Bosch Hrvatska ponovno bilježi zdrav rast usprkos globalnim izazovima u gospodarstvu

Bosch, vodeći svjetski dobavljač tehnologije i usluga, završio je fiskalnu 2022. godinu s konsolidiranom prodajom od 83,4 milijuna eura u Hrvatskoj, bilježeći time snažan rast od oko 13 posto u odnosu na prethodnu godinu.

„Usprkos ozbiljnim izazovima s kojima se suočavamo na globalnoj i lokalnoj razini nakon pandemije i koji su također uzrokovani ratom u Ukrajini, prekidom opskrbnih lanaca, rastom inflacije i povećanjem troškova, Bosch je u Hrvatskoj još jednom ostvario pozitivne financijske rezultate u svim poslovnim područjima. To je dokaz da tržište prepoznaje kvalitetu društva Bosch i da smo uspjeli učvrstiti svoj već snažan položaj na tržištu neprestanim uvođenjem novih proizvoda i nove tehnologije”, izjavila je Mirsada Kudrić, glavna direktorica Boscha za Hrvatsku i Sloveniju. 31. prosinca 2022. Bosch je u Hrvatskoj imao više od 80 zaposlenika, uključujući zaposlenike nekonsolidiranih društava.

Mirsada Kudrić

Za tekuću poslovnu godinu Bosch Hrvatska predviđa blagi gospodarski rast i očekuje rast globalne gospodarske proizvodnje od manje od 2 posto. „Iako s obzirom na postojeću situaciju ponovno očekujemo izazovno okružje ove godine u Hrvatskoj, predviđamo stabilno poslovanje i ostajemo predani lokalnom tržištu i njegovom dugoročnom potencijalu”, dodala je Mirsada Kudrić.

Bosch Hrvatska nastavlja provoditi programe korporativne društvene odgovornosti
„Sretna sam što mogu reći da smo 2022. tradicionalno pružili pomoć SOS Dječjem selu Lekenik, gdje Bosch pokriva sve troškove režija za jednu od obitelji. Ove ćemo godine također dati donaciju pripremljenu prošle godine za školu u Banovini, što uključuje instalacije i opremu za grijanje”, istaknula je Mirsada Kudrić.

Pozitivan rast u svim poslovnim područjima društva Bosch
2022. godine poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija proizvelo je novitete kao što su Flexidome 5100, fiksne panoramske kamere koje služe za poboljšanje sigurnosti i radne učinkovitosti objekta te kameru Mic IP 9000i, koja je nasljednik prethodnog Boschevog modela istog imena. Najavljeno je i plasiranje sustava Access Management System 4.0 na tržište, kao i nove verzije softvera za Boschev sustav za javno obraćanje i glasovni alarm „Praesensa”. Nadalje, poslovno područje Energetska i graditeljska tehnologija odlučno je nastavilo svoju pretvorbu u smjeru elektrifikacije snažnim širenjem poslovanja u području dizalica topline, hibrida i klimatizacijskih uređaja. Pokazano je da je energetska tranzicija važna tema na globalnoj razini i odražava se sve većom potražnjom za ekološki prihvatljivim rješenjima. 2022. godine odjel za toplinsku tehniku, Bosch Thermotechnology – koji je preimenovan u Bosch Home Comfort – stekao je dodatne tržišne udjele dizalicama topline i klimatizacijskim uređajima. Odjel također obukom i različitim alatima pruža sveobuhvatnu podršku svojim poslovnim partnerima na putu do elektrifikacije i digitalizacije. Na primjer, odjel Home Comfort razvio je konfigurator pod nazivom „Advisor for the selection of heat pumps” (Savjetnik za odabir dizalica topline), koji znatno olakšava postupak odabira odgovarajućih toplinskih pumpi za projekte svojstvene korisnicima.

U poslovnom području Rješenja za mobilnost mreža Boscheva servisa automobila ostvarila je izvrstan uspjeh dvama različitim projektima. Na primjer, u okviru europskog projekta za kupce „Where to buy” (Gdje kupovati) Hrvatska je postala druga pilot država koja, uz Ujedinjeno Kraljevstvo, putem Boscheva mrežnog mjesta omogućuje poboljšanje iskustva kupaca od početnog odabira proizvoda do stvarne kupovine. Drugi projekt, „Young Car Mechanic” (Mladi automehaničar), međunarodno natjecanje za učenike srednjih tehničkih škola, Bosch organizira i sponzorira. Društvo je učenicima u natjecanju pružilo Boschev dijagnostički uređaj KTS kako bi stekli iskustvo uvidom u način na koji se odvija stručan rad u radionici Boscheva servisa automobila.

Usprkos znatnom smanjenju tržišne potražnje nakon dugotrajnog i izuzetnog rasta uzrokovanog pandemijom koronavirusa poslovno područje Roba široke potrošnje 2022. godine ostvarilo je rast. Na primjer, odjel za električne alate, Power Tools, 2022. uspio je steći dodatne tržišne udjele i uložiti znatna sredstva u budući rast lanca vrijednosti i asortimana proizvoda. Neke od prošlogodišnjih inicijativa odjela uključuju proširenje asortimana dodatnog pribora i veći broj robnih marki sustava baterija od 18 V.

Poslovno područje Industrijska tehnologija također je zabilježilo rast 2022. godine u svim poslovnim područjima društva Rexroth povezanima s automatizacijom: linearnom tehnologijom, tehnologijom sklapanja i električnom automatizacijom. U područjima industrijske i mobilne hidraulike prodaja je bila na jednakoj razini kao i cjelokupan razvoj tržišta. To je ostvareno suradnjom društva Bosch Hrvatska s domaćim proizvođačima posebnih vozila na novim projektima, prije svega za izvozna tržišta.

Grupa Bosch: prognoza za 2023. i dugoročni strateški smjer
2022. godine Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve u godini koja je bila izazovna. Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijardi eura te se operativna marža od poslovanja povećala s 4,0 na 4,3 posto. „Kvalitetno smo odgovorili na izazove 2022. – i prodaja i marža bile su nam veće od očekivanih”, izjavio je dr. Stefan Hartung, predsjednik Upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH. Usprkos posljedicama pandemije bolesti COVID-19 Bosch je u prvom tromjesečju 2023. uspio povećati prodaju za 3,5 posto. Usprkos skromnoj gospodarskoj prognozi cilj je društva povećati prodaju za između 6 i 9 posto tijekom cijele 2023. godine. Ciljna operativna marža od poslovanja za 2023. iznosi blizu 5 posto. Čak i ako gospodarsko i društveno okružje ostane izazovno, Bosch želi u nadolazećim godinama rasti znatno brže. „Naš je cilj rasti u svakoj regiji u svijetu i biti među trima vodećim dobavljačima na relevantnim tržištima”, izjavio je Hartung.

Borba protiv klimatskih promjena dovodi do znatnih prevrata u poslovanju i društvu te ubrzanja tehnoloških promjena. „Ta tehnološka pretvorba dovodi do nastanka prilika za rast koje želimo iskoristiti. U tom kontekstu naš je slogan „Tehnologija za život” idealan – ne samo kad je riječ o glavnim trendovima u području elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već i više nego ikad u pogledu softvera i umjetne inteligencije”, izjavio je Hartung. Bosch pruža odgovor na trend rasta automobilskog inženjeringa temeljenog na softveru preuređenjem poslovanja opskrbe autoopremom: društvo Robert Bosch GmbH u budućnosti će upravljati Boschevim odjelom za mobilnost, Bosch Mobility, kao poslovnim područjem čija će odgovornost uključivati vlastito poslovanje i rukovodstvo. Cilj je na kvalitetniji i brži način ispuniti postojeće i nove potrebe korisnika prilagođenim rješenjima iz jednog izvora. Predsjednik uprave društva Bosch najavio je da će restrukturirano poslovanje u području mobilnosti rasti na godišnjoj razini u prosjeku 6 posto do 2029., kad će ostvariti godišnju prodaju od više od 80 milijardi eura.

Exit mobile version