U utorak 25. travnja, u Auli glagoljice Ekonomskog fakulteta u Osijeku započelo je deveto izdanje Kreativne riznice, jedinstvenog simpozija kreativne industrije na kojem će tijekom tri dana, odnosno do četvrtka 27. travnja, čak 76 izlagača predstaviti svih 12 sektora kreativne industrije u sklopu 32 programska sadržaja. U organizaciji EFOS-a i Andizet – Instituta za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji, ovaj jedinstveni simpozij objedinjuje sveučilišne snage i opravdano pozicionira Osijek kao kreativno središte Republike Hrvatske, a njegova važnost prepoznata je i od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva kulture i medija, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva turizma i sporta, Sveučilišta J.J.Strossmayera u Osijeku, Grada Osijeka te Osječko-baranjske županije.
Kreativna riznica 2023. svečano je otvorena najavom i predstavljanjem ovogodišnjeg bogatog programa, na kojem su organizatori zajedno s Programskim odborom pojasnili krovnu temu, ciljeve i misije Kreativne riznice, kao i krovnu temu Burza kreativnosti, odabranu na tragu znanstvenih i stručnih suvremenih ekonomskih spoznaja. Prvi dan obilježile su tri panel-rasprave za koje se tražilo mjesto više, a to su: Burza autentičnih odredišta, Krađa autorstva i Otkupi umjetnika. Zanimljive rasprave pratio je i kvalitetan glazbeni program te izložba Deset najukradenijih fotografija, a kraj dana bio je rezerviran za svečanost „Zvjezdani vodik“ na kojoj su dodijeljene nagrade pobjednicima Milenijskog natjecanja kreativne industrije.
„Ovogodišnja Kreativna riznica očekuje svog dvadeset tisućitog posjetitelja, što znači da nas je prosječno godišnje posjećivalo više od 2000 posjetitelja. Organizirali smo ju čak i tijekom pandemije koronavirusa, kada smo se tehnološki unaprijedili, a s čime nastavljamo i danas pružajući izravne videoprijenose. Posebno mi je zadovoljstvo naglasiti kako i ove godine imamo osam uglednih pokrovitelja koji su nam ukazali povjerenje i potporu, čime je potvrđena potreba organiziranja i održavanja simpozija. Kao istaknutom članu nacionalne akademske zajednice te aktivnom sudioniku u društveno-gospodarskom razvoju naše regije, također nam je iznimna čast još jednom doprinijeti tome da Osijek ponovno postane kreativnim središtem Republike Hrvatske“, poručio je prof. dr. sc. Boris Crnković, dekan Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Više o samoj manifestaciji te njenom značaju za akademsku i stručnu zajednicu, pojasnila je prof. dr. sc. Josipa Mijoč, predsjednica Programskog odbora. „Ekonomski fakultet se tijekom Kreativne riznice pretvara u mjesto drukčijeg načina promišljanja, projektnog okupljanja i rada. Tako pristupamo i organizaciji programa i koncepta, odmičemo se od onoga što nudimo u redovnom nastavnom planu i programu te nastojimo ponuditi inovativne načine kako predstaviti određene teme. Burza kreativnosti tematski je okrenuta fenomenu trgovanja idejama i proizvodima zaštićenim autorskim pravima. Pri tome su u središtu pozornosti idejne osobnosti kreativaca te uloga ekonomske znanosti u njihovu izlasku na tržišta“, istaknula je.