Doprinos mundijala ruskom gospodarstvu 1 posto BDP-a

Ukupni doprinos svjetskog nogometnog prvenstva ruskom gospodarstvu iznosit će 867 milijardi rubalja (gotovo 88 milijardi kuna), odnosno jedan posto BDP-a, od čega se 86 posto odnosi na investicije, a 14 posto na turizam, objavili su u srijedu organizatori.

Ruski analitičari procjenjuju da su navijači pristigli iz inozemstva na svjetsko nogometno prvenstvo u 11 gradova u kojima su se igrale utakmice potrošili oko dvije milijarde dolara.

Prema podacima Organizacijskog odbora, za utakmice je prodano gotovo 2,9 milijuna ulaznica, a popunjenost stadiona iznosila je 98 posto.

Najveći broj ulaznica za strance kupili su građani SAD-a, njih 88.825. Na drugom mjestu su Brazilci (72.512), a na trećem – Kolumbijci (65.234).

Međunarodna konzultantska kompanija McKinsey procjenjuje devizne rashode stranih navijača na 1,9 milijardi dolara, a kartična kuća Visa iznosi da su vlasnici tih kartica najviše trošili u Moskvi, potom Sankt Peterburgu, Sočiju, Kazanju i Jekaterinburgu.

U sektoru prodaje suvenira, prihodi u gradovima-domaćinima svjetskog prvenstva povećani su za 54 posto u odnosu na prosjek, a rast je ostvaren kako u količini prodanih primjeraka, tako i u srednjoj vrijednosti iznosa računa.

Najviše su se prodavali suveniri sa simbolima mundijala, a slijede tradicionalne ruske memorabilije kao što su lutke matrjoške, u nas poznatije kao babuške, kape ušanke, suveniri s prikazima Kremlja i crkve svetoga Vasilija i drugih simbola Rusije, uključujući i portrete predsjednika Vladimira Putina.

Rast u hotelskom segmentu iznosio je 16 posto, pri čemu očekivano vodi Moskva s porastom cijena za vrijeme mundijala za 29 posto, a slijede Samara (24 posto) i Rostov na Donu (22 posto).

Analitičari napominju da bi rast prihoda bio veći da ruska vlada nije, strepeći zbog pretjeranog rasta cijena, ograničila njihov “plafon”.

Tako u Moskvi apartmani s pet zvjezdica nisu mogli biti skuplji od 650.000 rubalja na dan (oko 66.000 kuna), a smještaj bez zvjezdica 6.970 rubalja (oko 700 kuna).

Prihodi u barovima i restoranima u gradovima u kojima su igrane utakmice porasli su tijekom mundijala za šest posto, a statističari su ustanovili da su navijači više pili nego jeli, jer je najtraženije bilo pivo, a potom ono što Rusi nazivaju “pivskim zalogajima”. Pivo, bezalkoholna pića, čips i duhanski proizvodi najviše su traženi i u dućanima.

U službenom izvješću Organizacijskog odbora “Rusija-2018”, predstavljenom u svibnju, ukupni trošak prvenstva procijenjen je na 683 milijardi rubalja (69 milijardi kuna). (H)

Exit mobile version