Adris grupa: Sve tvrtke uspješno poslovale, sačuvan investicijski i razvojni potencijal

Turistički dio Grupe ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,36 milijardi kuna, što iznosi 78 posto prihoda ostvarenih u 2019. godini. *Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 363 milijuna kuna, što je rast od 11 posto. *Cromaris: Prihodi od prodaje u 2021. godini iznose 613 milijuna kuna i za 20 posto su veći od prošlogodišnjih.

U vrlo neizvjesnim poslovnim okolnostima Adris grupa je, prema nerevidiranim konsolidiranim izvješćima, u 2021. godini ostvarila ukupan prihod u iznosu od 5,73 milijarde kuna, što je za 20 posto više u usporedbi s prethodnom godinom. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 5,3 milijarde kuna i za 23 posto je veći od prihoda ostvarenog u 2020. godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 1,02 milijarde kuna, što je pet posto manje od ostvarenog u predpandemijskoj 2019. godini. Neto dobit u 2021. iznosi 403 milijuna kuna.

Protekla 2021. godina započela je vrlo neizvjesno. Na snazi su bile restriktivne epidemiološke mjere te, posljedično, niska razina poslovne aktivnosti. Prekogranična poslovna i turistička putovanja praktički su bila obustavljena, a HORECA kanali prodaje zatvoreni. Tek u lipnju počelo je otvaranje gospodarstva i, za Hrvatsku najvažnija činjenica, masovniji dolazak turista. No, u listopadu je započeo novi snažan val epidemije koji je trajao do kraja godine.

U 2021. godini sve tvrtke unutar Grupe poduzele su programe transformacije poslovanja, koji uključuju i digitalizaciju, s ciljem povećanja razine operativne izvrsnosti i stjecanja konkurentske prednosti. Strateški gledajući, ova kriza je potvrdila da Adris ima dobro uravnotežen portfelj poslova. Adrisovih 400 milijuna kuna ulaganja u 2021. godini, te priprema niza novih projekata, pokazuju da je zadržan kontinuitet razvoja i u uvjetima visoke poslovne neizvjesnosti.

Istarski dio turizma Grupe pokazao je otpornost u uvjetima gospodarske krize, a najbolji rezultati postignuti su u segmentu luksuznih hotela u Rovinju

Globalni turizam je u 2021. godini ostvario rast broja dolazaka od približno četiri posto, a brojke su još uvijek na samo 28 posto od rekordne 2019. Trendovi u 2021. godini ukazuju na početak oporavka turističke potražnje. Europa je imala najbrži oporavak, sa stopom rasta od 19 posto, ali još uvijek 63 posto manje od referentne 2019. godine. Hrvatska je ostvarila znatno bolje rezultate od mediteranske konkurencije zahvaljujući povoljnijoj epidemiološkoj situaciji u ljetnim mjesecima te blizini ključnih emitivnih tržišta. Situacija je i unutar Hrvatske bila različita s obzirom na povezanost s ključnim europskim tržištima.

U 2021. godini Adrisov turistički dio ostvario je prodaju od 1,48 milijuna jedinica, što je, u usporedbi s prethodnom godinom, rast od 94 posto, odnosno 75 posto ostvarenoga rekordne 2019. Pri tome istarski dio turističkog poslovanja ostvario je 86 posto prodaje iz 2019. godine, a zagrebački i dubrovački hoteli identičnih 42 posto prodanih jedinica. U istarskom dijelu najbolje je poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 95 posto prodanih jedinica.

Analizira li se pak samo glavna sezona, odnosno razdoblje lipanj-rujan 2021. godine, Adrisov luksuzni hotelski segment u Istri ostvario je 13 posto bolju prodaju u usporedbi s rekordnom 2019. To potvrđuje opravdanost Adrisove strategije ulaganja u visoke segmente hotelske ponude.

Turistički dio Grupe ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,36 milijardi kuna, što iznosi 78 posto prihoda ostvarenih u 2019. godini. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 500 milijuna kuna, što je 79 posto ostvarenja u 2019. godini. Neto dobit iznosi 153 milijuna kuna.

U turističkom dijelu Grupe provedene su brojne transformacijske inicijative, s osobitim naglaskom na unaprjeđenju korisničkog iskustva, upravljanju prihodima upotrebom napredne analitike te daljnjem razvoj direktnih kanala prodaje. I u ovoj godini ulagalo se u poboljšanje postojećih proizvoda, najvećim dijelom u zajedničke sadržaje u kampovima. Ukupna ulaganja iznose oko 200 milijuna kuna, a nastavljene su i pripreme projekata obnove zagrebačkih hotela te splitskog hotela Marjan.

Croatia osiguranje nastavilo je s procesima transformacije poslovanja i ostvarilo dvoznamenkasti rast neto dobiti
Hrvatsko tržište osiguranja u 2021. godini ostvarilo je snažan rast od gotovo devet posto, prethodne 2020. godine zabilježilo je pad od 2,6 posto.

Croatia osiguranje i nadalje je tržišni lider na hrvatskom osigurateljnom tržištu s ukupnim udjelom od 25,7 posto. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u Hrvatskoj u iznosu od 2.810 milijuna kuna, što je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, rast od pet posto. Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 3.436 milijuna kuna i za šest posto je veća od prošlogodišnje. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe je 93,1, te je, ponajprije zbog nižeg štetovnog omjera, za 1,7 postotnih bodova bolji od prethodne godine, koju su, uz pandemiju, obilježila i dva velika potresa.

U 2021. godini provedeni su brojni projekti unaprjeđenja poslovanja, a uključuju upravljanje cijenama na osnovi upotrebe napredne analitike, optimalizaciju i racionalizaciju neprofitabilnog dijela portfelja, znatno unaprjeđenje procesa upravljanja štetama, učinkovitije upravljanje troškovima pribave te smanjenje troškova potpornih aktivnosti. Programom su obuhvaćene i tvrtke kćeri, čime se pozitivna iskustva iz matice prenose i na regionalne podružnice.

U skladu s promjenom uvjeta poslovanja i kretanjem globalnih trendova, Croatia osiguranje nastavilo je i u 2021. godini ulaganje u svoju digitalnu transformaciju u iznosu većem od 100 milijuna kuna.

Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 363 milijuna kuna, što je rast od 11 posto.

Cromaris ostvario rast svih ključnih pokazatelja poslovanja, izvoz čini 87 posto prihoda od prodaje
Unatoč logističkim poteškoćama i zatvorenim ugostiteljskim objektima u prvom dijelu godine, uzrokovanih koronakrizom, Cromaris je u 2021. godini zabilježio rast svih ključnih pokazatelja poslovanja. Ostvarena je količinska prodaja od 12.421 tonu ekvivalenta svježe ribe, što je rast od 20 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Prodaja ribljih proizvoda iznosi 11.272 tone, što je rast od 21 posto.

Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 21 posto. Cromaris na inozemnim tržištima ostvaruje 86 posto prodanih količina i 87 posto prihoda od prodaje. Prisutan je na velikom broju europskih tržišta, a od studenog 2021. godine i na španjolskom, drugom najvećem svjetskom tržištu orade i brancina. Prihodi od diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe – fileta brancina, orade i hame – porasli su za sedam posto.

Cromaris je u 2021. godini svoj proizvodni portfelj obogatio dvjema kvalitetnim, nutricionistički vrijednim i gastronomski iznimno cijenjenim ribama, gofom i zubacem – kojeg uzgaja jedini u svijetu. Riječ je o inovativnim proizvodima iza kojih je dugogodišnje istraživanje i znanje Cromarisovih stručnjaka. Obje su vrste iznimno dobro prihvaćene na tržištu.

Prihodi od prodaje u 2021. godini iznose 613 milijuna kuna i za 20 posto su veći od prošlogodišnjih. Cromaris je u 2021. ostvario dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 67 milijuna kuna, što je za 14 posto više u usporedbi s 2020. godinom. Ostvarena je neto dobit iznosu od 13 milijuna kuna, što je rast od 40 posto.

U 2021. godini Cromaris je formirao novu, tročlanu Upravu i nastavio proces transformacije poslovanja s naglaskom na profitabilnost.

Predsjednik Uprave, Marko Remenar tom je prilikom rekao: “Adris grupa u drugoj je pandemijskoj godini uspješno poslovala. U podlozi takvih rezultata dobra je diverzifikacija poslovnog portfelja, značajna agilnost i sposobnost Grupe brzoj prilagodbi novonastalim tržišnim i gospodarskim kretanjima, te predanost zaposlenika. I ova pandemijska godina iskorištena je za racionalizacije u sustavu, uz istodobnu digitalizaciju brojnih poslovnih procesa, realizaciju investicijskih projekata s najvišim stopama povrata, te pripremu strateških investicijskih projekata Grupe. Pri tome, u fokusu su bile kvaliteta isporučene usluge i kvaliteta prodanog proizvoda, kao glavne odrednice održivosti poslovanja. Poslovni i financijski rezultat u 2021. godini daje nam stabilnost i snagu potrebnu za daljnji rast poslovanja i realizaciju poslovno-financijskih ciljeva u neizvjesnim okolnostima u kojima živimo i radimo”.

Exit mobile version