Suosnivač atenskog bara The Clumsies jednog od najboljih na svijetu podijelio svoju tajnu uspjeha
U Kaptol Boutique Cinema&Baru održana je druga po redu Coca-Cola HBC Adria Konferencija HoReCa koja je okupila oko 200 hrvatskih ugostitelja i partnera Coca-Cole u Hrvatskoj. S ciljem omogućavanja uvida u aktualne svjetske i regionalne trendove u ugostiteljstvu te dodatne edukacije, ali i inspiracije domaćih ugostitelja Konferencija HoReCa je i ove godine osigurala bogat program i izvrsne predavače. Izuzetno atraktivno bilo je izlaganje Nikosa Bakoulisa, suvlasnika globalno popularnog atenskog bara The Clumsies koji se lani našao na 6. mjestu prestižne liste 50 najboljih svjetskih barova, a s jednakom pažnjom praćena su i izlaganja Rudolfa Štefana iz šibenskog Pelegrinija, odnedavno nositelja Michelinove zvjezdice kao i arhitekta Duje Kaliterne koji je uredio brojne domaće ugostiteljske objekte.
The Clumsies je cjelodnevni popularni atenski bar otvoren krajem 2014. koji je zbog svoje jedinstvene ponude i kreativnog pristupa doživio strelovit uspjeh i smatra se jednim od najboljih na svijetu. Svoju ponudu bar u potpunosti mijenja jednom godišnje, a naglasak stavlja na originalnost i lokalne sastojke. Nikos Bakoulis, suosnivač najpopularnijeg atenskog bara hrvatskim je ugostiteljima poručio da je za uspjeh izuzetno važno pratiti globalne trendove i kontinuirano se educirati, ali isto tako stalno istraživati i izgraditi vlastitu prepoznatljivu priču.
„Ukoliko želiš biti uspješan, moraš držati korak s globalnim trendovima i kontinuirano učiti, ali isto tako moraš istraživati i graditi svoj jedinstveni identitet. Također je iznimno važno cijeniti svoje lokalno porijeklo i lokalno okruženje. U pozadini rasta atenske barske scene su svježi lokalni sastojci, kao što su mastika ili grčki koromač, koji nam omogućuju kreiranje jedinstvenih i intenzivnih okusa. U Grčkoj, slično kao i u Hrvatskoj postoji veliki broj svježih lokalnih sastojaka poput bilja, voća i povrća i mi ih maksimalno koristimo. Samo 3% sastojaka dolazi izvan granica, iz uvoza. Iako smo se u samo nekoliko godina pozicionirali među najbolje u svom biznisu, iza našeg uspjeha stoji jako puno rada. Naš moto je ‘Ne postoji dizalo koje vodi do uspjeha, potrebno je ići stepenicama’. Posao barmena za mene je umjetnički posao. Potrebno je stalno tražiti inspiracije u svemu što nas okružuje, bilo da je to arhitektura, kultura, umjetnost ili restorani, pića… U The Clumsiesu vjerujemo da je interakcija između gosta i barmena jednako važna kao i stvaranje jedinstvenog koktela ili gastronomskog iskustva. Potrebno je znati kako promovirati nove stvari i ohrabriti gosta na iskušavanje novih okusa i aroma kako bismo zajedno pomicali granice i uživali u novim otkrićima”, rekao je Bakoulis.
Slične je poruke kolegama poslao i Rudolf Štefan, vlasnik i glavni chef Pelegrinija koji je ove godine nakon brojnih domaćih priznanja dobio i svoju prvu Michelin zvjezdicu.
“Michelinova zvjezdica nama nije sama po sebi bila cilj. Ona je samo dobrodošlo priznanje i još jedna potvrda ispravnosti našeg koncepta, no mi to svaki dan iznova moramo zavrijediti i kod naših gostiju. Do toga vodi stalno učenje i ulaganje u sebe kao i strast prema ovom poslu. Ja sam puno ulagao u sebe, educirao se, promatrao najbolje chefove te iz njihovog bogatog iskustva nastojao izvući pouku kako što manje griješiti i kako što prije pronaći vlastiti kulinarski identitet te voditi uspješan restoran. I dalje svakodnevno učim kao što nastojim da i moje osoblje ima stalnu edukaciju jer bez nje nema napretka. Kao i kolege iz The Clumisesa mislim da je izuzetno važno afirmirati lokalne namirnice. Naša zemlja i sve naše regije njima obiluju i nude mogućnosti za bezbroj kombinacija uz malo kreativnosti. Naša gastronomija zahvaljujući tome može razviti vlastiti identitet koji može privući još veću svjetsku pažnju i time dodatno obogatiti turističku ponudu i dovoditi nam više gostiju izvan same sezone, tijekom cijele godine“, poručio je Rudolf Štefan.
Duje Kaliterna koji je je projektirao interijere brojnih uspješnijih hotela, restorana, klubova i kafića kao što su hotel St. Joseph’s, Resort Port 9 na Korčuli, Hotel Korčula De La Ville, restoran Gil’s u Dubrovniku, klub The Room i Plaza bar u Zagrebu, Nautica bar i Pink Champagne na Hvaru, hotel Bellevue u Orebiću i Noćni klub Central, govorio je o trendovima u uređenju ugostiteljskih i turističkih objekata.
„Moj je pristup takav da pokušavam osmisliti posebnu priču za različite prostore. Bilo da je to hommage nekom vremenskom razdoblju i ličnostima ili samo neka igra s materijalima, bojama i teksturama uvijek tražim nešto što će mu dati jedinstvenost i autentičnost. Važno je da prostor ima originalan touch i vlastitu dušu i da se ne može uspoređivati s nekim drugim prostorom. Danas svi tražimo prije svega doživljaj i želimo uživati svim osjetilima. Uređenje interijera jednako je važno kao i koncept hrane u nekom restoranu jer za gosta svaki detalj oblikuje konačnu priču. Nije nužno da iza svakog dobrog projekta stoji veliki budžet. Ponekad se i s malim promjenama, s malo detalja ili boje može promijeniti cjelokupan dojam“, kazao je Duje Kaliterna.
Uz izlaganja izvrsnih gostujućih govornika Coca-Colini predstavnici prezentirali su aktualne trendove u Adria regiji, kao i nove inicijative u kanalu ugostiteljstva na lokalnom tržištu.
„Kanal ugostiteljstva za nas je vrlo važan i zato kontinuirano radimo na njegovu razvoju. Osim što kontinuirano razvijamo i obogaćujemo ponudu naših proizvoda i s kupcima u ovome kanalu gradimo partnerski odnos koji je širi od same prodaje. Vjerujući da je uspjeh naših partnera jednako važan kao i naš vlastiti uspjeh pomažemo im i ovakvim događanjima u razvoju njihova poslovanja. Ugostiteljstvo je vrlo dinamičan sektor koji mora pratiti promjene trendova i stalno se prilagođavati novim očekivanjima i željama potrošača, odnosno gostiju koji postaju sve zahtjevniji. Osobito je to važno za našu zemlju u kojoj je turizam jedna od glavnih gospodarskih grana. Velik odaziv i povratne informacije naših partnera potvrđuju da smo i ove godine pogodili s izborom gostiju i programom Konferencije HoReCa što nas najbolje motivira da s takvim aktivnosti nastavimo i ubuduće“, izjavila je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.
Nakon službenog dijela, okupljeni su imali priliku uživati u Schweppes Masterclassu i saznati više o novim tehnikama, materijalima i sastojcima u pripravljanju i prezentaciji koktela.