Zagrebački turizam pao za 75 posto, pred iznajmljivačima težak posao prilagodbe

In Iz zemlje
nekretnine

Apartmani prazni, ali davanja se i dalje moraju plaćati
Pandemija je zagrebački turizam u prošloj godini svela na tek četvrtinu brojki iz 2019., a po svemu sudeći ni ova sezona neće biti osjetno bolja. Stoga privatne iznajmljivače čeka teško razdoblje u kojem se moraju orijentirati na promotivne ponude na svim kanalima, s posebnim naglaskom na mobilne uređaje, a kako bi privukli što veći broj gostiju moraju maksimalno fleksibilizirati uvjete otkazivanja rezervacija. To su zaključci 6. regionalnog Foruma obiteljskog smještaja za Grad Zagreb koji su suorganizirali HGK Komora Zagreb i zagrebačka Turistička zajednica.

Vitomir Klasić, predsjednik HGK Komore Zagreb, istaknuo je kako je pandemija nanijela veliku štetu svima, a najviše turističkim djelatnicima. „Prema podacima Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, u Zagrebu je u protekloj godini zabilježeno oko 340.000 dolazaka gostiju i 770.000 noćenja. Te brojke su na razini od 24 posto onih iz 2019. kada je Zagreb imao preko 1,3 milijuna dolazaka i 2,4 milijuna noćenja. Uz sve to, grad je pretrpio i razoran potres pa čak i poplavu, a nezanemariv broj oštećenih objekata je u vlasništvu iznajmljivača. Godinu dana nakon potresa velika većina štete još nije sanirana pa nas čeka još jedna sezona koju ćemo morati nekako preživjeti“, naglasio je Klasić, dodavši kako su vrata HGK Komore Zagreb uvijek otvorena svim poduzetnicima te da će Komora nastaviti sublimirati njihove zahtjeve i komunicirati ih prema lokalnoj i regionalnoj upravi.

Predsjednik Sekcije Zajednice obiteljskog turizma za grad Zagreb, Alen Čalopek, poručio je da zagrebačke privatne iznajmljivače čeka puno izazovniji posao u odnosu na druge destinacije jer ne nude more, a gosti im dolaze s dalekih tržišta. „Moramo što prije obnoviti turističke atrakcije i izgraditi imidž sigurnog grada. Nadam se da ćemo imati sinergiju kao i prije pandemije, kad smo odlično surađivali s institucijama. Potrebna nam je turistička ambulanta koju će sufinancirati Ministarstvo turizma, po uzoru na obalu. Nažalost, nemamo organiziranih kampanja za promociju obiteljskog smještaja, a upravo on nudi privatnost i sigurnost gostima. Za nas nije učinjeno praktički ništa, nisu nam otpisana paušalna plaćanja, nema kreditnih linija za nas, ali još nije kasno da se to promijeni“, izjavio je Čalopek, uz napomenu da je u ovim vremenima potrebno staviti naglasak na prodaju, biti dostupan na što više prodajnih kanala i pripremiti se na kraće termine otkazivanja rezervacija.

Njegova promišljanja potvrdilo je i istraživanje koje je provela platforma Booking.com, a predstavila ih je Tatjana Šimić. „Velika većina ispitanika, njih 80 posto, veseli se novim putovanjima, a više od 40 posto ih želi nadoknaditi izgubljeno. Gotovo 70 posto njih će paziti na cijenu putovanja, odnosno tražit će promotivne ponude i uštede. Zato posebnu pažnju treba obratiti na mobilne uređaje jer se preko njih obavlja preko 70 posto pretraga za Zagreb i bukiranja putovanja. U fokusu je i fleksibilnost, to je imperativ za trećinu ispitanika kako bi uopće krenuli u rezervacije i plaćanje. Tu su, pak, presudni uvjeti otkazivanja. Globalna preporuka je 24 sata do dolaska, a puno naših korisnika pretražuje ponude s filterom za besplatno otkazivanje. Zato bi bilo dobro ponuditi gostima besplatnu promjenu datuma barem jednom“, kazala je Šimić, dodavši kako se zbog pandemije stvaraju i neke nove niše gostiju poput digitalnih nomada, odnosno ljudi koji rade od kuće pa žele svako malo promijeniti lokaciju.

Što se poreza tiče, Sandra Pezo iz Porezne Uprave je pojasnila da registrirani zagrebački iznajmljivači i dalje moraju plaćati 300 kuna paušala po krevetu, odnosno smještajnoj jedinici, bez obzira što im smještaj trenutno zjapi prazan. „Sve dok netko ne ishodi rješenje o prestanku pružanja usluga u domaćinstvu, porezna obveza mu stoji i mora plaćati porez na dohodak. Činjenica da netko nije ispunio kapacitet ne utječe na poreznu obvezu iznajmljivača, stoga je vrlo važno i mudro da svi zatraže ukidanje tog rješenja o prestanku obavljanja djelatnosti ukoliko ne žele i dalje plaćati“, rekla je Pezo, napomenuvši da još uvijek nije donesena odluka o otpisu davanja za barem prvi i drugi kvartal, iako postoji mogućnost da se to promijeni.

Tomislav Klarić, direktor agencije Adriatic Travel & Trade i predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH), govorio je o odnosu putničkih agencija i privatnog smještaja za koji se nada da će se ubuduće produbiti jer nije ni izbliza ostvario svoj potencijal. I on je apostrofirao važnost prilagodbe otkazivanja, istaknuvši kako tu imamo probleme jer se iznajmljivači još uvijek pokušavaju držati starih cancelation perioda, ali da to više tako ne ide.

„Moramo napraviti iskorak i odmah osigurati primjerene uvjete otkaza i plaćanja samih rezervacija. Sve što ide preko 30 dana nije primjereno za današnje vrijeme. Bez obzira što to iznajmljivačima nije prihvatljivo i stvara im nesigurnost u poslovanje, neminovno je i tako će biti prihvatljiviji gostima. Mi u agencijama stalno nastojimo dogovarati nove termine i to nas stavlja u nezavidnu poziciju jer gost vidi samo putničku agenciju, a ne iznajmljivača kao takvog. Zato vas sve molim da se prilagodite situaciji i nadamo se da će se od jeseni nastaviti raditi normalno“, izjavio je Klarić pa poručio da možemo biti zadovoljni ako ovosezonski rezultati budu na razini onih od prošle godine.

Zamjenica gradonačelnice Grada Zagreba Olivera Majić se u svom izlaganju osvrnula na sintagmu novo normalno kazavši kako novo jest, ali normalno nije, posebno za gospodarstvenike. „Isto tako kažu da je kriza prilika, ali to su floskule. Najveća šansa je predvidljivost i planiranje, a ova situacija to ne dozvoljava. Međutim, mi smo po prirodi optimisti. Preostaje nam prilagoditi se, adaptirati poslovanje, a ja vam samo mogu reći da je dužnost svih uprava, lokalnih i državnih – pomoći u okviru svojih ingerencija“, naglasila je Majić.

You may also read!

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“ naglasak stavlja na važnost smanjenja količine plastičnog otpada

Ella Dvornik, Nevena Rendeli i Saša Lozar prošetali neobičnom šumom u Super Konzumu Radnička Konzumova inovativna izložba „Poruke iz šume“

Read More...
Kaufland

Sjedište Kauflanda trajno na Donjim Sveticama, preko puta grade trgovinu

Kupovinom zgrade u kojoj ima sjedište i izgradnjom velike trgovine odmah nasuprot, Kaufland planira aktivno sudjelovati u pozitivnom razvoju

Read More...
Juicy

Stanić Beverages uložio 10 598 000 kuna u tvornicu Juicy sokova

Gordan Grlić Radman i Dragan Čović posjetili nove pogone u tvornici Juicy sokova i s odobravanjem prihvatili nove investicije. Hrvatska

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

Opći uvjeti korištenja

Suvremena.hr © Copyright | Đina usluge d.o.o.