Jučer je u Osnovnoj školi Dragutina Domjanića u Zagrebu u sklopu globalnog projekta Sat kodiranja sudjelovao v.d. ravnatelja CARNeta Zvonimir Stanić, koji se u ovaj projekt uključio kako bi naglasio koliko je tehnologija u nastavi važna za budućnost djece. U radionici je sudjelovalo 20 učenika 6. i 7. razreda koji već pohađaju satove informatike, a današnji Sat kodiranja im je bio zanimljiv jer su na sistematski način, kroz igru Minecraft, učili osnovne pojmove programiranja.
Sat kodiranja ili Hour of Code, održava se od 5. do 11. prosinca u cijelom svijetu, a u Hrvatskoj ga vodi nevladina udruga Osijek Software City uz potporu Microsofta. Ove godine u Hrvatskoj se u projekt već sada uključilo više od 200 škola koje svakodnevno održavaju niz radionica. Povećanje broja uključenih škola u odnosu na prethodnu godinu je značajan pokazatelj da postoji veliki interes učenika i nastavnika za učenjem vještina koje omogućuje tehnologija te da se moderni obrazovni kurikulum mora na njoj temeljiti kako bi se stvarali stručni i konkurentni ljudi, spremni za tržište rada nakon školovanja.
Zvonimir Stanić se priključio Satu kodiranja kako bi pokazao da i oni koji nisu programeri mogu održati ovakav sat i da programiranje, kada ga se stavi u vizualno atraktivan kontekst, nije komplicirano. Djeca su se zabavljala i rekordno brzo završila svih 12 zadataka u Minecraft Designer aplikaciji, a naposljetku je certifikat o položenom Satu kodiranja dobio i sam Zvonimir Stanić te rekao: „Na tržištu rada postoji stalna potreba za programerima, a Sat kodiranja je izvrsna prilika da se na zabavan, kreativan i edukativan način popularizira programiranje među mladima. Budući da je moderna tehnologija sveprisutna u našem svakodnevnom životu i svakim se danom sve više razvija, nužno je djecu poticati na algoritamsko razmišljanje i pripremati ih za poslove budućnosti, a projektima poput ovoga svakako ih možemo za njih barem zainteresirati. Nadam se da će ubuduće biti još ovakvih inicijativa, a sve u cilju ulaganja u obrazovanje i budućnost naše djece.“
Radionicu je održao Željko Tomić, programer i konzultant za razvoj softvera iz Udruge Programerko. On već dvije godine održava radionice u Scratchu koje imaju isti cilj kao radionice tijekom Sata kodiranja, a to je približiti osnove programiranja djeci osnovnoškolskog uzrasta kroz pojednostavljeno sučelje. Djeca su programirala na jednostavnoj aplikaciji Minecraft Designer koja koristi okruženje svjetski poznate igrice, te tako učili kroz igru, a nakon obavljenih zadataka mogli su vidjeti kako u stvari izgleda kod koji su napravili upravljajući likovima u igrici.
“Kad sam bio njihovih godina, nisam još ni imao računalo. Danas su na pitanje: “Tko koristi pametni telefon?” sve ruke bile u zraku. U današnjem svijetu jako je teško predvidjeti što će biti aktualno za desetak godina. Upravo ovakvim radionicama programiranja nastojimo djecu ubaciti na ludu vožnju tehnološkim prostranstvima koja ih sve više okružuju. Zastupljeni su svi uzrasti, od djece predškolske dobi koja jedva slovkaju, ali bez problema slažu naredbe svog programa, do mladih adolescenata koji svojim pitanjima tjeraju i predavače na ozbiljno razmišljanje. Oduševljenje pri rješavanju problema i entuzijazam ovih mladih ljudi nepresušan su mi izvor motivacije. Budimo im podrška!”, rekao je Željko Tomić.
Osim što, kroz radionice poput Sata kodiranja, djeca dobivaju novu perspektivu o njima apstraktnom pojmu kao što je programiranje, oni uče i vještine koje će im sigurno trebati ubuduće kao što je rješavanje problema, suradnja s drugima i kreativnost.
“Oduševljenje učenika novim načinom učenja programiranja je razlog zašto OŠ Dragutina Domjanića već drugu godinu zaredom sudjeluje u međunarodnom događaju Sat kodiranja. Kroz ponuđene sadržaje, učenici svih uzrasta se na zabavan, zanimljiv i kreativan način susreću s načinom rada računala, osnovama informatike, programiranjem i algoritamskim načinom razmišljanja. Kao prednost bih istaknula i edukativne sadržaje koji se mogu koristiti izvan informatičke učionice. Na taj se način može uključiti veći broj učenika kao i nastavnika neovisno o raspoloživoj tehnologiji”, rekla je Carla Astrid Gajšak, profesorica informatike u OŠ Dragutina Domjanića iz Zagreba.