Časopis Global Finance proglasio je Privrednu banku Zagreb d.d. (PBZ), članicu Intesa Sanpaolo Grupe, najboljom digitalnom bankom u Hrvatskoj 2018.
Global Finance objavio je po 19. put svoje godišnje nagrade za najbolje digitalne banke svijeta – World’s Best Consumer Digital Banks 2018.
Potpuno izvješće o nagrađenim bankama bit će objavljeno u rujanskom izdanju časopisa Global Finance s dobitnicima odabranim iz Afrike, Azije i Pacifika, srednje i istočne Europe, Latinske Amerike, Bliskog istoka, Sjeverne Amerike i zapadne Europe. Pobjednike je birala komisija sastavljena od svjetski poznatih stručnjaka iz Infosysa (globalnog lidera za konzalting i tehnologiju) te urednika časopisa Global Finance koji su bili odgovorni za konačni izbor u Prvom krugu.
Povodom proglašenja PBZ-a najboljom digitalnom bankom u Hrvatskoj, Dinko Lucić, predsjednik Uprave je izjavio: „Iznimno nam je drago zbog ove nagrade Global Financea za najbolju digitalnu banku u Hrvatskoj. Najnoviji digitalni trendovi dio su svakodnevice klijenata te želimo da takvo iskustvo imaju i u poslovanju s bankom. Stoga smo razvili nove usluge digitalnog bankarstva koje donose novu dimenziju poslovanja s bankom. Ovo je dodatna potvrda našim dugogodišnjim nastojanjima da klijentima ponudimo vrhunska inovativna rješenja i jedinstveno iskustvo u poslovanju s bankom. Naime, PBZ je još 2000. godine uveo prvo internetsko bankarstvo PBZ365@NET i od tada kontinuirano održava vodeću poziciju u primjeni novih tehnologija. Također, PBZ je i poslovnom suradnjom s Googleom, nedavnim uvođenjem Google Pay usluge, potvrdio ulogu predvodnika u inovativnim rješenjima na financijskom tržištu i to ne samo u Hrvatskoj već i šire u regiji“.
U PBZ-u se već sada manje od četiri posto transakcija obavlja u poslovnicama. Bilježimo stalan rast korisnika digitalnog bankarstva i danas imamo oko 700.000 klijenata koji koriste bilo internetsko ili mobilno bankarstvo ili oba servisa. Na internetskom i mobilnom bankarstvu mjesečno se napravi oko 1,7 milijuna transakcija.
PBZ digitalno bankarstvo predstavlja novi koncept digitalnog i internetskog bankarstva s novim funkcionalnostima. Novo sučelje omogućava jedinstveno korisničko iskustvo bez obzira koji se uređaj koristi (računalo, tablet ili mobitel).
Od novih funkcionalnosti izdvajamo prijavu u aplikaciju otiskom prsta ili skeniranjem lica, uvid u brzi pregled stanja bez prijave u aplikaciju, napredni elektronički potpis kojim se mogu obavljati bankarski poslovi bez dolaska u poslovnicu, novi koncept dnevne štednje, mogućnost prijenosa sredstava između korisnika bez dodatne autorizacije, pregled personaliziranih ponuda, interaktivna komunikacija i dr. Cilj nam je bio kreirati jednostavno i personalizirano digitalnog iskustvo koje se temelji na potrebama klijenata. Novom aplikacijom ne nude se samo standardni proizvodi, već se pružanjem nekih novih vrijednosti i vizualizacijom financijskih podataka unaprjeđuje interakcija klijenata s bankom.
Treba naglasiti da su aplikacije razvijene u skladu sa standardom Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0. te su u potpunosti prilagođene slabovidnim osobama. Nova platforma digitalnog bankarstva PBZ uvodi višekanalni koncept u korištenju aplikacija direktnog bankarstva koji uključuje responzivnu web aplikaciju i prirođene aplikacije za pametne satove (Apple Watch) te mobilne iOS i Android uređaje. Najveći iskorak na hrvatskom tržištu pružanje je podrške aplikacijom za Appleove pametne satove koja će klijentima nuditi osnovne funkcionalnosti poput prikaza stanja na računu.
Digitalizacija poslovanja prisutna je u PBZ-u već dugi niz godina te smo digitalizacijom poslovanja napravili ogromne uštede u poslovnim procesima.
PBZ je i prva banka koja koristi podatke s elektroničkih osobnih iskaznica. Podaci o klijentima u našim poslovnicama sada se unose i ažuriraju temeljem podataka pohranjenih na čipu kartice. To uvelike doprinosi dodatnoj točnosti korištenih podataka ali i sigurnosti. Osim toga, uveli smo i prve mobilne poslovnice. U šest regionalnih centara u Hrvatskoj imamo po jednu mobilnu poslovnicu, koju možemo poslati na različite lokacije prema potrebi, prilikom posjeta domovima za starije, bolnicama ili fakultetima. U mobilnoj poslovnici se, zahvaljujući naprednim tehnologijama, može obaviti većina poslova poslovnice, osim onih koji podrazumijevaju rad s gotovinom.
Zajedno s razvojem novih aplikacija digitalnog bankarstva, PBZ je uložio značajne napore i u digitalnu transformaciju svojih poslovnica. Tako će klijente, pored već instaliranih potpisnih pločica i Digital Signagea dočekati novo korisničko sučelje u obliku Digital Deskova, interaktivnih ekrana koji bankovne proizvode i usluge prikazuju na informativan i pregledan način te time olakšavaju odluke klijentima o odabiru optimalne opcije