HANFA obilježava Svjetski i Europski tjedan novca

Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) i ove će se godine aktivno uključiti u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca, od 25. do 31. ožujka 2019. Tim povodom predstavnici HANFA-e održat će 15 predavanja te provoditi druge aktivnosti usmjerene na financijsko opismenjivanje, posebice mladih. Sudjelovanjem na prezentacijama, skupovima i panel-raspravama nastojat će doprinijeti porastu financijske pismenosti građana, ali i približiti djelokrug i rad HANFA-e ukupnoj javnosti.

Već u ponedjeljak, 25. ožujka 2019., predsjednik Upravnog vijeća HANFA-e, Ante Žigman sudjelovat će na panel raspravi „Financijska pismenost i odgovorna potrošnja u svakodnevnom životu“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a koja će biti održana povodom promocije istoimene knjige autorica: doc. dr. Dajane Barbić i doc. dr. sc. Andree Lučić. Događanje započinje u 14 sati.

“Sada su dobra vremena gospodarskog rasta kada umjesto na potrošnju i zaduživanje, građani jednak ili veći interes trebaju usmjeriti na ulaganje u svoje buduće osobne financije. O mirovinama i zaštiti od rizika u budućnosti i dalje se ne vodi dovoljna briga na osobnoj razini. Zato je sustavno učenje o novcu iznimno važno za Hrvatsku, kako kod mladih tako i kod starijih generacija. Stoga će se HANFA i ove godine, po peti put za redom, aktivno uključiti u obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca te ćemo i na taj način, iako mi to radimo i tijekom cijele godine, pokušati skrenuti pozornost na važnost financijskog učenja.“ – rekao je tim povodom predsjednik Upravnog vijeća HANFA-e, Ante Žigman.

U Osijeku će, pak, na Ekonomskom fakultetu, 27. ožujka, biti održana studentska debata pod mentorstvom stručnjaka iz HANFA-e. Tijekom debate suočit će se članovi studentske udruge „Financijski impuls“ iz Osijeka i članovi studentske udruge „Financijski klub“ iz Zagreba. Nakon prošlogodišnjeg debatiranja na temu osiguranja ove će godine studenti svoja znanja i govorničke sposobnosti ukrstiti na temu: “Ulagati u kriptovalute – da ili ne?“.

U suradnji sa Zagrebačkom burzom, 28. ožujka 2019. u prostorijama Zagrebačke burze, učenicima Ekonomske škole iz Šibenika predstavnik HANFA-e održat će predavanje o važnosti financijske pismenosti.

Predavanje stručnjaka HANFA-e povodom tjedna obilježavanja bit će održano još i u zagrebačkoj Trgovačkoj školi, u Srednjoj školi Glina te studentima Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i na Veleučilištu VERN.

Osim toga, HANFA će na svojoj adresi ugostiti mlade iz više škola i fakulteta i to: Ekonomske i Prve ekonomske škole iz Zagreba, srednjoškolce iz Biograda na Moru i Čakovca te studente iz Debatnog kluba Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i s Ekonomskog fakulteta iz Rijeke.

Uz navedeno, predstavnici HANFA-e će u okviru projekta Hrvatske gospodarske komore “Financijska pismenost – Više znamo, bolje razumijemo“ održati još pet predavanja širom Hrvatske. Tako će o osnovama financijske pismenosti i nebankarskim financijskim uslugama učenici osnovnih i srednjih škola više moći čuti u Županijskim komorama HGK i to u Virovitici (25. 3.), Bjelovaru (26.3.), Varaždinu (28.3.), Požegi (29.3.) i Šibeniku (4.4.). Predstavnici HANFA-e su u okviru tog projekta od početka ove godine već održali šest edukacija po zagrebačkim srednjim školama. Tako su o financijskoj pismenosti naučili više učenici: Elektrotehničke obrtničke škole, Škole za modu i dizajn, Prve ekonomske škole, III Gimnazije, VII Gimnazije i Klasične gimnazije. Na interaktivnim predavanjima i uz korištenje edukativnih video materijala mladi se upoznaju s osnovama financijske pismenosti, pojmom i glavnim aktivnostima HANFA-e. Na predavanjima, kojima je od početka ove godine prisustvovalo već više od 300 učenika i profesora, sudjelovali su i predstavnici banaka, društava za osiguranje i društava za upravljanje investicijskim fondovima, prezentirajući osnovne pojmove iz svojih područja.

Sve navedeno samo je dio cjelokupnih aktivnosti HANFA-e u području financijske pismenosti. „Da ne bi sve ostalo samo na obilježavanju financijskog tjedna HANFA edukativne aktivnosti provodi kontinuirano, a početkom svake godine objavljujemo i natječaj za suradnju u području financijske edukacije. Otvoreni smo za sve prijedloge i spremni naše znanje o mirovinskim i investicijskim fondovima, osiguranjima, tržištu kapitala i ostalom podijeliti s drugima. Na našoj internetskoj stranici dostupne su i besplatne edukativne brošure i video materijali koji se mogu koristiti u svim vrstama edukacija.“ – naglasio je tim povodom A. Žigman.

Uz navedeno, a tijekom prošlog tjedna, HANFA se aktivno uključila i u obilježavanje Tjedna prava potrošača u organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, čije je glavno događanje održano u Zagrebu, u petak, 15. ožujka 2019., u Tehničkom muzeju Nikola Tesla. Pritom su građani, osim posjetom edukativnim štandovima, imali prilike sudjelovati i na besplatnim radionicama iz područja zaštite potrošača. Predstavnik HANFA-e, tom je prilikom održao radionicu na temu: „Sigurno s financijama na internetu“. Zamjenik predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e, Antun Palarić uručio je jednu od nagrada za najbolju izrađenu infografiku na zadanu temu „Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“. Učenici su nagrađeni pametnom pločom koja će im zasigurno koristiti u njihovu daljnjem školovanju.

„U posljednjih nekoliko godina pojavilo se dosta edukativnih inicijativa o financijskoj pismenosti, a važnost teme prepoznata je i na visokoj državnoj razini. HANFA je, u tom kontekstu, aktivan sudionik nacionalnog Akcijskog plana za unaprjeđene financijske pismenosti potrošača“ – naglasio je A. Žigman te dodao: „Hrvatski financijski sustav je bankoncentričan pa HANFA kao regulator nebankarskog financijskog sektora nastoji dodatno ojačati svijest i znanja građana o nebankarskom dijelu financija, a što će sigurno doprinijeti i stabilnosti i razvoju tog dijela sustava.“.

Trendovi u propisima koji reguliraju financijske usluge posljednjih godina pružaju sve više informacija korisnicima te je zaštita potrošača u regulatornom fokusu, no sami propisi bez osobne financijske pismenosti nisu dovoljni. Stoga je, uz poznavanje financijskih pojmova, jednako važno podizati razinu svijesti o osobnoj odgovornosti prilikom donošenja financijskih odluka, ali i poznavati osnove iz područja obveznih odnosa. Međuinstitucionalna suradnja i uključenost drugih dionika, pa i medija, od velike je važnosti za podizanje razine ukupne financijske pismenosti.

Obilježavanje Svjetskog tjedna novca (eng. Global Money Week) svake godine bilježi porast broja država koje se uključuju u tu manifestaciju, a prema posljednjim podacima, od prve, 2012. godine, kampanja je doprla do 31 milijuna mladih u 169 država svijeta.

Exit mobile version