Atlantic Grupa je tijekom 2021. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 5,7 milijardi kuna, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 8,6 posto, a čak 9,3 posto više nego u predpandemijskoj 2019. godini. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 724,4 milijuna kuna, što je 1,1 posto više nego u prethodnoj 2020. godini, a jednaki rast ostvaren je i u kategoriji neto dobiti koja iznosi 345,9 milijuna kuna.
“Atlantic Grupa je u prošloj godini pokazala visoku razinu stabilnosti, unatoč gospodarskim poremećajima uzrokovanim produljenom pandemijom COVID-19 i poteškoćama s globalnim lancima nabave, a jubilarnu 30. godinu poslovanja zaključili smo s povijesno najvišim prihodima. Rast bilježe svi poslovni segmenti, zahvaljujući, između ostalog, značajnim marketinškim i kapitalnim ulaganjima, ali i boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima te značajno boljoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u odnosu na 2020. Posebno smo ponosni da smo u prošloj godini na razini cijele grupe povećali ulaganja u zaposlenike kroz porast plaća i nove modele nagrađivanja”, komentirao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.
Farmacia, Donat i Cedevita prednjače u rastu
Najveći rast od 12,1 posto ostvario je ljekarnički lanac Farmacia, dok među poslovnim područjima prednjače poslovno područje Donat, s rastom od 11,5 posto, i strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, s rastom od 11,4 posto. Kava se kao pojedinačno najveća kategorija s udjelom od 21 posto u ukupnom prihodu te glavnim brendovima Barcaffe i Grand kafa, također ističe rastom od 8,1 posto. Među tržištima prednjače Hrvatska s rastom od 12,8 posto, BiH s rastom od 8,8 posto i Srbija koja je rasla 8,3 posto. Vlastiti brendovi u ukupnoj prodaji sudjeluju sa 62,6 posto, principalski brendovi s 28,1 posto, a Farmacia čini 9,3 posto prihoda od prodaje.
Novi pogoni, unaprijeđeni proizvodi i jači Nadzorni odbor
Krajem godine je, u skladu sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, Atlantic zaključio prodaju poslovanja vezanog uz brend dječje prehrane Bebi. Nakon što je sredinom godine zatvoren proces prodaje brenda kompaniji Nelt, u studenom je lokaciju Mirna u Sloveniji, gdje se proizvodio Bebi asortiman, preuzeo strateški partner – austrijska kompanija Gittis. Atlantic je nastavio usmjeravati fokus na jačanje glavnih kategorija koje čine kava, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici.
Tijekom 2021. Atlantic Grupa je nastavila planirane investicije, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nove oblike pakiranja Cedevite te u novu tvornicu Argete u okolici Varaždina. Riječ je o investiciji ukupne vrijednosti od preko 50 milijuna eura, čijom se realizacijom planira otvaranje do 150 novih radnih mjesta. Na području novog rasta, na tržištima Hrvatske i Slovenije lansirana su dva nova brenda – čokolada Jimmy Fantastic i paleta proizvoda na bazi zobi Boom Box, s izvrsnim prodajnim rezultatima.
Ukupna postignuća prepoznalo je i tržište kapitala pa je Atlantic u 2021. godini imao i povijesno rekordne vrijednosti dionice, a Skupština Atlantic Grupe je donijela odluku o isplati rekordnog iznosa dividende po dionici. Kompanija je, po peti put, dobila prvu nagradu za odnose s investitorima koja se dodjeljuje u suradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze, te nagradu za korporativno upravljanje u organizaciji Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) i Jutarnjeg lista. Također, prema istraživanju koje provodi MojPosao, Atlantic je peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj te je među top 3 poslodavca po istraživanju angažiranosti zaposlenika.
Konačno, u prosincu je usuglašeno proširenje Nadzornog odbora sa sedam na devet članova, a sastav ovog tijela ojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.