Grupacija Kofola ostvarila rast prihoda

Kofola je u prošloj godini povećala prihode za 4,1% na 249,7 milijuna EUR, vrijednost ključnog pokazatelja EBIT skočila je za 2,9%, a EBITDA za 5,9%. Ovom vrlo pozitivnom ekonomskom rezultatu pomoglo je prošlo tromjesečje, veća prodaja u HoReCa segmentu i u pogledu brendova – prije svega Royal Crown Cole, Jupí sirupa i energetskih napitaka Semtex.

U Adriatic regiji Hrvatska je ostvarila vrlo dobre prihode nakon prilagodbe modela distribucije. Ove godine ključni prioritet Grupe bit će učinkovito odgovoriti na izazov pandemije koronavirusa.

„Prihodi u 2019. godini porasli su za 4,1%, premašivši cilj od 42 milijuna EUR EBITDA-e za 3,6%. Unatoč lošim vremenskim prilikama i rastućim troškovima segmenta, dosegli su 43,6 milijuna EUR. Prošle godine smo također napravili neke značajne promjene u našoj strukturi. Prodali smo tvrtke u Poljskoj i Rusiji i stvorili novi poslovni segment, s mirisom čaja, kave i bilja. Ovi koraci omogućili su nam da se maksimalno usredotočimo na svoje jake bezalkoholne segmente u obje ključne geografske skupine, te da dodatno razvijemo prirodni segment u vezi s diversifikacijom poslovanja segmenta „Fresh & Herbs“. Početkom ove godine kupili smo i F.H. Prager cidere, a sada se “bacamo” na principe fermentiranih pića, što je segment s velikim potencijalom”, kaže Jannis Samaras, generalni direktor grupacije Kofola, ocjenjujući prošlu godinu, i dodaje: „Osim tradicionalnih i jasno danih zadataka za ovu godinu, uskoro ćemo integrirati i preuzimanje mineralnih voda Korunní i Ondrášovka. Kako bismo postali privlačniji brend našim kupcima i potrošačima, kao i investitorima, također ćemo se usredotočiti na nove projekte koji će nas značajno odvesti prema naprijed u pogledu ekoloških pitanja.”

Prošla godina bila je vrlo uspješna za Grupaciju u Čehoslovačkoj, u segmentu HoReCa. Tržišni udio u Češkoj porastao je na 27,8%, a u Slovačkoj na 41,2%. Relativno nova marka u portfelju grupacije, prirodna mineralna voda Kláštorná Kalcia, koja je, nakon ulaska na slovačko tržište, također nedavno dostupna češkim potrošačima, pokazala veliki prodajni potencijal. Ostali brendovi koji se dobro prodaju, osim Kláštorná Kalcia, su energetska pića Semtex i Royal Crown Cola, nadmašivši po prodaji čak i sunčanu 2018. godina.

U međuvremenu su u Adriatic regiji slovenske prirodne mineralne vode Radenska i gazirano brezalkoholno piće Ora ponovno postigle izvrsne rezultate. Ove godine je Hrvatska, u kojoj su promjene u distribucijskom modelu nagrađene rastom prihoda, postigla velike rezultate, nadmašivši čak i izvrsne susjede, Sloveniju. U 2020. godini grupacija će dovršiti značajna ulaganja u tvornicu za proizvodnju u Lipiku, što će donijeti znatnu racionalizaciju proizvodnje.

U „Fresh & Herbs“, najnovijem segmentu grupacije Kofola, prodaja marke UGO uspješno je podignuta; a prihodi su se povećali za gotovo 7%. Tvrtka Leros, novopridošlica u koncernu, uspjela je upotpuniti svoj portfelj toplih napitaka, u kojem je tvrtka sada također u mogućnosti ponuditi čaj i kavu s ciljem više trajnijeg rasta u budućnosti. Ove godine možemo očekivati marketinške vijesti od Karela Hrbeka iz Lerosa, Kofolinog direktora marketinga od kraja prošle godine.

Osim uobičajenih planova i ciljeva, grupacija Kofola se također fokusira na razvoj potpuno novih ekoloških projekata – na primjer, projekt Zelena dolina Rajec i proizvodnju vlastitog bilja, promoviranje točenih pića bez pakiranja (npr. novo lansirana izvorska voda Rajec u bačvama), te značajno podupiranje upotrebe povratnih staklenih boca ili ciljano smanjenje težine boca i čepova, što znači značajan pad upotrebe plastike.

Grupacija je, kao i cijeli svijet, trenutno suočena s pandemijom bolesti COVID-19. Prioriteti grupacije sada su osiguranje sigurnosti zaposlenika, održavanje proizvodnje, suočavanje s logističkim izazovima i minimiziranje negativnih utjecaja ove situacije na rad. Rad na lokalnoj razini, jedna od ključnih vrijednosti strategije grupe, pokazuje se značajnom prednosti u vrijeme kad se svijet zatvara. Grupacija nastavlja biti u tijeku s najnovijim razvojem situacija u pojedinim zemljama, analizirajući utjecaj i pripremajući se za moguće buduće scenarije.

Exit mobile version