Tvornica u Kölnu započinje s transformacijom vrijednom milijardu dolara
• Ford je najavio da će do sredine 2026. godine 100% njihovih putničkih vozila u Europi biti u stanju voziti s nultom emisijom, kao potpuno električni ili priključni plug-in hibridni modeli; prelazak na potpuno električna vozila do 2030. godine
• Fordov asortiman gospodarskih vozila u Europi do 2024. također će biti 100% sposoban za nula emisija, potpuno električni ili plug-in hibridni modeli; za dvije trećine prodaje komercijalnih vozila očekuje se da će biti potpuno električni ili priključni hibridi do 2030. godine
• Fordova linija gospodarskih vozila kao lider na europskom tržištu ključ je budućeg rasta i profitabilnosti, podržana novim proizvodima i uslugama te Fordovim strateškim savezništvom s Volkswagenom i zajedničkim ulaganjem u Ford Otosan joint venture tvornicu
• Fordov put ka potpuno električnoj budućnosti predvođen je ulaganjem od milijardu dolara u novi proizvodni centar za električna vozila u Kölnu; prvo Fordovo europsko potpuno električno putničko vozilo za europske kupce sići će s proizvodnih linija u Kölnu 2023. godine
• Nakon uspješnog restrukturiranja i vraćanja profitabilnosti u Europi u četvrtom tromjesečju 2020. godine, Ford prelazi na sljedeću fazu plana orijentiranu potpuno električnom budućnošću; ostaje na putu da postigne 6% EBIT marže kao dio plana tvrtke za preokret u svom globalnom automobilskom poslovanju
Ford je poduzeo značajan iskorak u svojoj europskoj transformaciji ka potpunom zaokretu prema električnim putničkim vozilima te prema značajnom rastu i elektrifikaciji svojih gospodarskih vozila.
Ford se obvezao da će do sredine 2026. godine 100 posto Fordovog asortimana putničkih automobila u Europi biti sposobno za nultu emisiju, dakle potpuno električna ili plug-in hibridna, a do 2030. godine isključivo električna vozila. Slično tome, cjelokupna Fordova paleta gospodarskih vozila bit će sposobna na nulte emisije, potpuno električna ili plug-in hibridna, do 2024. godine. Očekuje se da će dvije trećine Fordovih gospodarskih vozila biti potpuno električno ili u formi plug-in hibrida do 2030. godine.
Ove vijesti dolaze nakon što je Ford izvijestio, u četvrtom tromjesečju 2020., o povratku dobiti u Europi i najavio da ulaže najmanje 22 milijarde američkih dolara u elektrifikaciju do 2025. godine, što je gotovo dvostruko u odnosu na prijašnje planove ulaganja u EV vozila.
„Uspješno smo restrukturirali Ford Europe i vratili se profitabilnosti u četvrtom tromjesečju 2020. godine. Sada krećemo u potpuno električnu budućnost u Europi s izražajnim novim vozilima i s vodećom povezivosti koja doprinosi vrhunskom iskustvu korisnika“, rekao je Stuart Rowley, predsjednik Ford of Europe. „Očekujemo nastavak snažnog zamaha ove godine u Europi i nastavak puta da postignemo svoj cilj od šest posto EBIT marže, kao dio Fordovog plana za preokret u našem globalnom automobilskom poslovanju.“
Za Fordovu transformaciju poslovanja u Europi u posljednje dvije godine najvažnije je bilo poboljšanje strukturnih troškova za milijardu dolara, rješavanje problema s lošijim tržištima, stvaranje ciljane linije vozila unutar tri poslovne grupe usmjerene na kupca te partnerstva za poticanje rasta i poboljšana razina profitabilnosti.
Ubrzanje poslovnog rasta Fordovih gospodarskih vozila
Ford je 2020. godinu šestu godinu zaredom završio kao vodeća marka gospodarskih vozila u Europi. Rast snažnog Fordovog poslovanja s gospodarskim vozilima ključan je za njegovu europsku profitabilnost, potpomognut novim proizvodima i uslugama. Uz to, važna je i suradnja sa širokom mrežom partnera za nadogradnju gospodarskih vozila, a Fordov strateški savez s Volkswagenom i zajedničkim ulaganjem u Ford Otosan joint venture omogućuje isplativiji razvoj vozila i dobavljače.
Daljnji rast poslovanja s gospodarskim vozilima potaknut će ekosustav izgrađen na povezanim uslugama razvijenim zajedno s kupcima i osmišljen da poboljša korisničko iskustvo i pomogne im u poslovanju. To uključuje, primjerice, povezane usluge u realnom vremenu i uslugu produktivnosti, kao što je FordPass Pro za flote do pet vozila te lansiranje Fordove usluge za upravljanje voznim parkom, koji su Ford i ALD Automotive razvili prošle godine kako bi povećali produktivnost za flotne kupce koji traže posebne usluge kako bi maksimalno zadržali svoje flote na cesti.
Ford i Google također su nedavno najavili osnivanje nove suradničke grupe, Team Upshift, koja će pokretati poboljšati podatkovne mogućnosti. Ovo prvo takvo partnerstvo u kombinaciji s Fordovim internim mogućnostima bit će osnova za bolje korisničko iskustvo i usluge, kako za kupce gospodarskih vozila, tako i za kupce Fordovih osobnih vozila.
Fordovo ulaganje od milijardu dolara u centar u Kölnu
Usmjeravanje Fordova napretka u potpuno električnu budućnost nova je investicija od milijardu dolara za modernizaciju pogona za sklapanje vozila u Kölnu u Njemačkoj, jednom od Fordovih najvećih proizvodnih centara u Europi i sjedištu europskog Forda. Investicija će postojeće postupke sklapanja vozila transformirati u Fordov centar za elektrifikaciju u Kölnu (Ford Cologne Electrification Center) za proizvodnju električnih vozila, prvo takvo Fordovo postrojenje u Europi.
Ford je također potvrdio da će se njegovo prvo potpuno električno putničko vozilo za europske kupce, koje će biti proizvedeno u Europi, proizvoditi u kölnskom pogonu od 2023. godine, s time da se razmatra potencijalna mogućnost proizvodnje i drugog potpuno električnog vozila ondje.
„Naša najava da ćemo transformirati naš pogon u Kölnu, domu našeg poslovanja u Njemačkoj već 90 godina, jedna je od najznačajnijih Fordovih odluka koja je donesena u više generacija. Naglašava našu predanost Europi i modernoj budućnosti s električnim vozilima u središtu naše strategije rasta“, rekao je Rowley.
„Odluka da se mjesto proizvodnje i razvoja u Kölnu prenamjeni u centar za e-mobilnost Forda u Europi važan je signal cijeloj radnoj snazi“, rekao je Martin Hennig, predsjednik Općeg radničkog vijeća Ford-Werke GmbH. „Našim zaposlenicima nudi dugoročnu perspektivu i istovremeno ih potiče da pomognu u oblikovanju električne budućnosti.“
Rowley je zaključio: „Nudit ćemo iznimnu paletu elektrificiranih vozila, potpomognutu digitalnim uslugama i iskustvima usmjerenim na kupca, omogućujući našim kupcima da krenu s nama na putovanje u potpuno električnu budućnost, počevši odmah s lansiranjem električnog Mustang Mach-E modela. U kombinaciji s našom liderskom pozicijom na tržištu gospodarskih vozila, ovo će biti osnova održivo profitabilnog Fordovog poslovanja u Europi.“
Dodatni detalji plana elektrifikacije Forda i transformacije tvornice u Kölnu bit će objavljeni tijekom sljedećih mjeseci.