Dobro osmišljena i izvedena ambalaža jedan je od najvažnijih elemenata svakog proizvoda, pogotovo onog koji se tek pojavljuje na tržištu, gdje upravo ambalaža može imati ključni utjecaj na prodaju. Njen zadatak je čuvati proizvod i njegovu kvalitetu, predstaviti osnovne karakteristike proizvoda te u konačnici privući pozornost kupaca atraktivnim izgledom i dizajnom. Kako se proizvodi kvalitetna ambalaža znaju u obiteljskoj tvrtki MEC, koja već 27 godina uspješno posluje u međimurskoj općini Pribislavec.
Tijekom svog postojanja, tvrtka MEC razvila je širok spektar proizvoda za pakiranje u poljoprivredi, prehrambenoj i kemijskoj industriji. Riječ je o različitim vrstama folija za pakiranja svježeg voća i povrća te artikala za jednokratnu upotrebu, folija za pakiranje tjestenina, pekarskih proizvoda, sušenog i smrznutog voća i povrća, različitih kozmetičkih proizvoda te folija koje zadržavaju miris i aromu proizvoda i štite proizvode od vlage i svjetlosti.
MEC pokriva gotovo četvrtinu domaćeg tržišta, značajan dio proizvoda izvozi, zapošljava tridesetak djelatnika te kontinuirano proširuje asortiman proizvoda. „Dugoročni nam je cilj zaokružiti poslovni model od proizvodnje folije, preko tiska i laminiranja sve do izrade gotovih vrećica koje će se preko 60 % izvoziti na zapadnoeuropska tržišta. Naša ambalaža je personalizirana i prilagođena zahtjevima kupaca, a folije redovito testiramo na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu“ tvrdi prokurist tvrtke Zlatko Železnjak, te dodaje kako je tvrtka u svrhu povećane energetske učinkovitosti u poslovanju, nedavno na krovu poslovne zgrade u probni rad pustila i sunčanu elektranu nazivne snage 144 kW.
Zahvaljujući napretku tehnologije, ambalaža omogućava brzu prilagodbu tržištu i potrebama potrošača, a odabirom tehnologije i vrste ambalažnog materijala može donijeti znatne uštede. „Tehnološki proces u proizvodnji fleksibilne ambalaže zahtjeva praćenje materijala od ulaska na skladište pa do završnog proizvoda u koji je ugrađeno više vrsta materijala. Za proizvodnju i isporuku kvalitetnog proizvoda, bio nam je potreban specifičan softver koji će nam pomoći u praćenju svih procesa vezanih uz proizvod u svim fazama rada“ dodaje Železnjak napominjući kako su im u izradi vlastitog softvera pomogla sredstva dobivena kroz program „Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP-a kroz informacijske i komunikacijske tehnologije”.
Od ukupne investicije, vrijedne nešto više od 230 tisuća kuna, tvrtka MEC dobila je gotovo 167 tisuća kuna bespovratnih sredstava. Nova IKT oprema u punoj je funkciji i kako kažu u tvrtki, nadmašila je sva njihova očekivanja jer osim indirektnog povećanja proizvodnje, djelatnicima je sada iznimno olakšano i praćenje cjelokupnog proizvodnog procesa.
Uz podizanje kvalitete, tvrtka je višestruko povećala kapacitet tiska, učinkovitost zaposlenih te smanjila količinu otpada. Povećanje konkurentnosti i učinkovitosti poslovnih procesa podigli su i uvođenjem integriranog CRM i ERP rješenja.
„Nastojat ćemo i u budućnosti biti jednako uspješni kao i dosad; ostvarivati planove, prevladavati izazove koje svakodnevno poslovanje nosi te brinuti o zadovoljstvu naših radnika i klijenata. To je jedini put do uspjeha“ zaključuje Železnjak.