Rezanje troškova, unapređivanje logističkih lanaca i olakšavanje života vozačima: tehnologijom za automatizaciju, povezivanje i elektrifikaciju gospodarskih vozila Bosch poboljšava učinkovitost i sigurnost u logistiki. Na 67. sajmu gospodarskih vozila IAA u Hannoveru, Bosch, kao dobavljač tehnologije i usluga, predstavlja svoje inovacije za teretni promet sutrašnjice. Bosch možete pronaći na štandu A01 u dvorani 16.
Nove povezane usluge olakšavaju život vozačima kamiona i specijalistima za logistiku
Platforma povezivosti za usluge u oblaku: S pomoću nove platforme povezivosti Bosch povezuje gospodarska vozila tijekom njihova cijelog uporabnog vijeka te pruža tehnološki temelj za usluge u oblaku kao što su prediktivna dijagnostika i bežična ažuriranja softvera. Platforma se sastoji od dvije glavne komponente: osnovni softverski modul predstavlja sigurno komunikacijsko sučelje među vozilima, oblakom i uslugama, a modul za upravljanje podacima omogućava proizvođačima gospodarskih vozila ili upraviteljima voznih parkova organizaciju podataka o vozilima, njihovu analizu i redovito ažuriranje softvera vozila.
Prediktivna dijagnostika: Vrijeme kada je vozilo izvan pogona uglavnom se ne planira, a često za posljedicu ima značajnu financijsku štetu, osobito kada je riječ o gospodarskim vozilima. Boscheva prediktivna dijagnostika bilježi i procjenjuje stanja komponenata i sustava vozila i stalno ih šalje u oblak. Na temelju tih podataka kvarovi se često mogu predvidjeti i zahvaljujući tome na vrijeme riješiti. Time se umanjuju troškovi održavanja i servisa za gospodarska vozila, a manji broj kvarova poboljšava njihovu dostupnost.
Elektronički horizont: U budućnosti će Boschev elektronički horizont postati pametniji nakon svakog putovanja. Ta se usluga temelji na kartama visoke razlučivosti koje sadržavaju topografske podatke za put koji slijedi. Sustav upravljanja motorom i prijenosom zatim na temelju tih podataka odabire najučinkovitiju moguću strategiju vožnje i dodatno smanjuje potrošnju goriva. Elektronički horizont dostupan je već nekoliko godina, no Bosch sada donosi nova poboljšanja. U budućnosti će se tom funkcijom utvrđivati odgovaraju li informacije pohranjene u karti stvarnim uvjetima na cesti. Na primjer, ako kamera na vozilu otkrije znak ograničenja brzine na cesti kojim se propisuje brzina od 30 km/h, ali na karti je navedena brzina od 50 km/h, navigacijski sustav kamiona zapamtit će novu brzinu. U budućnosti će se te informacije podijeliti i s drugim kamionima putem oblaka. Proizvodnja sustava pametnog elektroničkog horizonta planira se za ranu 2019. godinu.
Praćenje tereta: Gdje se nalazi moja roba i u kakvom je stanju? To su pitanja koja postavljaju specijalisti za logistiku i korisnici usluge. Boschev sustav za bilježenje podataka o transportu pruža odgovore i osigurava transparentnost lanca dobave robe. S pomoću te malene kutije dimenzija otprilike 10 kvadratnih centimetara koja sadržava integrirane senzore moguće je pratiti transport osjetljive robe te mjerenje temperature, vlažnosti, nagiba i udaraca tijekom transporta. Izmjerene vrijednosti prikazuju se u aplikaciji za pametne telefone ili tablet, gdje se i bilježe. Ako se određene vrijednosti premaše, aplikacija će aktivirati alarm i moguće je rano otkrivanje potencijalne štete na robi i otkrivanje odgovorne osobe.
Središnji pristupnik: Središnji pristupnik upravlja razmjenom podataka između elektroničkih upravljačkih uređaja u kamionu i vanjskog svijeta na svim sabirničkim sustavima te stoga predstavlja središnje komunikacijsko čvorište za povezana gospodarska vozila. Moderne tehnologije za prijenos i enkripciju čine razmjenu podataka osobito sigurnom. Njima se sprječava nezakonit pristup mreži vozila upotrebom vatrozidova ili sustavom otkrivanja upada koji su razvile Boscheve podružnice ETAS i ESCRYPT.
Digitalni bočni retrovizori i zasloni unapređuju iskustvo vožnje i poboljšavaju sigurnost
Digitalni bočni retrovizori: Sustav digitalnih retrovizorskih kamera koji su razvili Bosch i Mekra Lang kreće s proizvodnjom u 2019. Njime se dva velika retrovizora na vanjskoj strani kabine vozila zamjenjuju videosenzorima, čime se smanjuje otpor zraka i smanjuje potrošnja goriva i do 2 posto. Snimke kamera prikazuju se u stvarnom vremenu na zaslonima visoke razlučivosti u vozačkoj kabini. Sustav prilagođava prikaz zaslona u skladu sa situacijom: prikaz u daljinu za autoceste, prikaz širokog kuta za promet u gradu i prikaz s visokim kontrastom za noćnu vožnju. A zahvaljujući Boschevom sustavu kamera EasyFit, digitalni bočni retrovizori mogu se naknadno postaviti na postojeće vozne parkove kamiona. Sustav se temelji na četiri kamere s iznimno širokim kutom gledanja koje prikazuju pogled od 360 stupnjeva oko vozila.
Digitalna instrumentna ploča: Radi osiguravanja lakog i neometanog upravljanja sve većim asortimanom funkcija povezivosti, pomoći vozaču i infozabave u kamionima, Bosch će u kokpite postaviti digitalne instrumentne ploče. Osim standardnog prikaza brzinomjera, na zaslonu će biti prikazane informacije o funkciji, grafike za planiranje rute i slike iz kamere za vožnju unatrag ili uređaja za noćni vid, a prioritet prikaza utvrdit će se prema situaciji u vožnji. Vozačima su uvijek prikazane točno one informacije koje su im u tom trenutku potrebne, čime se smanjuje složenost situacije i omogućava im da se u potpunosti usredotoče na cestu.
Sustavi pomoći vozaču poboljšavaju iskustvo vožnje i unapređuju sigurnost gospodarskih vozila
Upozorenje za skretanje: Vozači kamiona moraju pripaziti na promet, prometna svjetla i cestovne znakove, a pritom paziti i na pješake i bicikliste, što posebno vrijedi za središta gradova. Boschevo će im upozorenje za skretanje u budućnosti pomoći u izvođenju manevara skretanja u složenim situacijama. Radarski senzori otkrivaju pješake i bicikliste koji prelaze ulicu s dovoljno vremena za reakciju i upozoravaju vozače kamiona o neposrednom sudaru, tako da oni mogu na vrijeme zakočiti ili izbjeći opasnost.
Prepoznavanje mrtvog kuta: Bilo da se nalaze u gradu ili na autocesti, vozačima gospodarskih vozila često je teško pratiti prostor pored njih i prostor dijagonalno iza njih. Sustav prepoznavanja mrtvog kuta služi se radarskim senzorima za praćenje prostora pored vozila, otkrivanje drugih sudionika u prometu i upozoravanje vozača. Ta funkcija upozorava vozača i kada postoji neposredna opasnost od sudara pri mijenjanju traka.
Prediktivno naglo kočenje: Sustavi za automatsko naglo kočenje za gospodarska vozila obvezni su u cijeloj Europskoj uniji od 2015. za sve kamione s bruto težinom većom od osam metričkih tona. U Boschevu je rješenju iskorištena kombinacija kamere za višestruku primjenu i radarski senzor koji su postavljeni na prednju stranu kamiona. Radarski senzor otkriva objekte ispred vozila i utvrđuje njihovu brzinu i njihov položaj u odnosu na vozilo. Ako postoji opasnost od sudara, sustav upozorava vozača. Ako vozač ne reagira, sustav automatski pokreće manevar naglog kočenja.
Zadržavanje vozila u voznom traku: Korištenjem podataka iz kamera sprječava se nenamjerno napuštanje voznog traka za kamione. Upozorenjem o izlasku iz voznog traka vozača se obavještava da je u opasnosti od prelaska u drugi trak, na primjer, slanjem vibracija kroz volan. Pomoć za zadržavanje vozila u voznom traku obavlja svoju funkciju zahvaljujući blagim intervencijama upravljanja.
Boschevi upravljački sustavi za gospodarska vozila pokazuju pravi put za budućnost
Servotwin: Boschev elektrohidraulički sustav upravljanja Servotwin poboljšava učinkovitost i praktičnost teških gospodarskih vozila. On nudi podršku za upravljanje koja ovisi o brzini i troši manje goriva od upravljanja koje je samo hidrauličko. Zbog svojeg elektroničkog sučelja, sustav upravljanja istovremeno je temelj za značajke pomoći vozaču kao što je zadržavanje vozila u voznom traku ili kompenzacija za bočne vjetrove. Sustav upravljanja ima brojna područja primjene, uključujući i samovozeće modele Actros proizvođača Mercedes-Benz.
Upravljanje putem zadnje osovine: Električni sustav upravljanja putem zadnje osovine (eRAS) omogućava upravljanje prednjom i zadnjom osovinom kod gospodarskih vozila s tri ili više osovina. Time se smanjuje polumjer skretanja i trošenje guma. Sustav upravljanja utvrđuje optimalni kut upravljanja za zadnju osovinu na temelju informacija o kutu upravljanja na prednjoj osovini koje prenosi CAN sabirnica. Nakon izlaska iz zavoja sustav ispravlja kotače. eRAS troši energiju samo kada se vozilom zaista upravlja.
Bosch elektrificira gospodarska vozila
Teretni tricikl s pogonskim sklopom od 48 volta: Lagana električna vozila na dva, tri ili četiri kotača imaju sve važniju ulogu u brzoj i fleksibilnoj dostavi robe unutar gradova. Boschev sustav pogona od 48 volta služi i za napajanje teretnih trokolica kojima dostavne službe isporučuju pisma i pošiljke u zadnjem kilometru do odredišta u urbanim sredinama.
Električni teretni bicikl: Električni teretni bicikli sve su prisutniji u gradovima jer transport hrane i malenih pošiljki čine brzim i fleksibilnim. Boschev pogonski sklop za električne bicikle Performance Line napaja teretne bicikle maksimalnim okretnim momentom od 63 Nm, što jamči snažan start, čak i na uzbrdicama u gradu. Kada su opremljeni drugom baterijom i u povoljnim uvjetima, ti bicikli mogu prijeći do 180 km, čak i kada su opterećeni. Nyon, računalo na vozilu, pronalazi najbržu rutu za dostavu i prikazuje vozačima trenutačno vrijeme, brzinu, preporučene promjene brzine, radni raspon, udaljenost i trenutačno stanje baterije.
Električna osovina za prikolicu: S električnom osovinom nema gubitaka energije pri kočenju, već se ona pohranjuje u visokonaponsku bateriju gdje se može ponovno iskoristiti za mnoštvo upotreba, kao što su kompresori za hlađenje pri radu za prikolice ili pružanje pomoći pri pokretanju za građevinska vozila. U usporedbi s konvencionalnim dizelskim pogonskim sklopovima prikolice, električne osovine prikolica mogu uštedjeti i do 9000 litara goriva svake godine. One omogućavaju i električnu vožnju na daljinsko upravljanje, na primjer na skladištima prijevoznih tvrtki ili u lukama. Bosch za implementaciju te tehnologije isporučuje iskušane dijelove koji su kompaktni i odmah dostupni, kao što su inverter, povezani elektronički upravljački uređaj i upravljačka jedinica vozila. Odvojeni motorni generator dostupan je za ugradnju kao kompletni električni motor ili se aktivne komponente, rotor, stator i rezolver, mogu integrirati u osovinu.
Upravljanje toplinom za električna vozila: Bosch s pomoću pametnog upravljanja toplinom povećava radni raspon električnih vozila i do 25 posto zahvaljujući činjenici da selektivna raspodjela temperatura u bateriji poboljšava njezinu učinkovitost. Boschev sustav upravljanja toplinom omogućava i zasebno upravljanje svakim dijelom pogonskog sklopa unutar njegovog optimalnog raspona temperature, a sustav uvijek usmjerava toplinu i hladnoću za unutrašnjost električnih vozila na mjesto gdje su one potrebne.
Bosch poboljšava učinkovitost pogonskih sklopova gospodarskih vozila
Obrada ispušnih plinova: Sustavi ubrizgavanja AdBlue u kombinaciji s katalitičkim pretvaračima sa selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR-om) pružaju podršku za sveobuhvatnu obradu ispušnih plinova. To je veoma značajno za gospodarska vozila jer tako ona mogu ostati unutar dopuštenih zakonskih granica emisije ispušnih plinova. Sustav doziranja Denoxtronic 2.2 evo nudi opcije fleksibilne konfiguracije i brzo vraća prvotno ulaganje uštedom goriva. Za lagana gospodarska vozila Bosch nudi osobito kompaktnu inačicu Denoxtronic 6-5. Inačica 6-HD, koja se može pohvaliti stopom doziranja od 15 kg/satu, posebno je prigodna za motore velikog kapaciteta u teškim gospodarskim vozilima.
Modularni common-rail sustav: Modularni sustav ubrizgavanja common-rail (CRSN) za gospodarska vozila i primjene izvan autoceste osigurava učinkovitu dobavu goriva u dizelskim motorima. Može se upotrijebiti u raznim konfiguracijama u ugrađenim komponentama s do osam cilindara i izlazne snage do 850 kilovata. Ovisno o segmentu i tržištu, sustav može trajati do 1,6 milijuna kilometara na autocesti ili 15 000 sati izvan nje.
U usporedbi s konvencionalnim sustavima može smanjiti potrošnju goriva i do 1 posto, što u slučaju kamiona za zahtjevne primjene odgovara uštedama do 450 litara dizela svake godine. Sustav je osmišljen i za elektrifikaciju pogonskog sklopa.
Baseline common-rail sustav: Baseline common-rail sustavi, koji pružaju tlak sustava do 2000 bara za vozila za umjereno i jako zahtjevnu primjenu kao i za primjene izvan autoceste, savršeno su prilagođeni za zahtjeve tržišta u razvoju. Među ostalim, sustav uključuje širok proizvodni program pumpi s uljnim podmazivanjem i injektora Baseline, a zahvaljujući činjenici da je sustav standardiziran, njegova integracija, kalibracija i provjera za nove primjene brzi su i učinkoviti.
Uljna pumpa za promjenjivu isporuku: Postojeće uljne pumpe primjenom stalnog uljnog tlaka osiguravaju dobru podmazanost motora i hlađenje klipova bez prekida. Novo Boschevo rješenje za gospodarska vozila može prilagoditi svoj radni obujam, tako da u svakoj situaciji isporučuje točnu količinu ulja. Zbog toga mu je potreban manji okretni moment tijekom određenih stadija rada, tako da upotrebljava i do 1 posto manje goriva. Uljna pumpa za promjenjivu isporuku temelji se na načelu više krila i dostupna je u tri izvedbe: s karterom, u kompaktnoj prednjoj izvedbi i kao pokrov za motor.
Pogonski sustavi na prirodni plin: Predviđanja za svjetsko tržište u sljedećih nekoliko godina najavljuju dvoznamenkaste stope rasta za vozila na prirodni plin, ponajviše zahvaljujući njihovim niskim emisijama ugljikova dioksida i čestica u usporedbi s tekućim gorivima te činjenici da su takva vozila mnogo tiša u radu. Boschev portfelj uključuje elektronički upravljački uređaj, komponente za ubrizgavanje goriva i upravljanje zrakom te veći broj senzora. Te su komponente snažne i kompaktne, a svoju učinkovitost već su potvrdile primjenom u stvarnom svijetu tijekom više godina.
Bosch pretvara odjeljke za putnike u autobusima u centre za zabavu
Serija zabave u autobusu: Boscheva nova serija za zabavu u autobusu donosi modernu multimediju i povezanu tehnologiju u segment autobusa. Sve komponente sustava, kao što su monitori visoke rezolucije i središnja jedinica za upravljanje, povezane su tehnologijom Ethernet AVB. AVB predstavlja audio-video premoštenje (audio/video bridging) što je tehnologija prijenosa kojom se osigurava neprekidno i sinkronizirano audio-vizualno renderiranje u segmentu motornih vozila, čak i za filmove u visokoj definiciji (HD). Novo Ethernet ožičenje osobito je lagano i njime se štedi vrijedan prostor za instalaciju u vozilu.
Upravljačka jedinica za autobuse: Središnja upravljačka jedinica za autobuse vozačima omogućava pregled svih važnih informacija na prvi pogled, zaslon osjetljiv na dodir osigurava im upravljanje integriranim kartama za navigaciju i zabavom u odjeljku za putnike, a integracija za pametne telefone mySPIN pruža pristup aplikacijama. Svim funkcijama može se upravljati i glasom, a telefonski pozivi mogu se uspostavljati s pomoću integriranog hands-free uređaja.