Globalna snaga maloprodaje: I u pandemiji je prosječan prihod društva među 250 vodećih maloprodajnih lanaca narastao na 19,4 milijardi dolara

Prema zadnjim podacima globalnih prihoda, 250 vodećih maloprodajnih lanaca ostvarilo je ukupno 4,85 bilijuna dolara prihoda, što usprkos pandemiji čini ukupan rast od 4,4 posto, navodi se u izvještaju konzultantsko-revizorskog društva Deloitte „Globalna snaga maloprodaje 2021“.

„I dalje su ključni izazovi za tvrtke kontrola širenja pandemije, potpore za one čijem je poslovanju pandemija naštetila te ubrzanje distribucije cjepiva”, izjavio je Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner u Deloitteovom odjelu poslovnog savjetovanja. „Uspješnost tih neophodnih koraka odredit će smjer globalnog gospodarskog oporavka u tekućoj i sljedećoj godini.”

Vodećih 250
Udio najvećih 10 trgovaca na malo u ukupnom prihodu od maloprodaje vodećih 250 maloprodajnih lanaca ponovno je porastao, i to na 32,7 % u odnosu na prošlogodišnji udio od 32,2 %. Rast prihoda od maloprodaje najuspješnijih 10 trgovaca na malo u poslovnoj godini 2019. pao je za 1,9 postotnih bodova u odnosu na prošlu godinu na 4,4%, kao i rast prihoda od maloprodaje vodećih 250 maloprodajnih lanaca, na temelju ukupne ponderirane prodajne cijene prilagođene tečajnim razlikama. Među najuspješnijih 10 top trgovaca na malo i dalje su najzastupljenija američka društva: sjedište sedam od deset najuspješnijih maloprodajnih lanaca nalazi se u Sjedinjenim Američkim Državama.

Najmanji prihod potreban kako bi društvo ušlo među 250 vodećih maloprodajnih lanaca iznosi 4 milijarde dolara, što je porast u odnosu na 3,9 milijarde dolara u prethodnoj godini, dok prosječan prihod društva iznosi 19,4 milijarde dolara.

Udjel sektora robe široke potrošnje kratkog vijeka u prihodima od maloprodaje u poslovnoj godini 2019. iznosio je 66 %. Osim toga, najveći broj društava (135) na popisu 250 vodećih maloprodajnih lanaca pripada upravo tom sektoru. Trgovci iz sektora široke potrošnje kratkog vijeka imaju najveći prosječni prihod od maloprodaje (23,7 milijarde dolara), no riječ je o sektoru s niskom maržom čija je neto profitna marža najniža među svim sektorima (2% u poslovnoj godini 2019.).

Najveći udio maloprodajnih lanaca u vodećih 250 potječe iz Europe: 87 društava iz regije nalazi se na popisu. Sjevernoamerički trgovci ostvarili su gotovo polovicu ukupnog prihoda vodećih 250 maloprodajnih lanaca u poslovnoj godini 2019. i zabilježili su najveći prosječni prihod od maloprodaje u iznosu od 28,6 milijardi dolara, koji je znatno veći od prosječnog prihoda vodećih 250 u iznosu od 19,4 milijarde dolara.

„E-trgovine i diskonteri ostvarili su veliki rast prihoda od maloprodaje tijekom pandemije”, istaknuo je Bazianec. „Pet od deset najbrže rastućih trgovaca bili su internetski trgovci što je bilo i očekivano, dok su sedam od 20 najbrže rastućih društava bili diskontni trgovci na malo.”

Rezultati cijelog ispitivanja dostupni su ovdje: www.deloitte.com/hr/globalna-snaga-maloprodaje-2021

Exit mobile version