Carrefour i Tesco, dva vodeća europska maloprodajna lanca, izvijestili su u ponedjeljak da su finalizirali dogovor o suradnji na području nabave kojim žele ojačati poziciju u odnosu prema dobavljačima.
Francuski i britanski maloprodajni div objavili su u zajedničkom priopćenju kako očekuju da će suradnja profunkcionirati u listopadu.
Prilikom objave plana u lipnju ove godine izvršni direktor Tesco-a Dave Lewis rekao je da će im suradnja omogućiti da „još više poboljšamo uslugu našim potrošačima kroz dodatno poboljšani izbor, kvalitetu i vrijednost”.
Dok Tesco posluje s dobiti i bilježi rast prodaje, Carrefour je izvijestio da je u prvoj polovini godine poslovao s gubitkom od 861 milijun eura i trenutno provodi program smanjenja troškova i restrukturiranja kako bi ublažio fokus na velike trgovine.
Trgovinska veza s Tescom trebala bi im pomoći da povećaju ponudu proizvoda vlastite robne marke sa jedne četvrtine na jednu trećinu. U Tescovoj ponudi proizvodi vlastite robne marke čine čak jednu polovinu robe izložene na policama.
Trogodišnja suradnja Tesca i Carrefoura na području nabave ne obuhvaća svježu robu.
Njihovi europski konkurenti također pokušavaju smanjiti troškove nabave.
Tako su britanski maloprodajni lanci Sainbury i Asda postigli dogovor o spajanju a francuski Auchan, Casino i Schiever objavili su u lipnju da će udružiti snage s njemačkim Metroom u segmentu nabave. (H)