećanje od 18,7 %, u odnosu na 2016. godinu.

Drugi su poduzetnici prerađivačke industrije s 5,3 milijarde kuna, a na trećem poduzetnici iz područja opskrbe električnom energijom, plinom, parom i klimatizacije, s nešto više od 2,45 milijardi kuna neto dobiti. Izdvajaju se još i poduzetnici u području informacija i komunikacija s nešto manje od 2,3 milijarde kuna, što je 3 % više u odnosu na 2016. godinu.

Pročitajte još vijesti!

Pucar

Neuobičajen početak radnog dana u Podravki – menadžeri od zore u polju

Podravka predstavila dugoročan projekt revitalizacije proizvodnje krastavaca Sudjelovanjem u berbi krastavaca od ranih jutarnjih sati na Podravkinom pokusnom polju

Read More...
cro

Gotovo dvije trećine Hrvata ljetuje na Jadranu

Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta proveo online istraživanje među korisnicima kartica u dobi

Read More...
bec

Sedamdeset posto Bečana pješači svaki dan

Pješačenje je u Beču sve popularnije. Najnovija studija o mobilnosti građana provedena među 4.600 ispitanika pokazuje da je popularnost

Read More...

Komentiraj:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Skoči do alatne trake